nieuwe Airsofter (omgeving Eindhoven/Tilburg)

Steven1191

Member
19 dec 2019
20
5
Trophies
11
Hallo allemaal!

als nieuw NABV lid wil ik mij ook graag even voorstellen.

Ik ben Steven, wonende tussen Eindhoven en Tilburg.
28 jaar (1/1/91) en ga dus zeer binnenkort starten met skirms.

In 1e instantie valt mijn oog op de SSG24/SSP1 combi, gezien het echter winter is... is snipen niet de 1e aankoop denk ik, hierdoor wijk ik uit naar een andere replica.. welke ga ik het weekend even bij Bunker501 kijken.

misschien tot ziens op de velden!
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ha Steven, welkom op het forum! Ook ik ben een nieuw NABV lid en woon in Eindhoven en 30j.

Tot op de velden!
 
zag het inderdaad, leuk! meerdere groentjes in de regio haha.

zie je vast wel een keer!
 
Welkom, damn komen er inderdaad steeds meer uit de regio bij :p.
Inderdaad wel een advies om de handleiding van Maffo keer door te nemen. En misschien tot op het veld ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L
dankjewel allemaal!

heb de guide van Maffo ook direct na zijn berichtje "even" doorgelezen.


voor de geïnteresseerde; ik heb inmiddels mijn gear bij Krale gehaald.
Mijn startersset is uiteindelijk na enkele tests als volgt samengesteld:
Krytac Trident MKII bundle (SPR/PDW)
7000mah accu zodat ik lekker lang door kan
Tokya Marui GBB Hi-Capa 5.1 (Gold Match)
Warq full face
4x Mid-Cap magazijnen (geen rammelaars)
1x TM hi-capa magazijn (reeds kapot gevallen jippiejajee)
Phanthom Holo voor op de Krytac (ben ik aan het stellen)

4 zakken Valken infinity 0,25, moet genoeg zijn om te stellen en toch wel een dagje of 2 voort te kunnen

nodige accesoires en gear.

Ik weet niet of er mensen van Krale op dit forum zitten, maar wil even direct aangeven.. ik ben daar echt SUPER geholpen als startend airsofter! dank hiervoor.
<als dit niet mag edit maar even weg>



Ik ging voor een P90 / Desert eagle setup maar met de juiste begeleiding en test mogelijkheden dus daadwerkelijk in volle tevredenheid met compleet andere gear terug gekomen.
 
Ziet er goed uit Steven.

Krytac is naar wat ik hoor over het algemeen prima spul.
7000mah is wel erg groot, maar als je replica er genoeg ruimte voor heeft, is het behalve het extra gewicht, geen nadeel.
TM high capa, beste keuze die je kan maken voor een side arm.

Persoonlijk zou ik in plaats van 0,25g bbs de voorkeur geven aan 0,28g of zelfs 0,30g.
Dit geeft net een wat stabielere baan voor de bb, en is daardoor preciezer.

Jammer dat je eerste TM Magazijnen al kaduuk is.

Veel plezier met je nieuwe materiaal.;)
 
dankje!

had de vraag inderdaad gesteld in de winkel of ik niet voor .28/30 moest gaan, hierbij gaven ze aan dat het verschil zo minimaal merkbaar zou zijn dat dit niet eens de moeite waard zou zijn (ondanks dat het op voorraad was)
 
ohja! nog één bijkomend probleem -> accu zit aan 1 kant vast in de tube.

deze dagen worden dus al mijn 1e tech dagen -> accu uit kolf krijgen, gas magazijn repareren.
 
Daar verschillen de meningen dan over. Ik merk het verschil wel degelijk.
En de meeste snipers zullen dit zeker ook bevestigen dat zwaarder bijna altijd beter is, zolang je hopup en luchtvolume het zwaardere gewicht maar aan kunnen.

Maar speel eerst lekker met de 0,25g die je hebt, doe ervaring op. Dan kan je later altijd nog voor je zelf beslissen of je verder wilt experimenteren met andere gewichten, of vraag eens een mede airsofter of je wat zwaardere bbs van hem mag gebruiken om te kunnen vergelijken.

Ik neem aan dat je nu toch niet heel veel buiten zult spelen, en anders de komende maanden niet veel last van bladeren aan de boom zult hebben.
Buiten, met wind, bladeren en takjes ga je meer verschil merken tussen een 0,25 en een 0,3g dan binnen.

Succes met knutselen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
ja ik ben zelf van mening dat het ook wel verschil zou maken...
zeker voor een sniper ga ik sowieso voor zwaardere balletjes (dit is toekomst werk)

dankje!
 
ohja! nog één bijkomend probleem -> accu zit aan 1 kant vast in de tube.

deze dagen worden dus al mijn 1e tech dagen -> accu uit kolf krijgen, gas magazijn repareren.


De beste manieren om bekend te geraken met je replica’s ;). Heb ook al een aantal leuke ervaringen met greengas mags gehad :p. En accu vast in de stock is bale.