Bril + downgrade pistol

  • Onderwerp starter RandomShizzle
  • Startdatum
R

RandomShizzle

Hi,

Ik ben mijn Airsoft uitrusting met replica's etc aan het maken. Nu ben ik tegen een leuke CO2 pistol tegengekomen op Shogun (De ELITE FORCE RACEGUN RD EDITIE | https://www.shogun.nl/elite-force-racegun-rd-editie.html). Nu is alleen het probleem dat deze 1.9 joule schiet en dus ver over het limiet zit. Mijn vraag is dus of deze te downgraden is en of ik dit ook per direct bij Shogun kan doen (Nog geen ervaring met Shogun) of dat ik dit ergens anders moet doen.

Als tweede, ik ben een bril tegenkomen die past bij de uitrusting die ik wil, alleen voldoet deze aan de eisen? (https://www.evike.com/products/35752/)
  • Standard Met: MIL-PRF-31013
  • Meets ANSI Z87.1-2003+, CE (American National Standards Institute)
Ik kan nergens vinden of deze dus voldoet aan de eisen van een bril. Wellicht iemand dit wel weet of evt een linkje heeft met de eisen etc?

Alvast bedankt ;)
 
Pistool valt niet te downgraden

Verder doen heel veel shops volgens mij maar weinig tot niks aan tech werk voor gbb
 
Pistool valt niet te downgraden

Verder doen heel veel shops volgens mij maar weinig tot niks aan tech werk voor gbb
Top! Bedankt. Heb je misschien tips waar ik moet opletten of een Pistool te downgraden is?
 
Top! Bedankt. Heb je misschien tips waar ik moet opletten of een Pistool te downgraden is?

Gewoon een pistool kopen wat standaard niet te hard schiet. Upgraden van een standaard pistool is heel makkelijk, downgraden (van een out of the box pistool) heb je bijna geen opties voor, enigste wat je dan kunt gaan doen is kortere innerbarrels, zwakkere hammerspring en ander gas en dan nog is het geen garantie dat je het haalt, zeker niet bij een 1.9J schietend pistool.
 
Gewoon een pistool kopen wat standaard niet te hard schiet. Upgraden van een standaard pistool is heel makkelijk, downgraden (van een out of the box pistool) heb je bijna geen opties voor, enigste wat je dan kunt gaan doen is kortere innerbarrels, zwakkere hammerspring en ander gas en dan nog is het geen garantie dat je het haalt, zeker niet bij een 1.9J schietend pistool.
Top dankjewel! Weet voor nu voldoende
 
Afgezien van een enkel model schieten bijna alle CO2 gedreven pistolen te hard en/of zijn ze inderdaad vrijwel onmogelijk te downgraden.
Ik heb het zelf eens geprobeerd met zo'n Umarex P99 (gemaakt door WinGun: schiet uit de doos veel te hard) door de flow valve (proberen) te modificeren, maar het is echt waardeloos om te doen en uiteindelijk brak mijn boortje af in de valve omdat deze van zeer hard staal is.

Koop een greengas of een pistool waarvan zeker is dat hij niet te hard schiet en je hoeft je dan ook geen zorgen te maken: er is keuze genoeg.
 
En overigens ook niet bij shogun kopen, scheelt een heleboel gedoe.
Gister mijn replica binnen gekregen (SECUTOR RUDIS 3). Vandaag 1x open gemaakt. Internals zijn beschadigt en bekrast. Heb hem maar retour aangemeld..

Enig idee waar ik het beste m'n aankopen kan doen?
 
Ligt eraan wat je precies wil. Rifle/pistol of carabine. Voor pistool zou ik idd voor greengas gaan. Die zitten bijna altijd goed voor de Joule eis. Wil je goede kwaliteit zou ik voor TM gaan, die hebben verschillende types. Smaken verschillen maar kwaliteit en precisie is gewoon goed van TM.
 
Voor bril heb ik zelf Swiss eye raptor. Kan veel hebben, beslaat niet en wordt met verschillende glazen geleverd. Is ook nog inert voor verkrijgbaar als je brildrager bent.
 
Ligt eraan wat je precies wil. Rifle/pistol of carabine. Voor pistool zou ik idd voor greengas gaan. Die zitten bijna altijd goed voor de Joule eis. Wil je goede kwaliteit zou ik voor TM gaan, die hebben verschillende types. Smaken verschillen maar kwaliteit en precisie is gewoon goed van TM.
Is het niet zo dat je met Green Gas juist de performance verliest na elke schot ongeveer? Hoor dat best wel vaak met Green Gas.
 
Is het niet zo dat je met Green Gas juist de performance verliest na elke schot ongeveer? Hoor dat best wel vaak met Green Gas.

Valt wel mee, bij mijn TM high capa, met een 28 shots magazijn is het eerste schot soms ff erg hard, daarna schiet het prima constant.
Afhankelijk van de temperatuur en schiet snelheid. Maar met 15 graden + en niet te snel achter elkaar schietend krijg ik alle 28 schoten prima weg zonder performance te verliezen.
Als het 10 graden of kouder is en/of heel snel achter elkaar ga schieten dan zijn de laatste 5 a 10 schoten op een gegeven moment wel minder.
Dat heeft met het cooldown effect te maken.
 
Valt wel mee, bij mijn TM high capa, met een 28 shots magazijn is het eerste schot soms ff erg hard, daarna schiet het prima constant.
Afhankelijk van de temperatuur en schiet snelheid. Maar met 15 graden + en niet te snel achter elkaar schietend krijg ik alle 28 schoten prima weg zonder performance te verliezen.
Als het 10 graden of kouder is en/of heel snel achter elkaar ga schieten dan zijn de laatste 5 a 10 schoten op een gegeven moment wel minder.
Dat heeft met het cooldown effect te maken.
Voor een Gas sidearm zat ik te denken aan deze: https://www.unit13shop.eu/nl/airsof...ck/src-hi-capa-5-1-baba-yaga/a-29711-10000012

Enig idee of dit een goede keuze is? Deze kan zowel gas als op CO2 (indien co2 magazijn). (Ben tevens ook een beginner in Airsoft ^)
 
Waarom SRC? Zou eerder gaan voor TM (maar 20 euro meer) omdat daar veel meer upgrades en accessoires voor te koop zijn.
 
Waarom SRC? Zou eerder gaan voor TM (maar 20 euro meer) omdat daar veel meer upgrades en accessoires voor te koop zijn.
Omdat ik ook op CO2 wil. En deze ziet er kwa looks er best wel netjes uit.
Tevens kan ik nergens vinden van TM die op Gas en Co2 kan.
 
Omdat ik ook op CO2 wil. En deze ziet er kwa looks er best wel netjes uit.
Tevens kan ik nergens vinden van TM die op Gas en Co2 kan.
Tm zijn in principe ook gemaakt voor dustergas. Laat staan co2, oftewel die bestaan ook niet.

Green gas kunnen ze prima hebben overigens en als er uiteindelijk een keer iets stuk gaat, zijn er 20 verschillende bedrijven die dat onderdeel wel maken.