Novritsch SSX23 - Pistol

Ga jij Nov's nieuwe pistol kopen?

  • Ja

    Stemmen: 5 8,8%
  • Ik wacht eerst de reviews af, daarna misschien

    Stemmen: 10 17,5%
  • Nee

    Stemmen: 42 73,7%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Ik heb zelf al heel lang de MK23 volledig geupgrade en doet het prima naar mijn zin
heb wel een Magazijn gekocht bij nov en eens kijken of deze een beetje lekvrij kan blijven.
al mijn Tokio Marui mags gingen steeds lek grrrr.
En ben zeer benieuwd naar de de co 2 magazijnen.

Verder vindt ik de service van novrittsch het laatste jaar echt minder geworden.
Heb een paar issues gehad die hij gewoon niet of slecht oploste met zijn team.

Jammer.... Want ik vindt zn ssg24 (waar ik 2 van heb) en de ssp-1 1 stuks) gewoon erruggg goed.

Customercare staat hoog in het vaandel zegt ie..... maar ik ben daar niet meer zo van overtuigd !
Zijn magazijnen zijn van asg, net aks de gehele ssx is. Nadeel van asg is dat je de outlet valve moet modden (veer en het gat van gas goed draaien) wil je fps goed zijn
 
Ooh dat wist ik niet...
leg eens verder uit.. verdraaid het dan later niet terug?
De ojtlet valve heeft 4 gaten, als je hem zo draaid (liever vaster) dat het gat naar boven komt heb je meer fps doordat het gas direct de nozzle ingaat. Als je veer van hammer aanpast, slaat die harder op de valve en dus meer gas (alleen met clone mk23 nodig). Tm mk23 is sowiso nog steeds beter.
 
Heb net mk23 aangeschaft van asg.
700sek incl silenser.
Die ga ik eerst maar eens proberen.

P.s. sek is zweedsekroon.gekocht in Malmö;)
 
Heb net mk23 aangeschaft van asg.
700sek incl silenser.
Die ga ik eerst maar eens proberen.

P.s. sek is zweedsekroon.gekocht in Malmö;)
Ik dacht dat de silincer van asg geen foam bevat, maar durf dat niet zeker te zeggen. Sommige clone mk23 (tm was de eerste ermee en nog steeds de beste) hebben een barrel extender in de silincer, die moet je eruit slopen en ding opvullen met foam om hm stil te krijgen
 
Ik dacht dat de silincer van asg geen foam bevat, maar durf dat niet zeker te zeggen. Sommige clone mk23 (tm was de eerste ermee en nog steeds de beste) hebben een barrel extender in de silincer, die moet je eruit slopen en ding opvullen met foam om hm stil te krijgen

De tokyo marui heeft geen barrel extender. Hier zit standaard al foam in
 
De tokyo marui heeft geen barrel extender. Hier zit standaard al foam in
Ik zeg toch ook niet dat tm geen foam heeft, alleen dat clone mk23 een extender erin hebben (tm mk23 was de eerste, andere merken hebben het nagemaakt(
 
mijn zwager heeft een tm mk23 gekocht en heb er laatst even mee kunnen prutsen en vind het wel een mooi ding.

hij schoot best netjes triger pull is wat lang maar daar ontkom je niet aan met dit soort replicas lijkt me.

de hopup is wel wat minder in vergelijking met mijn tm hi capa zelfs met max hop was .28 bbs toch wat te zwaar voor de mk23. opsig geen probleem natuurlijk want met .28 schoot je nog steeds aardig makelijk 35/40 meter en dat is opsig zat voor een side arm vind ik zelf.
 
mijn zwager heeft een tm mk23 gekocht en heb er laatst even mee kunnen prutsen en vind het wel een mooi ding.

hij schoot best netjes triger pull is wat lang maar daar ontkom je niet aan met dit soort replicas lijkt me.

de hopup is wel wat minder in vergelijking met mijn tm hi capa zelfs met max hop was .28 bbs toch wat te zwaar voor de mk23. opsig geen probleem natuurlijk want met .28 schoot je nog steeds aardig makelijk 35/40 meter en dat is opsig zat voor een side arm vind ik zelf.
Trigger pull is lang vanwege het feit dat je met de teigger ook een bb elke laad, en dan pas de hamer bedient.

Stock hopup krijgt idd niet zware bbs gelift, daarom wordt ook een tdc cover van hadron door iedereen erin gezet (ik krijg nu 0.48bbs ermee gehopt).
 
Hij hoeft maar 30 meter te schieten,de rest met de sniper( vanaf 25m) ;)
 
Trigger pull is lang vanwege het feit dat je met de teigger ook een bb elke laad, en dan pas de hamer bedient.

Stock hopup krijgt idd niet zware bbs gelift, daarom wordt ook een tdc cover van hadron door iedereen erin gezet (ik krijg nu 0.48bbs ermee gehopt).

