Combat Events 15 / 16 /17 mei vliegbasis Twente

Slechts 2 uurtjes skirmen op de vrijdag, geen water voorziening, geen stroom, eten/drinken niet inbegrepen, camping is niet safe tijdens skirmen, en er is ergens een fucking hek waar voetgangers achter lopen waar je doorheen kan schieten? o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Het klinkt als een erg gezellig weekend, er zijn nog wel een aantal discutabele dingen inderdaad die kevin ook al aan geeft.

Ik hou de ontwikkelingen nog even in de gaten.

Ben ook wel benieuwd naar de kosten voor het eten en drinken, aangezien zelf een keer iets maken blijkbaar geen optie is.
 
en er is ergens een fucking hek waar voetgangers achter lopen waar je doorheen kan schieten? o_O

Yep, dat is zomers met mooi weer een druk fietspad. Niet heel snugge als je t mij vraagt. Dit hek is open en zou je doeken over heen moeten spannen. Het hek is namelijk redelijk dicht naast het fietspad. Als mensen gaan sprayen met full auto gaat dit leuk worden.
Daarnaast, mensen zien mensen in camo met geweren, je ziet niet dat het replicas zijn. Het voordeel is wel dat defensie nog wil is trainen op dit terrein, ook na sluiting militair vliegveld, de mensen zijn wel wat gewend.

Ze schrijven over cqb area op landingsbaan. Dit betekent dat een groot gedeelte van het terrein landingsbaan is. Dat is zo vlak en kaal als t maar kan. Daar kan je wel een cqb dorp op maken maar probeer dat maar is in te nemen.
 
Ze verbieden eigen eten en drinken niet, het heeft alleen hun voorkeur dat dit niet gebeurd, maar mag dus zeker wel.

1 van de redenen voor het niet klaarmaken van eten begrijp ik opzich, geen open vuur.... 3 regels later, we proberen er een BBQ te regelen... Kan natuurlijk zonder open vuur, maar vind het alsnog wat vreemd.

Het verbod op het 'open vuur' is ook dubieus, aangezien de eerste nog moet komen die met een campingpitje brand veroorzaakt op een grasveld/verhard stuk dat gebruikt zal worden als camping plaats. Maarja, wie ben ik om daar over te oordelen natuurlijk.
 
Nou nou een eindelijk een groot event en iedereen flipt de pan uit haha
 
Nou nou een eindelijk een groot event en iedereen flipt de pan uit haha

Maar zo groot is dit niet. Het enige wat het meer biedt dan een hele weekend skirmen bij bunker hill is een uniek veld.
 
Combat Events, het zusje van airsoft locatie Combat City organiseert in 2020 een meerdaags evenement op vliegbasis twente.
25.000m2 en 350 man.

Super tof!

combatevents.nl voor meer info.
teamverdeling o.b.v. camo dus geen achterlijke bandjes.

Gaan jullie?

Ja zeker gaan wij, geef het een kans ipv nu al afbranden. Ze gaan nav dit soort berichten vast e.a. nog aanpassen. Ik neem in iedergeval een grote tent (10man) mee, een aggregaat voor voldoende stroom, koelkast, kookplaat (elektrische) en voldoende water (ook voor een koele douche!)
Komt vast allemaal goed ben er niet bang voor...
 
Ik zie hier niet echt afbranden maar terechte zorgen om een aantal zaken die erg vaag omschreven staan, vooral het "liever geen eigen eten en drinken meenemen" stuk stoor ik me aan. Wat als iemand aankomt met mre's en eigen drinken? Gaan ze daar dan over zeuren?
Als je zegt bepaalde afspraken te hebben ten opzichte qua catering wees daar dan open en eerlijk over en doe niet zo vaag.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ja zeker gaan wij, geef het een kans ipv nu al afbranden. Ze gaan nav dit soort berichten vast e.a. nog aanpassen. Ik neem in iedergeval een grote tent (10man) mee, een aggregaat voor voldoende stroom, koelkast, kookplaat (elektrische) en voldoende water (ook voor een koele douche!)

Ja sure, als je al dat materiaal al hebt is de drempel natuurlijk een stuk lager :rolleyes:
 
Maar als je vrijwel alles nog moet kopen zoals wij wordt het wel een ander verhaal haha
 
in eerste instantie werd ik erg enthousiast maar aangekomen bij pagina 3 totaal niet meer. Vind de website en de info die daar te vinden is matig en amateuristisch tbh.... Jammer, woon zelf in Almelo dus was voor mij zeer ideaal geweest.
 
