LCT vss DMR

Jyousai

Well-Known Member
Trophies
8
Ik ben van plan om van mijn lct vss een dmr te maken.
Zijn er toevallig mensen die zoiets geprobeerd hebben?

Ook wil ik graag de huidige gearbox intact houden.

De volgende onderdelen wil ik gaan gebruiken
Gearbox shell - Retro arms v3 gearbox (deze heb ik al)
Motor cage - Retro arms
Hopup unit - Retro arms AK hopup (weet niet zeker als dit gaat passen)
Gearset - SHS 13:1
Motor - SHS High torgue motor short type
Mosfet - GATE titan advanced V3
Veer - M130 van SHS
Cilinder - non ported cilinder van SHS
Cilinder head - V3 alu van shs
Piston - SHS double hole light weight piston
Piston head - SHS V3 Alu Cylinderhead with cushion pad (AK version)
Nozzle - Retro arms (lengte moet ik nog even opmeten)

Barrel - één die al een R-hop heeft (merk en lengte weet ik nog niet)
Hopup rubber - nog geen idee

Iemand nog toevoegingen of eventuele opmerkingen/verbeteringen?
 
Van al die aftermarket upgrades heb ik niet zo veel verstand, dat is meer @Rebelattack zijn ding denk ik.

Die M130 veer zal waarschijnlijk te hard schieten met de huidige regelgeving.
 
Voor een DMR wil je wel trigger response maar efficientie net zo goed, zeker in een replica waarvan het batterij compartiment niet gigantisch is, lees als bricks passen niet. Ik zou gewoon 18:1 gaan met een 22 TPA, zeker met een titan en een 11.1V is het bijzonder als jij de trekker eruit trekt. Als je R-hop goed zijn de meeste buckings prima, koop vooral geen veel te dure met al een speciale patch.
 
Het is alleen nog even wachten op de LCT scope riser omdat een (PSOP standaard niet past op een vss replica) en dan is mijn VSS dmr helemaal klaar.
De volgende onderdelen zijn het geworden:

Gearbox: V3 gearbox met QSC van retroarms
Motor: High torque motor van SHS
Gearset: 13:1 van SHS
Compression parts: Alles van SHS
Hopup: Ak type van Retroarms
Barrel: 420mm R-hopped barrel van Lambda (is met nub en hopup rubber)
Mosfet: Gate titan V3 advanced

De mosfet gaf nog enige complicaties omdat de VSS de fire selector achter de trekker heeft werkt dit anders is de originele gearbox (zonder selector plate). Ik heb dit probleem "opgelost" door de replica te locken op enkel schots (wat toch moet voor een dmr). Als je een titan wilt installeren in een vss zou je het één en ander moeten modificeren.

Moest ook nog een klein onderdeeltje 3d printen om de charging handle assembly weer te laten werken (zie foto)

Met de replica heb ik alleen nog maar ge dryfired om te testen dus uiteindelijke range en prestaties weet ik nog niet.

DSC_0443.JPG
 
Ik moet er nog een skirm mee doen

Maar het enige wat mij een tegen staat aan de replica is dat de trekker squishy is.
Dit komt door dat ik de gearbox veranderd heb naar één van retroarms en daardoor trekker met de veer niet helemaal lekker past.
Ik ben nu van plan om de standaard LCT gearbox er weer in te gaan zetten met de nieuwe onderdelen.
En de retroarms te gaan installeren in mijn aksu
 
Update:
Voor iedereen die ook een LCT vss of een as-val wilt upgraden heb ik de volgende tips met wat wel en niet past:

Hopup:
De Retro arms hopup voor de AK is langer dan de LCT hopup dus magazijnen passen niet.

Gearbox
Ik was eerst van plan om een Retro arms gearbox (V3) te plaatsen in de replica en dat is ook gelukt maar ik liep tegen de volgende probleempjes aan:
De gehele gearbox zat verder naar achteren in de replica waardoor de trekker ver naar achter zat, hierdoor kon de trekker blijven steken in de fire selector. Ook kan je de schroef van de fire selector niet meer erin draaien omdat de gaten niet overeen komen.

Dat de gearbox ver naar achter zit is waarschijnlijk de combi Retro arms hopup en gearbox.

Mosfet:
Ik heb er een Gate titan advanced in zitten deze werkt staat ingesteld op AUG modus en verder afgesteld dat je alleen single shot kan schieten. Dit is omdat de VSS een gek mechaniek heeft voor de fireselector.

Momenteel heb ik de originele gearbox (met alle upgrade parts) en hopup er weer in zitten.

Als iemand weet welke hopup wel past laat het even weten want ik wil graag een aluminium hopup ipv die van kunststof.
 
Een lonex hop up past prima, ik heb er destijds in mijn AS VAL ook eentje gebouwd. Misschien kun je zelfs een metalen Cyma hop up kopen, die vind ik zelf ook erg prettig.
 
de combat union ak hopup unit past en is de beste ak hopup unit op de markt op dit moment.
 
Terug
Bovenaan