Ervaringen met Golden Eagle shotguns?

Dodgy

Well-Known Member
29 jan 2019
277
176
Trophies
11
Goedemorgen!

Nadat ik vorig jaar speelde met de gedachte om een TM SGR-12 te kopen, ben ik toen toch maar voor een kleine cqb m4 gegaan.

Nu kriebelt het weer om toch een shotgun erbij te halen, maar niet meer een SGR-12 monster.
Ik wilde eerst een shell ejecting shotgun voor erbij, maar @Thomaskrop raadde mij dit ergggggg af. :D Dus kijk ik nu om een normalere old skool shotgun halen. De TM of GE M870 wood (stock) versie.

Het is nu gemakkelijk om weer voor een TM te gaan (ondertussen dan de derde), maar ik ben ook erg tevreden met mijn G&G ARP556. Dus dacht dat het misschien ook een keer goedkoper kan. Zeker omdat deze niet zo intensief gebruikt gaat worden.

Nu zijn er TM clones die best goede reviews (en slechte) krijgen. Maar ik wil het ook even hier vragen of mensen het merk kennen. Het gaat om Golden Eagle, uit de JG fabriek.

Nu is de TM M870 wood stock = € 350,00 - 370,00
En de Golden Eagle M870 wood = € 170,00

Met alle extra's erbij die ik wil, kom je op:
TM M870 + accessoires = € 540,00
GE M870 + accessoires = € 250,00

Dus niet alleen het ding zelf, maar ook de spare parts zijn goedkoper. Plus dat de GE stock en pump handle ook van echt hout zijn en die van de TM van een high-end plastic.

Mijn vraag is, kent iemand hier Golden Eagle en wat zijn de ervaringen.

Zijn er mensen die een TM of GE M870 wood stock kwijt willen, ben ik ook altijd geïnteresseerd. Tweedehands kan het dan wel weer leuk zijn om een TM te halen voor erbij.

Alvast bedankt weer!

Gr. Martijn
 
Ik snap die shotgun kriebels wel. Het is binnen een CQB een leuke afwisseling met bijvoorbeeld een M4.

Ik zie dat je al flink aan het prijs berekenen bent geweest, maar dat je ook aangeeft dat het eventueel goedkoper zou kunnen.

Alle systemen die je hier noemt zijn op gas. Dat maakt ze wat duurder. Je zou, bijvoorbeeld, voor een niet gas-gedreven shotgun kunnen gaan. Ik heb zelf een tijdje een Cyma shotgun gehad en voor die enkele keren dat ik die gebruikte ging dat dikke prima. Wel is de 'pomp' wat zwaarder omdat je geen gassysteem hebt. Dit gezien je aangeeft hem waarschijnlijk minder gaat gebruiken en je hoeft zo ook niet de hoofdprijs te betalen.

Ik heb verder geen ervaring met Golden Eagle.

Ik heb hier verder wel een tweedehands TM KSG liggen, mocht je interesse hebben. Maar dan moet je me maar even PM'en, aangezien dit wel een iets andere shotgun betreft. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy en sherlockzor
Ik snap die shotgun kriebels wel. Het is binnen een CQB een leuke afwisseling met bijvoorbeeld een M4.

Ik zie dat je al flink aan het prijs berekenen bent geweest, maar dat je ook aangeeft dat het eventueel goedkoper zou kunnen.

Alle systemen die je hier noemt zijn op gas. Dat maakt ze wat duurder. Je zou, bijvoorbeeld, voor een niet gas-gedreven shotgun kunnen gaan. Ik heb zelf een tijdje een Cyma shotgun gehad en voor die enkele keren dat ik die gebruikte ging dat dikke prima. Wel is de 'pomp' wat zwaarder omdat je geen gassysteem hebt. Dit gezien je aangeeft hem waarschijnlijk minder gaat gebruiken en je hoeft zo ook niet de hoofdprijs te betalen.

Ik heb verder geen ervaring met Golden Eagle.

Ik heb hier verder wel een tweedehands TM KSG liggen, mocht je interesse hebben. Maar dan moet je me maar even PM'en, aangezien dit wel een iets andere shotgun betreft. :)

Heej Kroeskoppie,

Thnx voor je reactie, maar ik zoek wel specifiek een replica op gas. Liefst had ik zelfs nog shell ejecting, maar dat wordt me ondertussen van alle kanten afgeraden. Wilde juist voor wat realisme gaan, tot zo ver mogelijk.

Maar een spring shotgun is niet wat ik zoek en helaas is je TM KSG ook niet wat ik nu zoek, maar bedankt!

Het gaat echt om de wood (stock) versies, dus ook niet de breacher die je best vaak tweedehands te koop ziet.
 
De prijs zegt ook al snel iets over de prijs van het hout. Voor de rest is golden eagle gewoon super budget, denk cyma maar dan nog net wat cheaper, volgens mij is het ook gewoon een rebrand van verschillende merken maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Als het puur voor CQB is waarom dan niet gewoon een shell ejecting M870 van APS met de shall catcher aan de zijkant? Zelfs al verlies je een shell in de meeste locaties vind je dan wss toch wel die shells terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Voor de rest is golden eagle gewoon super budget.

Ik heb geen ervaring met Cyma. Maar het is dus gewoon lage kwaliteit dat snel kapot gaat? Ik hoopte namelijk dat het prijsverschil meer door de merknaam TM en ontwikkelingskosten zaten. Aangezien de GE een clone is.


Als het puur voor CQB is waarom dan niet gewoon een shell ejecting M870 van APS met de shall catcher aan de zijkant?

@Thomaskrop legde mij (als ex bezitter) o.a. uit van de fps problemen, biodegradable vs plastic wads en storingsproblemen.

Ik ben geen sleutelaar, het moet gewoon goed werken.:)
 
Ik ga geen concrete uitspraken doen, maar golden eagle is wel gewoon een budget merk en dus moet je bijvoorbeeld van het hout maar ook onderdelen niet te veel verwachten. Volgens mij brachten ze ook JG uit onder een andere naam.

Oh ja ik dacht dat het probleem zat in het feit dat je de shells moest gaan rapen. Ik dacht dat over het algemeen dat die dingen wel aardig zijn, maar ik weet er voor de rest weinig van. In principe moet je altijd wel sleutelen aan GBB's in de vorm van smeren enzo om het goed te laten en blijven werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
de 870 is gewoon een tried and true monster, als je gewoon wilt knallen en het budget ervoor hebt, doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Dit is echt een hele goede koop!
Iets waar je met beide shotguns wel rekening mee moet houden is dat ze een fixed hop up hebben en dat je dus al snel naar zwaardere bb's moet grijpen.
Ik heb een skirm met een speler geruild. Hij met mijn TM 870 en ik met de GE M870.
Ja je voelt dat die TM wel echt next level is maar dat mag je ook verwachten voor het prijsverschil.
Wil je "leuk meedoen" dan heb je aan die Golden Eagle echt een hele goede.
Mede door het feit dat een shotgun wel echt bij je speelstijl moet passen en je het misschien wel helemaal niets vind is die golden eagle wel echt een hele interessante optie.

Nee, het is geen TM kwaliteit.
Het pomp geluid geeft je niet zoveel kippenvel als de TM dat doet.
Maar hey, het werkt, en nog prima ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het eerst wagen met een Golden Eagle.
Zal hem ook reviewen als ik er wat mee gespeeld heb.