Pffff, Jammer dat er zoveel kritiek is. Natuurlijk is een nieuw evenement niet uitgesloten van kinderziektes. Je hebt te maken met 10.000 dingen waar je als organisatie geen vat op hebt. Bijvoorbeeld regelgeving van gemeente, NABV, bezorgde burgers en dan moet er op kort termijn ook de medewerking komen van crisisdiensten. ) Politie wil een jaar van de voren wel weten bij welke evenementen ze in 2020 moeten zijn.
Ik heb zware bewondering voor mensen die voor ons en de sport in het algemeen hun nek willen uitsteken. ( Wie van jullie heeft ooit zoiets georganiseerd om er een oordeel over te geven) Mijn vraagteken op het toetsenbord doet het niet:)

Geef de organisatie een kans. Ik denk dat er weken zijn dat de organisatie dit soort evenementen niet organiseren. Zij moeten dit helemaal alleen uitvogelen. Mogelijk kunnen ze hulp van jullie gebruiken. En dat wij weekendsoldaten 2 nachtjes moeten improviseren in een tentenkamp lijkt mij geen probleem gezien de loadout die airsofters tegenwoordig dragen.

Na het weekend kunnen de mensen die deel hebben genomen hun oordeel geven. En natuurlijk zullen er dingen mis gaan! Als je leert fietsen ga je ook op je bek! Laten we er gewoon voor gaan!
Wij moeten als deelnemer ons best doen dan kan het gewoon ontzettend gaaf worden! En mogelijk krijgen we dan kans voor een tweede editie met mogelijk minder kinderziektes.
 
Pffff, Jammer dat er zoveel kritiek is. Natuurlijk is een nieuw evenement niet uitgesloten van kinderziektes. Je hebt te maken met 10.000 dingen waar je als organisatie geen vat op hebt. Bijvoorbeeld regelgeving van gemeente, NABV, bezorgde burgers en dan moet er op kort termijn ook de medewerking komen van crisisdiensten. ) Politie wil een jaar van de voren wel weten bij welke evenementen ze in 2020 moeten zijn.
Ik heb zware bewondering voor mensen die voor ons en de sport in het algemeen hun nek willen uitsteken. ( Wie van jullie heeft ooit zoiets georganiseerd om er een oordeel over te geven) Mijn vraagteken op het toetsenbord doet het niet:)

Geef de organisatie een kans. Ik denk dat er weken zijn dat de organisatie dit soort evenementen niet organiseren. Zij moeten dit helemaal alleen uitvogelen. Mogelijk kunnen ze hulp van jullie gebruiken. En dat wij weekendsoldaten 2 nachtjes moeten improviseren in een tentenkamp lijkt mij geen probleem gezien de loadout die airsofters tegenwoordig dragen.

Na het weekend kunnen de mensen die deel hebben genomen hun oordeel geven. En natuurlijk zullen er dingen mis gaan! Als je leert fietsen ga je ook op je bek! Laten we er gewoon voor gaan!
Wij moeten als deelnemer ons best doen dan kan het gewoon ontzettend gaaf worden! En mogelijk krijgen we dan kans voor een tweede editie met mogelijk minder kinderziektes.

Mooi uiteengezet, veel mensen (waaronder ik) denken vaak te makkelijk over het organiseren van een grote skirm/event. Naarmate er zulke skirms worden georganiseerd zal de kwaliteit veelal hoger worden en zullen gemeenten etc. wat toegankelijker/coöperatiever worden.
Echter ben ik wel van mening dat de organisator op het gebied van communicatie naar de airsofter redelijk nalatig is/was. Het is natuurlijk raar dat opeens support gunners worden geweigerd, camo niet in het begin duidelijk was en dat de gameplay/tijden bij bekendmaking ook nog niet bekend waren/zijn.
Het lijk mij juist dat als je zoveel moeite erin steekt je ervoor zorgt dat de regels omtrent de skirm, zoals camo en support gunners, vooraf bekend zijn. Daarnaast vind ik het raar dat als er zoveel verandering is m.b.t. de regelgeving op de website wordt aangegeven dat restitutie niet mogelijk is.
Al met al wacht ik nog even af voordat ik een ticket koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L
Mooi uiteengezet, veel mensen (waaronder ik) denken vaak te makkelijk over het organiseren van een grote skirm/event. Naarmate er zulke skirms worden georganiseerd zal de kwaliteit veelal hoger worden en zullen gemeenten etc. wat toegankelijker/coöperatiever worden.
Echter ben ik wel van mening dat de organisator op het gebied van communicatie naar de airsofter redelijk nalatig is/was. Het is natuurlijk raar dat opeens support gunners worden geweigerd, camo niet in het begin duidelijk was en dat de gameplay/tijden bij bekendmaking ook nog niet bekend waren/zijn.
Het lijk mij juist dat als je zoveel moeite erin steekt je ervoor zorgt dat de regels omtrent de skirm, zoals camo en support gunners, vooraf bekend zijn. Daarnaast vind ik het raar dat als er zoveel verandering is m.b.t. de regelgeving op de website wordt aangegeven dat restitutie niet mogelijk is.
Al met al wacht ik nog even af voordat ik een ticket koop.


