Dark Forrest gaat dicht, nieuw veld voor in de plaats

Goovscoov

Well-Known Member
30 nov 2018
97
81
Trophies
9
Fijne mede-airsofters,

Ik zag nog geen topic hierover maar ik las gister dat Dark forest gaat sluiten op 31 december 2019. Ik heb hier altijd met heel veel plezier gespeeld en het veld was voor mij zo'n +/- 30min rijden, ideaal dus! Er zijn wel plannen voor een nieuw veld 'Warzone'. Maar ik ga dit 9 hectare grote bos, vol met bunkers, huisjes, brug, loopgraven en de leuke events daar toch wel missen. Het is nog ver weg maar vooralsnog en via deze weg aan de organisatie en alle marshalls bedankt! En hopelijk wordt het nieuwe veld super tof. Ik ga zeker nog zo vaak mogelijk van het Dark Forest veld genieten tot 31 december dit jaar.

Hieronder citeer ik het bericht van de officele Dark Forest facebook pagina: https://www.facebook.com/DarkforestNL/

"Ja je leest het goed! Darkforest zal zijn deuren moeten sluiten. Na een jarenlange strijd met de gemeente en de provincie hebben ze besloten dat we onze mooie Airsoftlocatie het bos Darkforest moeten sluiten. We mogen na overleg met de nabv en de gemeente tot 31 Dec dit jaar door spelen, daarna zal het bosgedeelte sluiten!

Maar wees gerust! Het wordt mooier, en beter. Vanaf 1 januari zullen we aan de schuur een CQB outdoor locatie openen van maar liefst 10.000 m2 en dit wordt heel dik! Denk aan industriezone, een legerdorp, en veel vette objecten! Verder willen we het nog een verrassing houden maar zoals je ons kent zal het zeker de moeite waard zijn!

En het wordt mooier, op dit moment zijn we de schuur aan het voorbereiden en aan het verbouwen! Zoals sommige al gemerkt hebben is er al een shop gebouwd in de schuur, ook zullen er nette wc ruimtes gemaakt worden en douches. We zullen geen huifkar meer nodig hebben je kan vanuit de schuur rechtstreeks het veld oplopen!

Het wordt beter! De airsoft locatie gaat veel vaker open! Denk aan woensdagavond training en afstelavond op een verlicht terrein! Op vrijdagavond, zaterdag & zondag zullen we skirms organiseren!

In het voorjaar hopen we dichtbij in België nog een boslocatie te openen meer info volgt!

Dus wil je nog 1 keer in Darkforest spelen, de locatie waar airsoft in Nederland begon? Meld je nog snel aan via www.darkforest.nl

Het nieuwe veld gaat Warzone heten en onderleiding van Airsoftuitje.NL meer informatie komt de komende weken online!"
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix, lj.nl en Dodgy
Klinkt een beetje als dat er een wild mountain 2.0 komt, laat maar komen denk ik dan!
 
Klinkt een beetje als dat er een wild mountain 2.0 komt, laat maar komen denk ik dan!

Dit nieuwe veld wordt maar 10000m^2 dus dat is nog wel een heel stuk kleiner dan WM. WM was in mijn gedachte tenminste wel groter dan 100x100.

On topic: echt mega hard balen. Echt een hartstikke mooi veld op een stukje grond waar niemand wat mee kan, en waar niemand last van heeft. Ga het echt missen om in de ochtend met m'n brakke kop in die kar te zitten en lekker te genieten van het perifere landschap om me heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov en markiemark
Ik baal echt als een stekker. M'n favoriete outdoor veld voor gewoon lekker laid back arcade skirmen
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Heel erg jammer inderdaad! Absoluut ook één van mijn favoriete velden op ongeveer een uurtje rijden. Wat Bax ook al zei, een raar besluit van de gemeente omdat dit veld op een stuk grond zit waar niemand wat mee kan en niemand last van heeft. Benieuwd naar de toekomstige plannen van de organisatie, las inderdaad van het nieuwe veld "Warzone" maar ook dat ze bezig zijn met een nieuw "bos" gedeelte ergens in de buurt.
 
Heel jammer dit. Snap het ook niet nog niet helemaal. Ook omdat ze pas geleden de huisjes en het kerkje nog hebben vernieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Heel erg zonde......hier is airsoft voor mij begonnen. Heb hier altijd met veel plezier gespeeld en heb hier ook mensen leren kennen waar ik nu een leuke groep mee vorm. Dit veld was ook onze vaste basis...ik zal de huifkar erg gaan missen. Wat was het heerlijk na een skirm om lekker om met een leeg hoofd over de polders naar de koeien te staren ,mits het geen gekkenhuis in de kar was :)

Heb gellukig nog de laatste weekend skirm mee mogen maken....ik wou bij deze de organisatie hartelijk bedanken voor de lol die ik en mn maten er hebben gehad. Zal het veld echt gaan missen. Nu maar opzoek naar een nieuwe basis :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Ondertussen is Dark forrest 2.0 de opvolger in Meerle open! (nog steeds toegang via de huifkar in Ulicoten) dit veld is voor sommige ook wel bekent als de locatie waar 2x per jaar operation final destination georganiseerd werd door CRIMI en ATCX.

Zo ver ik begrijp is ATCX weg en doet airsoftuitje.nl (Nico) nu alles zelf.
omdat dit veld in België ligt hanteren ze ook de Belgische FPS regels (wel is de aanmeld en verzamel locatie in NL)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen in Dark forrest 2.0 de opvolger in Meerle open! (nog steeds toegang via de huifkar in Ulicoten) dit veld is voor sommige ook wel bekent als de locatie waar 2x per jaar operation final destination georganiseerd door CRIMI en ATCX.

Zo ver ik begrijp is ATCX weg en doet airsoftuitje.nl (Nico) nu alles zelf.
omdat dit veld in België ligt hanteren ze ook de Belgische FPS regels (wel is de aanmeld en verzamel locatie in NL)

Ben er afgelopen zondag geweest. Vind het een behoorlijk mooi veld. Wel iets kleiner dan dark forest zelf.
 
omdat dit veld in België ligt hanteren ze ook de Belgische FPS regels (wel is de aanmeld en verzamel locatie in NL)

Ben nog niet in BE gaan airsoften. Ik heb alleen volgens de nieuwe regels van NABV gespeeld en kan op de AAB alleen het volgende vinden:
350 FPS voor elk airsoftwapen waarvan de herlading van de BB automatisch gebeurt. Hierbij geldt een noshooting-zone van 5 meter. Er wordt hierbij een foutenmarche van 10 FPS getollereerd.
500 FPS voor elk airsoftwapen waarvan de herlading van de BB manueel dient te gebeuren en dan met name de sniperachtige airsoftwapens. Hierbij geldt een no-shooting-zone van 20 meter. Hierbij is de meetfout van de FPS tester inbegrepen, en mag de opgegeven waarde niet worden overschreden.

Zijn er verder nog dingen waar je rekening mee moet houden in België?
 
Volgens mij moet er in België verplicht een slot op je replica tas/koffer
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Zijn eigenlijk gewoon de fps regels die we begin afgelopen jaar nog in nederland hadden. aka, als je aan de nederlandse fps limieten voldoet, doe je dat nagenoeg altijd ook aan de belgische. enige wat ze missen is de dmr categorie.
 
En voor mensen met hi-end replica's of snipers is het fijn dat je boven de gesteld 0.30 of 0.40 limiet mag zitten. Ik had weer 0.46 mee voor m'n sniper en moet toch wel zeggen dat dat echt zoveel beter speelt dan 0.40.... Maar goed, de regels zijn nou eenmaal zoals ze zijn en ik kan dus lekker bij Dark forest 2.0 m'n gang gaan met m'n sniper en zware bbs
 
En voor mensen met hi-end replica's of snipers is het fijn dat je boven de gesteld 0.30 of 0.40 limiet mag zitten. Ik had weer 0.46 mee voor m'n sniper en moet toch wel zeggen dat dat echt zoveel beter speelt dan 0.40.... Maar goed, de regels zijn nou eenmaal zoals ze zijn en ik kan dus lekker bij Dark forest 2.0 m'n gang gaan met m'n sniper en zware bbs

En joule creep
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Kan, maar niet iedereen die met zware bbs wilt spelen heeft een replica die creept. Daarnaast is het creep gehalte tussen .4 en .46 ook te verwaarlozen

Ja en nee, ja dat klopt sommige houden er rekening mee, maar zo niet dan is de creep met .46 echt wel een stuk erger nog dan met .4, daarbij komt dat er altijd creep is, het verschil is nu alleen dat men het moet corrigeren, waardoor de creep op .46 minder is. Doe je dit niet dan is het opeens een stuk groter verschil tussen .40 en .46.
 
helaas kom zojuist volgend bericht tegen

Beste Airsofters
Tot onze grote spijt moeten we jullie mededelen dat we genoodzaakt zijn te stoppen op dark forest 2.0. We hadden alles op orde , maar de eigenaar van het bos heeft gelogen tegen ons.
Het bos is niet alleen van hem, maar ook van zijn zussen , en die zijn het er niet mee eens dat we daar spelen.
We geven niet op en zijn volop bezig met een ander veld.
Het doet ons veel pijn en zouden zo graag verder willen gaan, vooral voor jullie.
We houden jullie zeker op de hoogte over alle ontwikkelingen en hopen dat we jullie snel weer zien op een andere locatie
Dat we doorgaan staat vast. Wij zijn niet klein te krijgen.
Groetjes Nico en Wendy
 
en alweer nieuws!

Beste Airsoft vrienden!

In overleg met ATCX / Airsoftuitje kunnen we jullie mededelen dat we voor de maand Februari locatie veldhoven mogen gebruiken om daar als organisatie te Airsoften met jullie!

Hier zijn we natuurlijk super blij mee en pakken we met beide handen aan! Aankomende zondag zullen we de eerste skirm draaien meer info volgt!

Mensen die voor DF2.0 hebben gereserveerd zullen vanavond een mail ontvangen en krijgen voorrang op komend weekend!

Wij werken hard aan de weg, en we zullen ons niet klein laten maken! Mooie dingen komen eraan!