Nieuwe Airsofter, Omgeving Deventer

Tr1pwire

New Member
22 dec 2019
2
1
Trophies
1
Goedendag allemaal,

Mijn naam is Colin en ik kom uit Deventer. Ik ben een trotste vader van 2 kinderen en ben 33 jaar jong.
De laatste jaren ben ik heel erg geïnteresseerd geraakt in Airsoft. Door de jaren heen heb ik zo nu en dan mijzelf verdiept in de aanschaf kosten en doorlopende kosten. Ik ben zeker van plan om dit nu door te zetten omdat het mij heel erg leuk lijkt om nieuwe mensen te ontmoeten en om een nieuwe dure hobby uit te oefenen.
Zelf heb ik altijd de M4 mooi gevonden, en in mijn voordeel dus ook gelijk een mooie beginners aanschaf.
Echter heb ik een aantal beginners vragen die jullie mij zeker kunnen beantwoorden als ervaren beoefenaars.

1. Welke webshops raden jullie aan?
2. Waar moet je rekening mee houden met onderhoudskosten van Replica's?
3. Welke Shops met voorraad raden jullie aan om te bezichtigen? (Replica's, Kleding)
4. Welke Replica's merken raden jullie aan? (Prijsklasse 100-200, Semi of Auto)
5. Is er een grootte verschil tussen BB's, en wat voor gewicht voor accuraatheid +-35m?
6. Tips voor mooie aanpassingen op een M4? (Onder 100)
7. Beste optics voor een M4? (Onder 100)

Dit zijn eigenlijk de meesten simpele vragen, en zou deze vragen graag van ervaren mensen graag horen.
Ik zal zeker actief bezig zijn hiermee en hou deze topic in de gaten. Alvast bedankt voor het lezen en misschien tot snel!

Mvg.
Colin
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Welkom op het forum.

Mocht je nog vragen overhouden na het lezen van Maffo`s beginnershandleiding, stel ze gerust.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: Tr1pwire
Hoi en welkom!

Ondanks dat Maffo's beginners handleiding een ontzettend fantastisch en compleet hulpmiddel is, wil ik je vragen ook nog graag wel beantwoorden. Het geheel is natuurlijk volledig mij mening:

1. Welke webshops raden jullie aan?
Persoonlijk heb ik met eigenlijk alle webshop waar ik wat besteld heb qua airsoft goede ervaringen en er werd altijd geleverd. Echter, een paar springen er voor mij uit:
- Unit13: https://www.unit13shop.eu/nl/
Nederlandse webshop met replica's waar ik altijd vriendelijk geholpen ben, ook met reparaties.
- Skirmshop: https://www.skirmshop.nl/nl/
Webshop met vooral heel veel upgrade parts.
- Taiwangun: https://www.taiwangun.com/
Poolse webshop waar ik heel veel gear vandaan heb. Hebben ook veel replica's in allerlei prijssegmenten.
2. Waar moet je rekening mee houden met onderhoudskosten van Replica's?
Hangt veel van jouwzelf af en welk type replica je gebruikt. Ikzelf gebruik vooral AEG's, welke relatief onderhoudsarm zijn. Kosten vallen mee, hangt er ook vanaf of je dit zelf doet of laat doen.
3. Welke Shops met voorraad raden jullie aan om te bezichtigen? (Replica's, Kleding)
Qua replica's kom ik binnen NL uit op Unit13, al is dat vanuit Deventer wel een eindje rijden...
Veel dichterbij Deventer zit Krale. Misschien kun je qua replica's daar eens kijken. Qua kleding kun je eigenlijk overal wel terecht...
4. Welke Replica's merken raden jullie aan? (Prijsklasse 100-200, Semi of Auto)
Ikzelf ben persoonlijk fan van het ICS merk, mede doordat deze voorzien zijn van een zogehete Split-Gearbox, wat onderhoud heel makkelijk maakt aan een gearbox. De door jouw voorgestelde prijsklasse is alleen net te laag voor een ICS: voor €235,- heb je een ICS Peleador M4, het instapmodel. Met andere merken heb ik relatief gezien weinig ervaring qua M4's.
5. Is er een grootte verschil tussen BB's, en wat voor gewicht voor accuraatheid +-35m?
Ja, het gewicht kan zeker invloed hebben. Voor de hier boven genoemde ICS Peleador M4 (heb deze zelf ook) gebruik ik per voorkeur .25 bb's om zo ongeveer een een goede range te hebben van 50 meter. Hij kan vast verder schieten, maar daarna wordt het meer gokwerk.
6. Tips voor mooie aanpassingen op een M4? (Onder 100)
7. Beste optics voor een M4? (Onder 100)
Tja, wat is mooi? Ik persoonlijk ga liever voor praktisch en wat ik het fijnste vindt. Ik houd het relatief simpel met eigenlijk alleen een reddot en een beschermglaasje, omdat ik aan de frontrail het fijnste vind vasthouden. Ik gebruik deze reddot, doordat deze wat 'hoger' zit, kan ik altijd goed mikken, zelfs met meshmasker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tr1pwire