Helemaal mee eens. Ook ik wacht nog even met het kopen van een ticket maar ondanks de negatievere punten ben ik er enthousiast over, het is ontzettend tof dat er zoiets in NL wordt georganiseerd.
Ondanks dat ik geen support gun speel, ben ik wel benieuwd waarom er voor is gekozen om deze niet toe te staan, in tegenstelling tot, net als bij snipers/dmr er een spelers limiet aan te hangen.

Hoop dat de organisatie dit forum goed in de gate houd en er z'm les uit haalt.
Ik heb er in ieder geval zin in! Het is mij betreft de moeite waard om te gaan en te kijken wat het is, en daaruit m'n conclusies te trekken!
 
Natuurlijk is het super vet dat zoiets wordt georganiseerd en dit moet ook worden aangemoedigd/ondersteund maar dat betekent niet dat mensen geen (onderbouwende) kritiek mogen hebben. Ik zelf kijk nog even de kat uit de boom en dat heeft verschillende redenen (een aantal heb ik al door andere geopperd zien worden).

Onduidelijkheid wat voor spelopzet het event nou wil volgen.

Om het simpel te houden maak ik zelf onderscheid tussen 3 verschillende spelopzetten: Skirm, Tacim en Milsim. En dit evenement lijkt zich het best te lenen voor een Tacsim of Milsim, (met Tacsim trek je een groter publiek) Persoonlijk ben ik erg fan van Tacsim, wat naar mijn mening vaak inhoudt: beperkt aantal DRM/Sniper spots, Geen Highcaps (behalve voor LMG's), en nee een Assault Rifle met een drum mag eronder is geen LMG :D), Single Shot only, Burst fire/Full Auto voor LMG's. Verdeling teams op basis van Camo. Iets gecompliceerdere en uitgebreidere missies.

Zoals je zelf al kan zien wijkt Combat Events hier vanaf door het toelaten van high caps (mocht dit toch niet kloppen, ik heb de website doorgespit en kon er niks over vinden, zegt iets over de informatie voorziening) ik heb niet goed gekeken, high caps zijn niet toegelaten en het verbieden van LMG's, ze schommelen een beetje tussen skirm en TacSim in.

Onervarenheid organisatie

Dit moet ik even uitleggen, Combat City Leiden (zover mijn informatie reikt is dit dezelfde organisatie) is op zich uitstekende organisatie, ben zelf naar hun binnen locatie geweest en daar was niks mis mee. Alleen er is een verschil tussen het runnen van een binnen event en een buiten event. En al helemaal op locatie welke oorspronkelijk niet bedoeld is voor Airsoft en dan ook nog meteen een evenement van 350 terwijl men normaal gewend is een evenement te organiseren voor +/- 40 personen.

Het zou voor een door de wol geverfde buiten organisatie zoals bv Critical Hit en/of ACS al een hele opgave zijn om zoiets te organiseren op Vliegveld Twente, laat staan voor een organisatie welke naar mijn weten geen ervaringen heeft met buiten locaties.

Sidenote: moet ik mij zorgen maken dat er tot nu toe voor 2020 geen evenementen zijn gepland voor de locatie Combat City Leiden?

Prijs

Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat zo een locatie een prijskaartje heeft, maar zoals andere mensen in dit topic al zeiden voor €99 heb je toegang tot een top Tacsim van 50 uur met jarenlange ervaring, eerlijk is eerlijk is wel een eindje rijden. Maar iets dichterbij in Noord Frankrijk heb je 2 daags evenement in Fort de Laniscour met nacht spel inclusief camping voor €75.

Voor mij is de €130 en €155 voor 2 dagen spelen sowieso iets te gortig in verhouding, maar dat het ticket niet refundable is en dat er tussentijds dingen worden aangepast houdt mij tegen om zelfs het €104 ticket te kopen.

Random onduidelijkheid

dingen zoals onduidelijkheid over het meebrengen en nuttigen van eigen eten, nu begrijp ik dat de organisatie misschien verkeerd begrepen is, en ik las volgens mij iets over het gunnen van extra inkomsten voor de organisatie en dat snap ik en daar ben ik zelf ook van maar iets wordt je gegund en dat dwing je niet af, enfin duidelijke info had hier in ook veel geholpen, zelfde met het regelen van eventuele stroom mogelijkheid dmv een third party, moeten we hiervoor gaan betalen of zit dit bij het ticket inbegrepen? En ja ik weet dat de persoon die een halve stad hiernaar toe meeneemt ook een aggregaat heeft maar niet iedereen weet dat en/of heeft die mogelijkheid. :D

Allemaal vragen die sommige mensen graag beantwoord willen hebben voordat ze een ticket kopen en voor mij is alles hierboven bij elkaar opgeteld reden om nog even de kat uit de boom te kijken.



Cinerama uses Wall of Text, it's Super effective
 
Laatst bewerkt: