Rainbow8.com

Solotov

Well-Known Member
13 nov 2018
118
89
Trophies
7
afv8x0ax.png


Hier kon ik nog geen draadje over vinden op het forum.

Gisteren heb ik een bestelling geplaatst bij Rainbow8.com. Bij het openen van de website/shop is het gelijk al een virtuele snoepwinkel door de kleuren en mooie afbeeldingen. Wat mij betreft hebben ze een ruime voorraad aan upgrade parts voor vele sidearms.

Na het bestellen gelijk een bevestiging via me mail ontvangen waarin staat dat de meeste bestellingen binnen 1 of 2 werkdagen verstuurd worden. Geen bevestiging van de betaling ontvangen.

Zijn er andere leden met ervaringen met Rainbow8.com? Ik hoor het graag.
 
Geen ervaring mee maar de website ziet er goed uit! Houd er wel rekening mee dat je nog inklaringskosten en BTW moet betalen waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Ja, veel (goede) ervaringen met deze shop.
Hebben soms net even andere parts op voorraad dan anders shops, en de prijzen zijn vaak gunstig.

Zoals al Crix zegt: let op de bijkomende invoerkosten/btw. Bij kleinere bestellingen heb ik dat nooit hoeven te betalen, maar bij een grote/dure bestelling weer wel.

Tip:
Soms loont het dus om meerdere losse bestellingen te plaatsen, want de verzendkosten zijn goedkoper dan wanneer je voor alles in 1x invoerkosten moet betalen :D

Levertijd is wel zoals je van een HK shop kan verwachten; bij mij altijd 2 a 2.5 week.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Heb een front en rear Fibre Optic besteld, zat qua kosten niet zo hoog dit keer. Ik zal jullie op de hoogte houden.
 
Levertijd is wel zoals je van een HK shop kan verwachten; bij mij altijd 2 a 2.5 week.

Ondertussen eindelijk een code gehad waarmee ik de bestelling kan volgen. Echter staat dat deze 4 dagen geleden af is geleverd voor vliegtransport, en daarna ontraceerbaar is. Dus wacht nog even af, wachten duurt lang! :cool:
 
Mja, die HK codes zijn vaak niet echt up to date, ik heb regelmatig pakketjes die al geleverd zijn en de HK code geeft nog 'left for destination' aan :D

Ik zet de HK code altijd in de PostNL app, die zegt dan 'niet gevonden' maar ik krijg dan vanzelf een melding zodra PostNL het pakket wel binnen heeft. De HK code wordt dan gekoppeld door PostNL en is traceerbaar.
 
3 keer besteld hier met bedragen boven 30 euro.
Steeds hebben ze op doos toy accessoires erop gezet met een laag bedrag. 1 keer 17 euro moeten betalen omdat er 2 magazijnen inzaten.
Goede ervaringen dus
 
Ondertussen eindelijk een code gehad waarmee ik de bestelling kan volgen. Echter staat dat deze 4 dagen geleden af is geleverd voor vliegtransport, en daarna ontraceerbaar is. Dus wacht nog even af, wachten duurt lang! :cool:
Heb je je bestelling inmiddels al ontvangen?
 
Heb je je bestelling inmiddels al ontvangen?

Nee nog niets ontvangen. Vanaf Black Friday 8 bestellingen gemaakt in Honkong en Amerika maar nog niets is binnen. Veel ligt bij de douane volgens de traceersystemen maar heb nog niets vernomen verder. Pakketje van Rainbow8 is niet meer op te vragen dus geen idee wat daar aan de hand is. Ik wacht nog wel to na oud en nieuw, dan zal de rust wel weer wedergekeerd zijn bij de pakketbezorgers.
 
Van Rainbow8.com heb ik nog 1 pakketje niet binnen maar die ligt bij de douane nu. Ik heb een aantal pakketjes ontvangen waarvan een paar boven de 70 á 80 euro waarbij ik geen extra kosten hoefde te betalen. Alleen voor een pakketje van €112 een toeslag van €2,15 dus hoe ze dat berekend hebben geen idee. Komt nog wel een Hi Capa Gold Match aan via Rainbow8 dus ben benieuwd of ze daar nog kosten over zullen heffen bij de douane, die neem ik voor lief want zolang het onder de 50 euro is blijft het goedkoper dan hier in NL waar ze bijna niet te krijgen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Heb een bestelling geplaatst. Ben benieuwd naar wat er bij mij bij wordt gerekend. 2 mags en een outer barrel.
 
Heb je erbij laten vermelden toy accessoires en 22 euro? Anders is het minimaal 17 euro
 
Bij Rainbow8 doen ze niet heel makkelijk daarover mits je ver over de grens van de bijkomende import kosten zit hier in Nederland. Mijn Hi Capa Gold Match ligt nu bij PostNL maar ze hebben mijn kopie NAVB pas er niet op geplakt waar ik wel om had gevraagd dus heb een brief ontvangen van PostNL waarin staat of ik een kopie lidmaatschappas NAVB en kopie aankoopfactuur met adresgegevens op staat ter verificatie. Gelukkig kan dit ook per mail waardoor ik hoop dit alsnog snel binnen te hebben. Dit keer heb ik namelijk gekozen voor de snelste verzendoptie, uiteindelijk zit ik nu op 16 dagen, wanneer ze de kopie er wel opgeplakt hadden had dit binnen 2 weken binnen kunnen zijn. Verwacht nu dat het binnen 3 weken wel binnen is maar zie daar uiteindelijk de meerprijs niet meer in terug als hun het niet verzenden zoals ik heb aangegeven. Ze verzenden meer naar Nederland, meer mensen last van gehad met aanschaf van een replica?
 
Heb je erbij laten vermelden toy accessoires en 22 euro? Anders is het minimaal 17 euro
Heb ik niet om gevraagd. maar 1x googlen en de douane weet ook dat dit ver over die 22 euro heen gaat
 
Alsof de doune elk pakketje opent en inspecteerd en gaat googelen hoeveel het kost.
Werkt niet altijd maar wel vaak. Heb 1 keer gehad toen kreeg ik een brief van ze, nadat ik nabv kopie had gestuurd was het prima. Ze hebben niet naar bon of iets gevraagd
 
Heb wel eens eerder een bon moeten sturen toen ik een scope binnen kreeg via ali. Hoefde toen niets bij te betalen want was maar 21 euro oid.

Heb nu bericht gehad dat ik 18,60 aan inklaringskosten moet betalen. Valt me nog mee voor 2 tokyo marui 50rd mags en een outer barrel. Alsnog goedkoper dan wanneer je het hier in nederland haalt. (als er al outerbarrels te halen zijn)
 
Nu weer wat hi capa parts besteld. Was iets meer dan 60 euro incl verzenden en komt 18,38 euro inklaringskosten bij.

Jammer maar helaas haha
 
Ik wil hier ook wat bestellen alleen met paypal betalen lukt niet want hij vraagt om een creditcard toe te voegen en die heb ik niet.
En je kon naar een bank het geld overschrijven maar snapte daar niet echt van hoe het werkt.
Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt: