Airsoft granaten in Nederland

Ziet er vet uit. Maar is wel 125 dollar + verzend en import. Kan je (bijna) 3 eraz van kopen :confused:
 
Iets anders, airsoft innovations heeft sinds kort de Tornado 2 uitgebracht. Wat mij opviel was dat hij geen lepel heeft. Zou dit betekenen dat deze wel legaal in Nederland is?
stuur een mail nar je locale KCT en kijk wat ze zeggen of het op explosief lijkend is of speelgoed/cat IV
 
stuur een mail nar je locale KCT en kijk wat ze zeggen of het op explosief lijkend is of speelgoed/cat IV

Ik denk dat ik beter een mailtje zou kunnen sturen naar de NABV zodat die hem goed kunnen keuren of niet.

Ziet er vet uit. Maar is wel 125 dollar + verzend en import. Kan je (bijna) 3 eraz van kopen :confused:

Webshop in Belgie heeft hem tekoop voor 134 euro en gunfire krijgt ze ook binnen (hebben ze laten weten op facebook). Het is inderdaad prijzig maar niet veel duurder dan de avatar. In tegenstelling tot andere granaten is dit geen impact granaat (wat niet altijd werkt). Deze gaat ten minste altijd af lijkt me door de timer. Ik heb er zelf geen natuurlijk maar als ik zo op papier kijk heeft deze grotere kans dat je daadwerkelijk iemand raakt (meer fps en meer bbs dan andere granaten). Eraz heb ik ook outdoor in werking gezien trouwens en is gewoon een ruft die afgaat, totaal niet effectief zover ik kon zien. :p
 
Impact nades zijn ook niet handig voor outdoor. Lekker voor indoor gebruiken. Over de Tornado 1 is uitspraak gedaan door de NABV en is deze toegestaan voor gebruik. Dat betekend niet gelijk dat de tornado 2 dat ook is. Play it safe en wacht op het goedkeuringsbericht. Wat hopelijk voor kerst 2020 komt :p
 
Ik denk dat ik beter een mailtje zou kunnen sturen naar de NABV zodat die hem goed kunnen keuren of niet.
nee, private organisatie heeft niks te zeggen over wetgeving (al willen ze dat wel).
keurt de wetgever(kct) ze goed dan ga je ermee naar de organisator (die gaat over de skirms op zijn/haar terrein)
en de organisator keurt hem goed af of volgt advies nabv. in zo'n geval vraag je bij de nabv over hun oordeel.
 
Ik denk dat ik beter een mailtje zou kunnen sturen naar de NABV zodat die hem goed kunnen keuren of niet.



Webshop in Belgie heeft hem tekoop voor 134 euro en gunfire krijgt ze ook binnen (hebben ze laten weten op facebook). Het is inderdaad prijzig maar niet veel duurder dan de avatar. In tegenstelling tot andere granaten is dit geen impact granaat (wat niet altijd werkt). Deze gaat ten minste altijd af lijkt me door de timer. Ik heb er zelf geen natuurlijk maar als ik zo op papier kijk heeft deze grotere kans dat je daadwerkelijk iemand raakt (meer fps en meer bbs dan andere granaten). Eraz heb ik ook outdoor in werking gezien trouwens en is gewoon een ruft die afgaat, totaal niet effectief zover ik kon zien. :p

Eraz moet je gewoon lekker hard smijten. Veel orgas doen ook grenade binnen gebouw = af als je niet achter muurtje staat, buiten is radius van 5m. Alles mits die af gaat, maar je hoeft niet door BB's geraakt te worden. Dan maakt het niet uit dat er niet veel power achter eraz zit.
 
nee, private organisatie heeft niks te zeggen over wetgeving (al willen ze dat wel).
keurt de wetgever(kct) ze goed dan ga je ermee naar de organisator (die gaat over de skirms op zijn/haar terrein)
en de organisator keurt hem goed af of volgt advies nabv. in zo'n geval vraag je bij de nabv over hun oordeel.

Een niet correcte weergave van hoe wetgeving werkt.
Een mededeling van KCT heeft gewoon geen rechtsgevolg (*idem als de NABV). Het begrip 'rechtsgevolg' is dus wel iets wat in de praktijk belangrijk is en waar je niet zomaar even een andere invulling aan geeft.

Wat het wel is is een deskundige mening over het bereik van het wettelijk kader.

