Toekomstige skirms

S

Slayer

Van veldeigenaren krijg ik te horen dat ze(hopen) wellicht in Mei/Juni weer kunnen beginnen.

Ook zijn er vermoedens dat ze met kleinere groepen moeten gaan werken , max 50 man per skirm .

Dan is er nog de geldkwestie , veel eigenaren van airsoft events dreigen om te vallen omdat er geen geld binnen komt .

Er zijn al berichten dat ze vinden dat de nabv moet helpen met wat geld .

Nou weet ik niet of ze dat uberhaubt kunnen en als ze dat kunnen zou dat een mooi gebaar zijn , elke cent telt maar goed.

Begin me nu toch wel wat zorgen te maken als ik het nieuws zo her en der lees en wat de economie een knauw krijgt .

De eerste de beste skirm betaal ik het dubbele van de entree prijs om zelf zo zelf iets bij te dragen .

Iedereen sterkte in deze bizarre tijd .

Robin
 
Dat de nabv veldeigenaren financieel mag ondersteunen betwijfel ik.

Verder zijn inderdaad de berichten zoals die vandaag in de krant verschenen over de 1,5 meter maatschappij (voor wellicht 2 jaar) natuurlijk een uitermate doemscenario en niet alleen voor Airsoft velden. Ook cafe's, bioscopen, theaters en alle andere zaken met publiek kunnen in dat geval faillissement aan gaan vragen (en hun toeleveranciers ook). Ik beschouw het dan ook als een uiterst onrealistisch scenario.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Slayer
Zoals laatst in de nieuwsbrief van de NABV stond mag de NABV geen geld geven aan (als gift) aan velden. Dat is niet wat een vereniging juridisch "mag" doen. Ze zijn wel flink aan het onderzoeken hoe ze de veldeigenaren kunnen helpen. Flink marketeren en er voor zorgen dat ze straks hun bedrijf verder uit kunnen bouwen ofzo.
Ik zat er ook al aan te denken om straks, als alles weer open is, op enige wijze de eigenaren te helpen maar ben er nog niet over uit wat nou een goede manier is. Dat zal vast op aanraden van de NABV wel helder worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Je zou zeggen dat airsoft en die 1.5 meter regel geen probleem moet zijn aangezien je je tegenstander bestrijd op grote afstand , als team loop je ook vaak niet op een kluitje en in de safezone valt er ook wel mee te werken .

Lijkt me wat anders dan in de bios zitten , of drukke stadions en cafes enz

Maar ja of ze die onderscheid maken je moet er toch niet aan denken dat dit soort evenement niet meer doorgaan voor de konende jaren , dan is het gedaan .....

Pffff tijd voor een kop koffie zeg :(
 
Gratis Tip/advies:
Betaal het bedrag dat je extra wil geven contant.
Als je het extra bedrag pint word er ook belasting over betaald.
Scheelt toch weer 20%
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Als het in de fooienpot gaat wel ja, anders promoot je illegaal / creatief boekhouden en dat moet je ook weer niet willen xD
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Hopenlijk komt er ook een potje vanuit de overheid , maar ja dat zou nog kunnen als je paar maanden dicht gaat , duurt het langer dan is dat ook de bekende druppel op een gloeiende plaat .

Laten we hopen dat dat niet gebeurd .
 
Er zijn velden (zoals veluwe airsoft) die nu tegoedbonnen verkoopt voor toekomstige skirms. Zou je kunnen overwegen om te kopen.

Zelf ben ik van plan om gewoon extra veel te gaan skirmen wanneer het weer mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Er zijn velden (zoals veluwe airsoft) die nu tegoedbonnen verkoopt voor toekomstige skirms. Zou je kunnen overwegen om te kopen.

Zelf ben ik van plan om gewoon extra veel te gaan skirmen wanneer het weer mag.

Goed plan meer skirmen ;)
 
Gratis Tip/advies:
Betaal het bedrag dat je extra wil geven contant.
Als je het extra bedrag pint word er ook belasting over betaald.
Scheelt toch weer 20%

Als we de hele airsoft scene willen professionaliseren qua velden, moet we juist niet dit promoten op een vrij groot forum. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Gratis Tip/advies:
Betaal het bedrag dat je extra wil geven contant.
Als je het extra bedrag pint word er ook belasting over betaald.
Scheelt toch weer 20%
21%, en als ze dit jaar toch nog wat winst weten te maken leveren ze nog eens 16,5% in. Maarja creatief boekhouden mogen we niet promoten natuurlijk.
Zou het als boekhouder ook niet per se aanraden haha. Er zijn genoeg kleine bedrijfjes die er om die reden niet meer zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Gaat die gekte nog veel langer duren dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken of er wel of niet creatief kan worden omgesprongen met cijfers want dan zijn er geen orgas meer .

Vraag me af of de mensen door hebben hoe ernstig het probleem nu al is laat staan over een paar maanden .
 
We zullen toch rustig moeten afwachten. Is het waard om 1 tot 5% van de mensen te sparen die zware complicaties krijgen/overlijden door corona? En wat zijn de gevolgen als je het gewoon zijn gang laat gaan zoals in de VS? Niemand weet het en modellen zijn op dit moment nog onvolledig.
Interessant artikel in nrc dit weekend: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/10/lockdown-ook-economisch-verdedigbaar-voorlopig-a3996561

Zolang niet alles duidelijk is zal de lock down blijven. Dat er slachtoffers bij vallen staat vast maar het biedt ook kansen, de economie veranderd. Welke dat voor airsoft is weet ik nog niet.
En zoals queen Elizabeth zei, we'll meet again! Don't know where, don't know when.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Slayer