g&g Warthog 12" upgrade > flathop & barrel?

Tjeerd L

Member
19 dec 2018
20
2
Trophies
4
Goedemiddag,

Ik wil mijn effective bereik en precisie verbeteren door een flathop en een nieuwe precisie barrel te installeren in mijn g&g Warthog 12".
Nu zie ik een hele hoop verschillende buckings om uit te kiezen, maar gezien ik liever niet zelf de nub uit een bucking verwijder lijkt deze me ideaal: 'MODIFY FLAT HOP UP BUCKING 0,25G+'. Deze komt namelijk als set aan.

Nu alleen de vraag wat voor barrel het meest geschikt is. Zo vind ik bijvoorbeeld geen barrel van 320mm.
Ik heb het idee dat de 'Prometheus 6.03mm EG Barrel M4 300mm' zou kunnen maar deze is vrij prijzig. (1e replica, ik begin rustig..)
Ook lees ik wel wat positieve dingen over de '300MM MadBull Black Python II 6.03mm' welke een stuk betaalbaarder is (minder dan de helft van de prometheus).

Wat zit hier voor verschil in? En is de 300mm dan het meest geschikt? (ik speel niet met demper oid)
En kwa flat hop. Zit hier nog veel verschil in? Raden jullie een andere aan of zal dit het truckje ook doen?

gr. Tjeerd
 
Ik zweer bij prommy barrels. Al heb ik geen ervaring met madbull.

Modify flat ben ik ook erg over te spreken, maar de Maple leafs ook. (beide gaat de FPS vaak van omhoog)

De lengte iets korter maakt niet uit. Kan de FPS iets minder van worden,. Maar een 6,03 geeft weer een hogere fps dus dat compenseert elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Zal je er zoveel mee winnen ? Heb een G&G Wildhog 12 inch en schiet standaard een keurige 50+ meters
 
50+ is ootb aanzienlijk en ik heb mijn twijfels, maar goed dan komt er ook nog bij effectief of max range? Daarbij komt dan nog dat de barrels en flat hop de effectieve range verhogen zonder perse de max range te verleggen.
 
Nah ja als je er een paar meter mee wint is dat winst natuurlijk , ik schiet 50 meter effectief en max range 55 , voor mij is het dan niet de moeite .

Das persoonlijk dan he
 
Dat de joules wat omhoog gaan is prima, schiet nu 0,9, dus wat aan de lage kant. En als ik cqb speel is het bij helenaveen, waar 1,2 is toegestaan, dus dat zal geen probleem zijn.

Kwa range is +/- 45m effectief. op de 50 meter wordt hij toch een stukje minder nauwkeurig. Ik kan m'n doel wel raken door meerdere bb's te schieten, maar de grouping zit dat ongeveer in een diameter van >1m. Ik weet ook niet wat het exact scheelt, maar als ik weer een keer 50€ dr in steek zouden een madbull en flathop dus een overweging zijn. Ben wel benieuwd hoeveel het zou verbeteren en of dit het inderdaad waard is, of dat ik dat geld beter bij een sidearm kan leggen. (buiten zal ik zo nu en dan met scope willen spelen, en voor cqb situaties is dat miss wel leuk)
 
Als je zowel buiten als binnen speelt en een side arm niet om een of andere reden een mist vind.
Dan als de keuze van je budget, OF upgraden OF side arm, dan raad ik zeker upgraden aan.

En met barrels upgrade barrels is het over het algemeen zo dat je krijgt waar je voor betaald. De duurdere barrels zijn over het algemeen ook beter.
 
Als je zowel buiten als binnen speelt en een side arm niet om een of andere reden een mist vind.
Dan als de keuze van je budget, OF upgraden OF side arm, dan raad ik zeker upgraden aan.

En met barrels upgrade barrels is het over het algemeen zo dat je krijgt waar je voor betaald. De duurdere barrels zijn over het algemeen ook beter.

Dat laatste klopt wel, maar die curve is niet lineair dus op een gegeven moment wordt het verschil minimaal tot niet significant, maar betaal je bijvoorbeeld opeens wel 20-30 euro extra. Er zijn in principe goede opties in elke budget range dus denk dat het daar eerder aan ligt. Btw je FPS wat verhogen mocht ook nog wel eens baten, maar is het beste te doen na de barrel upgrade en na het checken van de air seal.
 
checken van de air seal.

Mee eens hij zou echt harder moeten schieten ik zit aan de 1.1 joule en dat kan toch wel schelen ik zou eerst hier naar kijken ja

Overigens ik heb de GC versie als je de CM versie hebt heb je iets andere onderdelen .

Dat zou ook iets uit kunnen maken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Tjeerd,

Ik zou persoonlijk zelf je bucking bewerken voor een flatnub, kan bijna niks aan fout gaan mits je voorzichtig te werk gaat. Dan zoals hierboven al werd genoemd de prometheus purple bucking in combinatie met een Namazu Firefly Nub (die je overigens ook zelf moet bewerken).

Een tip voor het bewerken van je bucking is dat je niet al te veel materiaal weghaald, want je moet de bucking sowieso nog vlakschuren met een super fijn schuurpapiertje. Gewoon door middel van de bucking binnenste buiten te vouwen en hem over je oude barrel heen schuiven. Daarbij kan je de bucking, als je hem goed vlak hebt gemaakt, een kwartslag draaien als je hem op je barrel plaatst. Hierdoor is het afgesneden deel niet in contact met je bb's ^_^.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L
Mee eens hij zou echt harder moeten schieten ik zit aan de 1.1 joule en dat kan toch wel schelen ik zou eerst hier naar kijken ja

Overigens ik heb de GC versie als je de CM versie hebt heb je iets andere onderdelen .

Dat zou ook iets uit kunnen maken .


Ik heb ook de GC, maar zal kijken wat ie doet als ik 'm flathop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Ik heb de 9 inch versie en jij de 12 inch dus die schieten sowiezo iets harder out of the box , hij heeft een tijd in de kast gelegen ik zal voor de grap straks eens kijken hoe hard ie nu schiet met 0.20

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L
Ik heb vanmiddag even de tijd genomen om de upper (voor de 1e keer) dr af te halen en de bucking ed te inspecteren.
Nu zie ik dat de rand niet meer helemaal lekker is; licht omgevouwen, weggedrukt en als ik het goed zie zelfs een heel klein scheurtje. Ik ga er vanuit dat dit voor wat drukverlies etc kan zorgen.

Nu de bucking vervangen dient te worden ga ik maar meteen beginnen met het flathoppen, en ook komt er een Madbull 6,03 Python II Barrel 300mm in.
(de originele barrel is 325mm, maakt dit nog veel uit? Ook heb ik nog een 5cm barrel extention, kan ik dan misschien beter voor de 363mm barrel gaan? Ik heb namelijk geen idee of dit nog wat met de accuratie / fps doet.. Tips zijn dus welkom.)
Verder een G&G green (zit er nu ook in), en een Maple Leaf Maple Leaf Nub Tensioner.

Ik denk dat dit het e.e.a. zal schelen.
 
Die 2,5 cm van de kortere barrel zal je een paar FPS kosten, maar meer dan dat ook niet. Een langere barrel geeft je een hogere FPS en zal ook geen probleem zijn, want zoals ik in het YT filmpje hier boven zie, zit er een full-cilinder in. Kwa lengte is het dus wat je zelf wilt. Speel je veel CQB en wil je je replica zo kort mogelijk houden dan zal ik voor de kortere gaan. Maakt de lengte je niet uit. Dan kun je doen wat je leuk / mooi / budget het vriendelijkste vind.

Een nieuwe bucking geeft een betere airseal waardoor je FPS omhoog gaat. Een smallere barrel geeft je ook een hogere FPS. Dus kwa FPS is het hoe dan ook niet te zeggen wat hij gaat doen. Gewoon proberen en dan meten is de beste optie :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L