Combat Events 15 / 16 /17 mei vliegbasis Twente

Natuurlijk is het super vet dat zoiets wordt georganiseerd en dit moet ook worden aangemoedigd/ondersteund maar dat betekent niet dat mensen geen (onderbouwende) kritiek mogen hebben. Ik zelf kijk nog even de kat uit de boom en dat heeft verschillende redenen (een aantal heb ik al door andere geopperd zien worden).

Onduidelijkheid wat voor spelopzet het event nou wil volgen.

Om het simpel te houden maak ik zelf onderscheid tussen 3 verschillende spelopzetten: Skirm, Tacim en Milsim. En dit evenement lijkt zich het best te lenen voor een Tacsim of Milsim, (met Tacsim trek je een groter publiek) Persoonlijk ben ik erg fan van Tacsim, wat naar mijn mening vaak inhoudt: beperkt aantal DRM/Sniper spots, Geen Highcaps (behalve voor LMG's), en nee een Assault Rifle met een drum mag eronder is geen LMG :D), Single Shot only, Burst fire/Full Auto voor LMG's. Verdeling teams op basis van Camo. Iets gecompliceerdere en uitgebreidere missies.

Zoals je zelf al kan zien wijkt Combat Events hier redelijk vanaf door het toelaten van high caps (mocht dit toch niet kloppen, ik heb de website doorgespit en kon er niks over vinden, zegt iets over de informatie voorziening) en het verbieden van LMG's, ze schommelen een beetje tussen skirm en TacSim in.

Onervarenheid organisatie

Dit moet ik even uitleggen, Combat City Leiden (zover mijn informatie reikt is dit dezelfde organisatie) is op zich uitstekende organisatie, ben zelf naar hun binnen locatie geweest en daar was niks mis mee. Alleen er is een verschil tussen het runnen van een binnen event en een buiten event. En al helemaal op locatie welke oorspronkelijk niet bedoeld is voor Airsoft en dan ook nog meteen een evenement van 350 terwijl men normaal gewend is een evenement te organiseren voor +/- 40 personen.

Het zou voor een door de wol geverfde buiten organisatie zoals bv Critical Hit en/of ACS al een hele opgave zijn om zoiets te organiseren op Vliegveld Twente, laat staan voor een organisatie welke naar mijn weten geen ervaringen heeft met buiten locaties.

Sidenote: moet ik mij zorgen maken dat er tot nu toe voor 2020 geen evenementen zijn gepland voor de locatie Combat City Leiden?

Prijs

Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat zo een locatie een prijskaartje heeft, maar zoals andere mensen in dit topic al zeiden voor €99 heb je toegang tot een top Tacsim van 50 uur met jarenlange ervaring, eerlijk is eerlijk is wel een eindje rijden. Maar iets dichterbij in Noord Frankrijk heb je 2 daags evenement in Fort de Laniscour met nacht spel inclusief camping voor €75.

Voor mij is de €125 en €150 voor 2 dagen spelen sowieso iets te gortig in verhouding, maar dat het ticket niet refundable is en dat er tussentijds dingen worden aangepast houdt mij tegen om zelfs het €99 ticket te kopen.

Random onduidelijkheid

dingen zoals onduidelijkheid over het meebrengen en nuttigen van eigen eten, nu begrijp ik dat de organisatie misschien verkeerd begrepen is, en ik las volgens mij iets over het gunnen van extra inkomsten voor de organisatie en dat snap ik en daar ben ik zelf ook van maar iets wordt je gegund en dat dwing je niet af, enfin duidelijke info had hier in ook veel geholpen, zelfde met het regelen van eventuele stroom mogelijkheid dmv een third party, moeten we hiervoor gaan betalen of zit dit bij het ticket inbegrepen? En ja ik weet dat de persoon die een halve stad hiernaar toe meeneemt ook een aggregaat heeft maar niet iedereen weet dat en/of heeft die mogelijkheid. :D

Allemaal vragen die sommige mensen graag beantwoord willen hebben voordat ze een ticket kopen en voor mij is alles hierboven bij elkaar opgeteld reden om nog even de kat uit de boom te kijken.



Cinerama uses Wall of Text, it's Super effective

Dat over hi-caps staat nou juist wel duidelijk op de site: geen hi-caps toegestaan. (Voor mij persoonlijk krijgen ze hier een dikke plus voor)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L
Dat over hi-caps staat nou juist wel duidelijk op de site: geen hi-caps toegestaan. (Voor mij persoonlijk krijgen ze hier een dikke plus voor)

Van mij normaliter ook maar ze willen wel full auto toelaten. En dan met mid caps, compleet van t rabat, zoals ze in Twente zeggen.

Als ze nou ammo limieten invoeren is t prima. Maar op deze manier neem je 10 mags mee en zak bbs+speedloader en je kan sprayen als een dolle, de hele dag....
 
Van mij normaliter ook maar ze willen wel full auto toelaten. En dan met mid caps, compleet van t rabat, zoals ze in Twente zeggen.

Als ze nou ammo limieten invoeren is t prima. Maar op deze manier neem je 10 mags mee en zak bbs+speedloader en je kan sprayen als een dolle, de hele dag....

De PC volgooien met EPM`s, Odin speedloader meenemen, bb`s mee en de rof op mijn hpa op 30 zetten; dan leg je ook echt wel de "lijntjes" die je met een lmg normaliter legt.
 
In het kort ben ik kritisch omdat ik hoop dat dit een vet event gaat worden en er vanuit ga dat de orga mee leest of mee gaat lezen en er zijn voordeel mee doet. Ik en ons team staan te springen om tickets te kopen, maar doen dit nu nog niet.
 
De PC volgooien met EPM`s, Odin speedloader meenemen, bb`s mee en de rof op mijn hpa op 30 zetten; dan leg je ook echt wel de "lijntjes" die je met een lmg normaliter legt.
Krik denk mn hpa terug naar 15/20 rps en dan gewoon full auto sprayen inderdaad
Dan blijve de koppies wel lekker naar beneden.
Wordt vast leuk xD
Odin mee in utility pouch en fles of 2 bb's in mn rugzak
Heb 5 pts epm's op mn pc, 2 op mn belt en 1 in de replica (2 nog in de rugzak mocht t nodig zijn). 8x150= 1200bbs
kan ik 1x extra bij vullen alle 10. dus zeg maar ongeveer 3000bbs die ik flink snel kan schieten
Heb een 1.5l tank in mn rugzak en anders mn aeg met 7000mah batterij
Ik kan wel lijntjes leggen ja hahahahaha


P.s. dit is natuurlijk niet mijn intentie bij dit event maar als het moet zou het kunnen
 
Zie het lokale Enschedese krantje tubantia:

https://www.tubantia.nl/regio/activ...-na-nieuwe-uitspraak-raad-van-state~a8478409/

Er waren afgelopen jaren aantal hardcore en techno feesten waarbij Enschede, Oldenzaal en Hengelo mee konden genieten. Dus snap ze van stichting stil wel, al is t maar 2 dagen per jaar. Voor de rest hoor je alleen maar krekels, vogels en ander gespuis in t gebied. Maar als dat betekent dat ze een mooie airsoft locatie niet meer mogelijk maken snap ik ze minder goed....
 
Lees zojuist dat het niet doorgaat en iedereen zijn geld terug krijgt.
 
Lees zojuist dat het niet doorgaat en iedereen zijn geld terug krijgt.

Heb je toevallig een linkje waar dit vermeld staat? Ik zie alleen dat de event pagina van Immortals zelf offline is gehaald, je krijgt een 404 als je via de website naar het event wilt.
 
"
Onlangs heeft u bij ons een ticket gekocht voor het evenement Immortals "Prologue" op vliegveld Twente.

Helaas moeten wij u meedelen dat dit evenement NIET door zal gaan. Wij betreuren dit ten zeerste want, wij hadden er heel veel zin in om op deze locatie voor iedereen een prachtig evenement neer te zetten.

Er zijn een aantal redenen die ervoor gezorgd hebben dat wij deze beslissing hebben genomen. Één hiervan is dat wij het minimale aantal verkochte kaarten niet gehaald hebben dat nodig is om alle kosten op te vangen. Wij zijn ervan uit gegaan dat er onder alle NABV leden zeker genoeg mensen zouden zijn die een dergelijk evenement zouden waarderen. Dit is helaas niet gebleken en wij kunnen dan niet anders dan het evenement annuleren.

Daarnaast zijn er ook nog veel onduidelijkheden vanuit de organisatie van het vliegveld. Wellicht heeft het nieuws over de beëindiging van alle evenementen op het voormalige vliegveld u al bereikt via sociale media. Ook deze onzekerheid, en een mogelijke annulering van hun kant op een later moment draagt bij aan deze beslissing.

Voor iedereen die een kaartje heeft gekocht betekend dit dat zij het volledige bedrag teruggestort krijgen op hun rekening. Dit doen wij uiteraard zo spoedig mogelijk dus ga ervan uit dat het binnen 14 dagen na dit bericht bij iedereen is teruggestort. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via info@combatevents.nl en dan helpen wij u graag verder.

Hiernaast willen wij iedereen bedanken voor het vertrouwen in ons evenement en organisatie!

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Prinzie
Ik sluit me aan bij de reacties op Facebook, slechte en zeer vage communicatie vanuit de organisatie i.c.m. de regels tijdens het event hebben dit de das om gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L en Crix
Ja, wat @Oddball aangeeft ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat als het gehele plan van te voren duidelijk kenbaar was op hun website dat er veel meer interesse in was geweest. Ik was toen ik het tegenkwam ook aardig geïnteresseerd, totdat ik alle regels ging lezen en dat er tussendoor ook gewoon een aantal dingen zijn gewijzigd. Terwijl er misschien al kaarten waren verkocht aan mensen met LMG's en die opeens te horen krijgen midden in het verkoopproces ja jullie mogen geen full auto LMG's meer runnen. Ook de communicatie over het verblijf en het eten was wat mij betreft zeer onduidelijk, tot zover ik weet was het nog steeds zo dat de BBQ nog onder voorbehoud stond, want ze waren in discussie of dit wel mogelijk was, zelfde geldt voor de catering, waar geen prijslijst was aangezien dit ook nog besproken moest worden, maar onderhand wel iedereen ervan ontzien hun eigen eten en drinken mee te mogen nemen. Dan ben ik bang dat je van die festival prijzen krijgt: €4,50 voor een flesje water vindt ik gewoon veel te prijzig. En zo waren er nog wel een aantal dingen die gewoon niet duidelijk/slim gecommuniceerd werden.

Jammer dat ze het niet gehaald hebben, was toch stiekem wel benieuwd hoe dit evenement uiteindelijk zou gaan verlopen en wat de feedback hierop was geweest vanuit de mensen die zich wel hadden aangemeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benniedictus en Crix
Voordat je iets organiseert doe je doorgaans eerst marktonderzoek.
Wel flauw dat ze, tussen de regels door, de oorzaak dan toch bij NABV-leden leggen. o_O
[...] Wij zijn ervan uit gegaan dat er onder alle NABV leden zeker genoeg mensen zouden zijn die een dergelijk evenement zouden waarderen. Dit is helaas niet gebleken [...]

Altijd leuk: spelvaudten in officiële communicatie naar buiten toe. :rolleyes:
[...] Voor iedereen die een kaartje heeft gekocht betekend dit [...]
(Betekent moet hier met een T)
 
Voordat je iets organiseert doe je doorgaans eerst marktonderzoek.
Wel flauw dat ze, tussen de regels door, de oorzaak dan toch bij NABV-leden leggen. o_O


Altijd leuk: spelvaudten in officiële communicatie naar buiten toe. :rolleyes:

(Betekent moet hier met een T)

Oef, scherpe (maar in mijn optiek terechte) feedback!
Bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Oef, scherpe (maar in mijn optiek terechte) feedback!
Bedankt.


je zou als oorzaak ook dit forum lijntje kunnen noemen. Als je google gebruikt om meer info te vinden over dit event was er weinig te vinden behalve dit lijnt en de site van de orga zelf.
 
Was vrij weinig promotie gedaan in m'n optiek en veel commentaar op de regels.
Misschien dit opnemen in toekomstige evenementen.

Desondanks had ik me er best op verheugd, er is bijna niks beter dan een weekend lekker knallen met wat vrienden
 
Was vrij weinig promotie gedaan in m'n optiek en veel commentaar op de regels.
Misschien dit opnemen in toekomstige evenementen.

Desondanks had ik me er best op verheugd, er is bijna niks beter dan een weekend lekker knallen met wat vrienden

zo zou iedereen erin moeten staan, lekker knallen! zo zeuren op regels binnen een discipline sport.(hoe dan?) Maar goed dat we met die mensen de oorlog niet hoeven te winnen :).

Daarbij denk ik dat het ook echt niet makkelijk is om op een pop-up locatie in Nederland een event neer te zetten ivm keuringen en andere eisen!
Als ik zelf naar mijn laatste weekend event kijk in Meerle wat stuk is gegaan door gebrek aan regels denk ik dat het idee echt goed was, Jammer inderdaad alleen van de uitvoering.

Ik had zelf als orga ook gekozen eerst meer naam te maken door bv ook losse dagen te laten spelen. zo langzaam groeien richting de regels die er nu waren was een beter suc6 geweest gok ik

Wat ik ook denk is dat mensen hier probeerde opbouwde kritiek te geven. Als dat hun doel was is dat echt mislukt en juist af-fakkelen geworden helaas.
 
Laatst bewerkt:
zeuren op regels binnen een discipline sport.(hoe dan?) Maar goed dat we met die mensen de oorlog niet hoeven te winnen :).

(...)

Als ik zelf naar mijn laatste weekend event kijk in Meerle wat stuk is gegaan door gebrek aan regels(...)

Huh? :confused:

Begrijp ik je goed dat je eerst vind dat mensen te veel zeiken over slechte regels (incl belediging), om vervolgens toe te geven dat een eerder event wat je hebt aangedaan flopte door slechte regels?
 
Huh? :confused:

Begrijp ik je goed dat je eerst vind dat mensen te veel zeiken over slechte regels (incl belediging), om vervolgens toe te geven dat een eerder event wat je hebt aangedaan flopte door slechte regels?
jou mening is nu dat er slechte regels waren, dat is een verschil met geen regels?
Maar was er niet een gebrek aan communicatie? Ik ben het er mee eens dat de Orga veel beter had gemoeten naar buiten toe!