Orga's organiseren op door de NABV aangewezen evenementen. Indien een orga illegale/gevaarlijke attributen zou gebruiken (wat die granaten doorgaans niet zijn) zijn daar consequenties aan verbonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball
Als granaat alleen knal geeft is het voor mij een granaat met bedoeling te desoriënteren en niet gevaarlijk.
Zitten er bb's in en hij gaat af dan neem ik mijn hit of ik nu wel/niet geraakt ben door de bb's. Omdat in het echt dit dodelijke scherven zijn.
 
Even back on-topic. Van de granaten in huidige productie zijn volgens de nabv de e-raz, avatar, en nova epsilon toegestaan.

Vorige skirm is mijn eraz helaas stuk gegaan (fabriek defect, netjes geld terug gekregen van winkel), maar ik kan nergens in een Nederlandse webshop vervanging vinden. Ook internationaal zie ik eraz bijna nergens meer.

Naal wat meer speurwerk merk ik op dat ook de nova epsilon en de avatar niet te koop lijken in Nederland, en slecht beschikbaar elders.

Wat is er aan de hand in de granaten wereld? Niet populair genoeg? Of juist te populair en kan de productie het niet bijhouden?

Baal hier wel een beetje van want het beschikbaar hebben van een impact grenade is toch echt wel een genot.
 
Krale heeft, volgens de website, epsilons op voorraad.

Verder is het denk ik inderdaad zo dat de fabrieken de vraag niet aan kunnen, zoals bij zoveel airsoft artikelen eigenlijk.
 
Kan de epsilon wel aanraden, ook bij krale weg en bevalt mij tot nog toe heel goed.
 
Even back on-topic. Van de granaten in huidige productie zijn volgens de nabv de e-raz, avatar, en nova epsilon toegestaan.

Vorige skirm is mijn eraz helaas stuk gegaan (fabriek defect, netjes geld terug gekregen van winkel), maar ik kan nergens in een Nederlandse webshop vervanging vinden. Ook internationaal zie ik eraz bijna nergens meer.

Naal wat meer speurwerk merk ik op dat ook de nova epsilon en de avatar niet te koop lijken in Nederland, en slecht beschikbaar elders.

Wat is er aan de hand in de granaten wereld? Niet populair genoeg? Of juist te populair en kan de productie het niet bijhouden?

Baal hier wel een beetje van want het beschikbaar hebben van een impact grenade is toch echt wel een genot.

Zou je het probleem hier willen vermelden van de Eraz ?
Wij hebben er namelijk ook 2, en hebben achteraf een beetje spijt van de aankoop nu we de werking en problemen er van kennen.
 
De binnenste cilinder had een barst na een harde worp een trap af. Hierdoor kon hij geen gas meer vasthouden. Beetje impact grenade moet daar tegen kunnen.

Ga er een beetje van uit dat het een fabrieksfout was, maar jullie hebben er ook issues mee?
 
Ah oke vandaar.

Die van ons lekken constant, wel minimaal, maar het lekt.
Zo zijn ze binnengekomen, teruggestuurd voor lekkages, en net zo lek weer terug gekregen onder het motto "overdruk".

De granaten gaan best vaak niet af, en daarbij als ze afgaan gaan ze ook nog eens regelmatig niet volledig af.

Heb jij je kapotte Eraz nog? Zou ik eventueel wel voor een zacht prijsje als onderdelen donor/ projectje om de Eraz te verbeteren willen gebruiken.
 
Welk gas gebruik je? Ik had die issues met nuprol 2.0 niet. Hij ging wel moeilijk af maar dit ging naar verloop van tijd beter. Weet niet of dat is omdat ik 'm harder smeet of dat hij een beetje in moest slijten.

Ik heb de kapotte helaas niet meer. Die heb ik teruggestuurd om m'n geld terug te krijgen.
 
Oh, ik had op 'nova epsilon' gezocht, maar bij Krale heten ze gewoon 'epsilon'. Vandaar!
Wel jammer dat oranje uitverkocht is, die wilde ik nou net hebben.
Gezien het schaarse aanbod misschien toch maar voor de paarse of groene gaan dan...
Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Vdveen
Hallo allemaal,

als nieuweling in de airsoft lees ik veel op dit forum en bezoek links die gedeeld worden door de oudgedienden op dit forum, nu kwam ik onlangs deze tegen https://www.enimineairsoft.com/?lang=en deze granaat/mijn is een look a like van de bouncing betty, is deze al legaal? Of moet hier ook een uitspraak door een rechter over gedaan worden. Het lijkt me namelijk een leuke toevoeging op het veld
 
Vermoedelijk worden mijnen nooit legaal omdat ze vergeten kunnen worden in de bossen en dan bij dieren de ogen eruit kunnen klappen.