Ervaringen WE APACHE MP5K PDW

S.W.A.T. PUP

Well-Known Member
29 okt 2019
126
68
Trophies
6
Hallo.

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in een airsoft apparaat om mee te beginnen.
In het verleden heb ik het geluk gehad met een echte MP5 te kunnen schieten.
In dit segment wil ik dan ook beginnen met een gbb.
Mijn keuze voor de MP5K PDW is gemaakt aan de hand van CQB. Apparaat lijkt mij een mooie allrounder voor roomclearing.( ingeklapte kolf vanaf schouderharnas of voor nauwkeuriger werk de kolf uitgeklapt).

Zoals aangegeven is het mijn 1e apparaat.
Wat zijn jullie meningen over dit merk en type?
(onderhoud, service, prijs kwaliteitsverhouding e.d.)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191103-092553_Facebook.jpg
    Screenshot_20191103-092553_Facebook.jpg
    246,8 KB · Weergaven: 311
Laatst bewerkt:
Hey pup,


Ik heb toevallig een WE mp5k
Dit zijn mijn bevindingen na één skirm.

Pros:
  • Replica is van staal en voelt stevig aan.
  • Hij schiet heerlijk
  • Heeft een burst functie.
  • MP5 slap ;)
  • Geluid en terugslag zijn wel goed
Cons:
  • Moeilijk om upgrade onderdelen te vinden
  • Magazijnen zijn in Europa moeilijk te krijgen
  • Magazijnen zijn duur (zoals alle GBB magazijnen)
  • Range is niet fantastisch (met standaard hopup & barrel)
De replica is makkelijk uit elkaar te halen voor onderhoud en onderhoud is zoals andere GBB replica's

Over prijs kwaliteit verhouding kan ik niet zoveel zeggen ik weet dat er een mp5k (GBB) van VFC bestaat voor ongeveer het zelfde geld.
Ik heb deze replica wel vast gehad maar nooit mee geschoten en er is volgens mij een stalen en een "potmetal" versie van.

Vraag maar raak als je meer wilt weten.

(edit: spelling)
 
Laatst bewerkt:
Volgens wat ik er over kan vinden is de WE (veel) beter als de VFC.
 
Dit apparaat is voor mij voornamelijk voor CQB, door mijn autistisch zoontje ben ik redelijk aan huis gebonden.Ik wil voornamelijk in Waalwijk gaan airsoften. Als ik de skirms op Joeptroep bekijk is ie qua afstand geen probleem. Magazijnen van buiten europa halen lijkt mij ook geen probleem. VS een optie?
Upgrades idem.
Als jullie goede adressen hebben houd ik mij aanbevolen.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook nog kan doen is een AEG mp5 kopen.
Het voordeel hiervan is dat ze wat betrouwbaarder zijn en ook heel wat goedkoper.
Alleen heb je dan geen terugslag.

Betreft de WE Apache
Ik heb de mijne gekocht bij Crownairsoft.com
Ze hebben meerdere modellen van de mp5 en magazijnen
Alleen is die webwinkel wel gevestigd in Hongkong dus ik weet niet hoe verstandig het is om daar nu dingen te gaan bestellen.
Ook heb ik even gezocht en zag dat er ook gewoon reserve onderdelen beschikbaar zijn voor de apache.
 
Bedankt voor het meedenken, maar ik wil echt met GBB gaan werken.
Goed over nagedacht.
Kosttechnisch interesant alternatief is de MP 7, maar ik heb een sterke voorkeur voor de MP5K PDW versie.
Valt me op dat WE voornamelijk in de oosterse kringen verkocht wordt?
 
Airsoftpro.cz krijgt ze binnenkort weer op voorraad zie ik
 
klopt.
Al overweeg ik na het zien van de prijzen van de MP 7 om toch hier voor te gaan.
Magazijnen zijn ook 50% goedkoper.
Daarnaast houd ik van een zo autentiek mogelijk uitgevoerd airsoft apparaat.
Originele MP-7 is 40 schots (20 schots met kort magazijn).
Hoeveel houders hebben jullie meestal bij op een Skirm?
 
Van welk merk wil je de mp7 kopen? want er zijn best veel opties
 
Mijn eerste replica was een vfc mp7 gbb , zonder upgrades schoot ie heel strak , cqb echt een aanrader .
 
@lyousai: Vooralsnog denk ik aan een WE.
Voor het geld dat ik uitspaar kan ik 3 extra houders kopen. Klein dotje erop en klaar.
(AA tenminste).
 
WE heeft toch geen MP7?

of bedoel je dat ding wat op een MP7 moet lijken? ik raad je dan toch echt aan om iets dieper in de buidel te tasten en de TM of VFC te kopen.

EDIT: blijkbaar hebben ze tegewoordig toch een kloon. but still my advice remains the same.
 
de SMG 8 kreeg niet echt de beste reviews, maar mischien is hij ondertussen al verbeterd met de mp7a1 versie.

ik heb zelf de tm gehad wat een fantastisch apparaat was, betrouwbaar op green gas, zeer gas efficient, degelijke kick. hij is wel wat kleiner dan de echte, maar dat ruilde ik graag in voor performance.
 
Voor de Apache, airsoft24.de heeft er verschillende op voorraad

Voor mp7 raad ik de TM aan.
 
Of een mp9 van ASG/KWA
Replica is 250 euro nieuw
Mags zijn +/- 60 euro (48 rounds)

Let wel op dat deze een cqb bolt nodig heeft (60 euro)
 
Vfc mp7 is wel schaal 1:1 ,TM is echt kleiner dan origineel maar wel minder problemen met cooldown .
 
Wat is de reden dat die ASG/KWA een CQB bolt nodig heeft?
Klinkt interessant.
 
Wat is de reden dat die ASG/KWA een CQB bolt nodig heeft?
Klinkt interessant.

Cqb bolt schroeft de fps omlaag omdat de standaard bolt te hard schiet. Maar je kunt ook een npas installeren (kun je mee handmatig de fps finetunen) maar is soms niet consistent. Ik heb ook gehoord dat er tegenwoordig een soort discs te krijgen zijn waarmee je de fps naar beneden kunt brengen maar daar heb ik me nog niet in verdiept.