Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Is inderdaad PJP vest. Alleen heeft de eigenaar het kennelijk aangepast als sniper vest.

Ondertussen ook mijn persoonlijke patch besteld maar nu in Cyrillisch. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Vandaag een heel erg mooi 'collectors item' ontvangen!

Ik ga hem helemaal uit elkaar halen, afstoffen, goed invetten en er een mooie scope op zetten voordat ik er goede foto's van maak, maar hierbij alvast een teaser:

01.jpeg


Vast wel iemand die weet welke replica het is? :)
Het is in ieder geval een bakbeest!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Vandaag een heel erg mooi 'collectors item' ontvangen!

Ik ga hem helemaal uit elkaar halen, afstoffen, goed invetten en er een mooie scope op zetten voordat ik er goede foto's van maak, maar hierbij alvast een teaser:

01.jpeg


Vast wel iemand die weet welke replica het is? :)
Het is in ieder geval een bakbeest!

Ik weet wat het is en ik weet ook dat je beter je mond kunt houden over replica's die je niet mag hebben ;)
 
Deze valt binnen de regels hoor :) (origineel schiet hij 8mm BBs maar de BB-houders zijn ook voor 6mm te gebruiken door een ringetje aan te passen (de accuraat-heid is toch al niet noemenswaardig ;D)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Ik weet wat het is en ik weet ook dat je beter je mond kunt houden over replica's die je niet mag hebben ;)

Weet jij waarom het niet zou mogen? Ik vraag dit puur echt uit interesse.

Want ik zit net even door de wetgeving te bladeren, maar kom eigenlijk alleen tegen:
-Airsoftapparaten zijn veer-, gas- of luchtdrukwapens met een maximum schotkracht van 3.5 joules.
-Projectielen, verschoten met een lucht- gas- of veerdrukwapen vormen geen munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Airsoftapparaten maken derhalve geen gebruik van munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Omtrent de 'munitie' van airsoftapparaten worden dan ook geen (aanvullende) regels gesteld.

Verder kom ik even niet qua regels.

Alleen Wikipedia komt met; Het schieten met airsoft replica's met 8 millimeter BB's is in Nederland echter niet toegestaan.

Grappige is ook dat ik even naar de FAQ/Rules/Regels bij 3 velden heb gekeken en dat ze daar ook vergeten te melden dat het 6mm bb's moeten zijn. Ze noemen wel de gewichten, maar niet de grootte. :) Oepsie.

Er zijn zelfs 8mm biodegradable bb's. :)
 
Weet jij waarom het niet zou mogen? Ik vraag dit puur echt uit interesse.

Want ik zit net even door de wetgeving te bladeren, maar kom eigenlijk alleen tegen:
-Airsoftapparaten zijn veer-, gas- of luchtdrukwapens met een maximum schotkracht van 3.5 joules.
-Projectielen, verschoten met een lucht- gas- of veerdrukwapen vormen geen munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Airsoftapparaten maken derhalve geen gebruik van munitie in de zin van de Wet wapens en munitie. Omtrent de 'munitie' van airsoftapparaten worden dan ook geen (aanvullende) regels gesteld.

Verder kom ik even niet qua regels.

Alleen Wikipedia komt met; Het schieten met airsoft replica's met 8 millimeter BB's is in Nederland echter niet toegestaan.

Grappige is ook dat ik even naar de FAQ/Rules/Regels bij 3 velden heb gekeken en dat ze daar ook vergeten te melden dat het 6mm bb's moeten zijn. Ze noemen wel de gewichten, maar niet de grootte. :) Oepsie.

Er zijn zelfs 8mm biodegradable bb's. :)

Huishoudelijk reglement NABV onder 'gebruikte begrippen' staat het woord BB uitgelegd:
Projectiel in de vorm van een biologisch afbreekbaar balletje met een diameter van zes millimeter waarvan het gewicht per sportdiscipline is gereguleerd. Dat is dus ook de reden dat je hier in Nederland nooit dat Full Thrust gaat zien van Novritsch, want dit zijn BB's van 6.44 millimeter
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy en lj.nl
Huishoudelijk reglement NABV onder 'gebruikte begrippen' staat het woord BB uitgelegd:
Projectiel in de vorm van een biologisch afbreekbaar balletje met een diameter van zes millimeter waarvan het gewicht per sportdiscipline is gereguleerd. Dat is dus ook de reden dat je hier in Nederland nooit dat Full Thrust gaat zien van Novritsch, want dit zijn BB's van 6.44 millimeter

Inderdaad, daar hebben ze het staan en is, vanuit een vereniging, een aanvulling op de wetgeving. Thnx @Prinzie

Ook staat hier trouwens ook een airsoftapparaat beschreven. Wel erg vrijblijvend, want er staat niet dat deze af fabriek 6mm moet schieten. Meer dat als hij een 6mm bio bb kan afschieten, het voldoende is.
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Inderdaad, daar hebben ze het staan en is, vanuit een vereniging, een aanvulling op de wetgeving. Thnx @Prinzie

Ook staat hier trouwens ook een airsoftapparaat beschreven. Wel erg vrijblijvend, want er staat niet dat deze af fabriek 6mm moet schieten. Meer dat als hij een 6mm bio bb kan afschieten, het voldoende is.

Zo vrijblijvend is dat toch niet? Het gaat er tenslotte gewoon om dat je in Nederland alleen met biologisch afbreekbare bb's van 6mm mag spelen, dat je dat doet met een replica die ook 8mm bb's kan schieten maakt volgens mij niks uit, althans dat kan ik niet terug vinden in de reglementen.

Laten we dit topic trouwens niet verder vervuilen met off-topic, voor wie hier verder over wilt discussiëren kunnen we beter even een nieuw topicje aanmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ook maar weer eens aan het shoppen geweest. Als eerste een Well MB01 aangeschaft aangezien mijn vorige extern helemaal gesloopt was na iets teveel door struikjes kruipen e.d.
211110-02-800x600.jpg


Tevens in het kader van "als we dan toch een Russisch of Servisch uniform gaan dragen" gelijk een Cyma AK (metal / real wood) aangeschaft.

CYMA-CM042S_6.jpg

De MB01 is binnen en de AK verwacht ik volgende week (moest eerst gedowngrade worden). Tevens de personal patch binnengekomen voor de Russische / Servische loadout.

Cyr patch.jpg
 
Toch al langer een fan van sneaky gameplays, stealth etc. en zodoende dus met smacht gewacht op de 2e serie van KMCS, en binnenkort dus ook in de airsoft kast erbij

62492902_2372702009678012_366105750391089802_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim en lj.nl
Sinds kort ook aan het airsoften geraakt.
Afgelopen twee week even wat spullen aangeschaft.

- Krytac Trident CRB MK2
- Novritsch SSG24
- TM Hi Capa 5.1 DOR

Meteen een kast gekocht en rekken erin gehangen zodat ze mooi opgehangen kunnen worden.
 

Bijlagen

  • 79CAD9F0-6820-42A9-B98E-21DDB621EB66.jpeg
    79CAD9F0-6820-42A9-B98E-21DDB621EB66.jpeg
    532,3 KB · Weergaven: 295
  • Leuk
Waarderingen: Akita
aha, die zijn een klein beetje vervelender om aan te werken maar aangezien je de downgrade hebt laten doen denk ik niet dat je hem zelf snel zal openhalen dus geen probleem!

Tja, ik zeg het heel eerlijk, mijn technische kennis is zeer beperkt wat betreft AEG's. Nu speel ik ook hoofdzakelijk met spring sniper rifles en GBB's. Vond eerlijk gezegd AEG's altijd maar niets. Geen blowback en onrealistisch geluid. Heb bijvoorbeeld ook al 3 jaar een Cyma Galil in de kast staan. Totaal een halve skirm mee gespeeld ofzo. Nu is de techniek de laatste jaren natuurlijk wel verbeterd en zat eigenlijk al jaren aan een AK te denken. Maar het kwam er eigenlijk nooit van. Nu toch de stoute schoenen aangetrokken (ook omdat ik juist meer richting oude Oostblok ga qua gear). Ben heel benieuwd naar dit apparaat.