Waar haal je in godsnaam .48 bb's vandaan? Je weet de nodige risico's als je daar mee in het veld word betrapt?
 
Waar haal je in godsnaam .48 bb's vandaan? Je weet de nodige risico's als je daar mee in het veld word betrapt?
Oa skrimshop verkoopt ze, ik gebruik ze in NL nooit (zijn niet bio), belgie eveneens niet. In UK, zweden ed mogen ze gebruikt worden (ik gebruik ze ook alleen met milsims ed).
 
Paar maanden terug mocht het hier ook gewoon nog mits ze echt bio zijn, ook in je pistol. Snipede zoals velen zelf ook met .45. Zo spannend is het dus allemaal niet.

Edit: niet dat het erg is nu met wat lichter te spelen, is allemaal aan te passen en de tegenstander zit in het zelfde schuitje
 
Mijn ervaring met de ssx23.

Om te beginnen: ik heb er vandaag een Maple Leaf Crazy Jet barrel 150mm ingestoken, een nieuwe autobot bucking met teflon tape, een nieuwe nozzle spring, een Hadron tdc cover double screw en een Hadron h-arm.

waarom zul je denken?

vanaf het begin problemen met double feeds, dus feed lips aangepast en een nieuwe gen 2 feedlip gehad van de klantenservice. Deze nieuwe feedlip niet geplaatst.
Double feeds bijna opgelost door een kleine mod met een aardappelschil mesje.
De manier van trekker druk opbouwen en de trekker overhaal snelheid helpt idd met voorkomen van double feeds.

Na een zeer korte periode leken de bb's mijn voorbeeld met dronken wildplassen te volgen , ze maakten ongevraagd mooie boogjes omlaag na een meter of 15. Slecht dus.
fps nagenoeg niet aanwezig.

Dus alles uit elkaar, alles schoongemaakt met alcohol. resultaat fps iets omhoog maar nog steeds belabberd schiet afstand, 18 meter was wel de max.
Veel geprobeerd met de hop maar geen resultaat.

Diverse soorten gas geprobeerd, geen verbetering. Nuprol en Nimrod. Nimrod is voor mij het betere gas.

Vandaag de nieuwe upgrades erin en bammmmm dat ding knalt als een jekko, ver en recht met 0.32 op een joule van 0.96 met Nimrod rood.
Feit is dat er geen ssx internals meer inzitten, eigenlijk een stti met metalen slede.
Bleek vandaag wel dat de bucking er bizar slecht en goor uitzag. Denk 500 bb max mee geschoten.

Dus uiteindelijk dubbel geld uitgegeven met de upgrades al heb ik danwel een metalen slide met leuke sights en een voorgeboorde dot montage mogelijkheid.

Ik denk dat ik recht van spreken heb als ik zeg dat het gewoon een overpriced mis baksel is als je denkt een monster te kopen.

Ik spreek dus uit ervaring en doe niet aan papagaaien of Nov bashing.
Het is dat mijn zoon een een ssx23 wilde ipv een stti of asg en zelf opbouwen. Het was in mijn geval een echte miskoop. Ik heb een ssg24 gehad en was hier best over te spreken ondanks kleine mankementen en foutjes.

De silencer had ik in de aanbieding zonder verzendkosten, dat ding dempt echt goed. Daar ben ik dus tevreden over, ook gezien de mogelijkheden om hem in te korten.

De nu uitgekomen gen2 ssx23 zal mogelijk beter presteren dan de gen 1, maar voor mij geen nov producten meer.

Klantenservice en de mags van de ssx23 zijn zeer ok dus die ssx mags blijf ik bij hem bestellen, zeker vanwege de nieuwe gasrouter.

Had ik hem terug kunnen sturen, misschien wel maar ik ben klaar met zijn spullen. Achteraf had de gen1 naar mijn idee niet over de toonbank moeten gaan. Teveel slechte verhalen. Idd ik nam bewust het risico.
 
Laatst bewerkt:
Heb afgelopen weekend met m'n nieuwe SSX gespeeld.

Eerste indruk was eerlijk gezegd een beetje meh, het voelt een stuk minder degelijk dan de SSP. Het lijkt ook allemaal iets te strak in elkaar te zitten. Zo makkelijk als hij in z'n filmpje de "slide catch" er uit drukt lukt het mij niet met m'n blote handen. En dat ligt niet aan dat ik het te zachtjes geprobeerd heb... Waarom die "slide catch" uberhaupt kan draaien snap ik ook niet. Verf op de rail beschadigd zo doordatie er langs schraapt.

Maargoed, geassembleerd en afgesteld hoef je ook verder niet aan de slide te zitten, en in het veld doet hij watie moet doen. Hij schiet lekker strak, en is hij erg stil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jose Javier Ponte