Feeding probleem, blijkt te hoog voltage

Knoopje413

Active Member
21 jul 2019
27
13
Trophies
4
's Middags!

Ik heb een feeding probleem met mijn 2 maanden jonge Specna Arms Edge. Af en toe komt er geen BB uit bij een "schot", om het schot daarna een BB normaal te vuren, en er een uit de loop te doen rollen. Nu ben ik al zover dat mijn air nozzle niet na elk schot in dezelfde stand staat, zie bijgevoegde afbeeldingen.

Nozzle niet helemaal naar buiten:
SmartSelect_20191022-170228_Photos.jpg SmartSelect_20191022-170250_Photos.jpg

Nozzle wèl helemaal naar buiten:
SmartSelect_20191022-170304_Photos.jpg SmartSelect_20191022-170319_Photos.jpg

Nu kom ik met Google en YouTube zover dat het waarschijnlijk de tappet plate is. Echter is deze Orion gearbox nog nooit geopend geweest (in mijn bezit althans, en ik heb hem nieuw gekocht). Wie denkt mij aan een oplossing te kunnen helpen?
 
Zijn bovenstaande foto's gemaakt toen je op single shot schoot?
Misschien feed hij wel niet lekker door toedoen van je magazijn, vuil in je hop up kamer of omdat je bucking niet goed zit.
Eigenlijk moet je ff single shot schieten tot dat er een keer geen bb uitkomt en dan meteen met een lamp in de loop kijken of je wat kunt zien (zet hem op safe en doe een bril op just in case!). Daarna je magazijn eruit en kijken wat je dan ziet. Vaak kun je dan al wel een beetje een idee krijgen van wat er mis gaat op het moment dat hij misfeed.

Ik had een soortgelijk iets met een replica van een vriend van me. Toen hij over ging naar een titan en 11.1 lipo hield de standaard Specna hop up kamer het niet meer bij. en kwam het balletje half voor de nozzle zodra de nozzle naar voren ging en kwam dan klem te zitten.


Even voor het idee een gifje.
AEG.gif
 
Bedankt voor de snelle reactie. Foto's zijn zojuist gemaakt na vuren met de lower gedemonteerd, inderdaad op 11.1. Heb het zojuist met 2 verschillende magazijnen ervaren en eveneens met 2 verschillende barrels en buckings. Verschillende stand van de air nozzle gebeurt zowel na auto als na single.
 
Verschil in stand van de nozzle zegt niet zoveel. Tenzij je zeker weet dat de gears elke keer daadwerkelijk op de zelfde stand stoppen. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

Mijn eerste idee is, staat de hopup helemaal open? Dat geeft namelijk dit effect.
Inplaats van dat de hopup de bb vast houd voor een schot, rolt deze er gewoon uit.
Als je iets hopup er op draait, kan dit het probleem al verhelpen.

Anders misschien eens proberen met een lager Volt accu om te checken of de slag met 11.1V misschien te snel is.
 
De hop up stond inderdaad helemaal open voor de chrono, dus ik begrijp dat dit het probleem zou kunnen verhelpen, dus dat zal ik even proberen. Toch betwijfel ik of dit het is, omdat het probleem zich soms wel en soms niet voordoet. Ik zal ook even op zoek gaan naar een 7.4 batterij om mee te testen, in mijn omgeving heeft iedereen vanaf de eerste dag 11.1.
 
Normaal chrono je met afgestelde hop up... ik ga echt niet iedere keer m’n hop up open draaien om daarna hem weer helemaal in te stellen zoals ik wil hebben. Maar dat terzijde.

wat betreft een 11.1V lipo zou ik alleen in een replica stoppen die keurig geshimed is en waarvan de AOE is gecorrigeerd. Begrijp mij niet verkeerd ik ben groot Specna fan, maar een Specna uit de doos zal waarschijnlijk niet heel lang goed blijven op een 11.1V daar hebben ze echt wel eerst even wat liefde voor nodig....

Maar je hebt al wat tips gekregen waar je denk wel wat mee kan, als laatste zou ik zeggen controleer ook je magazijnen, heb zelf eerder G&G midcaps gehad en in het begin werkte alles perfect! Maar na een aantal keer gebruik begon ik er problemen mee te krijgen, vervolgens in een andere replica gestopt en ze werkte weer perfect maar bij mij bleven ze problemen geven...

Succes met zoeken naar de boosdoener!
 
Ik vond het chrono verhaal al raar, want het lijkt me dat je hem afstelt zoals je skirmt. Ben afhankelijk van de zaak (QTAC) waar ik een nieuwe veer wilde laten plaatsen dus daar komt dat deel van het verhaal vandaan.

Zowel de SA magazijnen die bij de replica zaten als de SA magazijnen die ik los meebesteld heb als G&G magazijnen bij QTAC gaven hetzelfde probleem, dus zal het nog niet blind uitsluiten maar dat het daaraan ligt lijkt me sterk.

Ik ga eerst kijken of het met een 7.4 lipo en meer hop opgelost wordt. Zo niet dan ga ik verder zoeken, volgende stappen aan mijn replica worden sowieso shimmen, AOE aanpakken en airseal verbeteren.

Bedankt voor alle input!
 
Laatst bewerkt:
Als de hopup open stond durf ik te met 90 procent zekerheid te zeggen dat dit het probleem is.
 
Anders misschien eens proberen met een lager Volt accu om te checken of de slag met 11.1V misschien te snel is.

Dat lijkt me ook een goede. Mijn B12 met Titan mosfet kan wel 11.1 maar als ik diezelfde lipo in mijn H02 stop heb ik overspin en loopt het niet lekker, daar zit een Jefftron V2 in. Internals zijn verder hetzelfde bij deze twee replica's. 'T is maar een voorbeeld om even aan te geven dat niet altijd alles zomaar werkt.
Weet niet of die Edge replica's out of the box 11.1 ready zijn met de mosfet die daar in zit. (buiten het shimmen en de AoE correctie om).
 
Laatst bewerkt:
Open hop up is het uit de barrel rollen, de 11.1V kan het euvel zijn voor het dubbel feeden. Bij de EDGE krijg je mids, probeer een hi cap eens. Ik zou oppassen met de edge en 11.1V, heb nu al weer genoeg gezien waarvan de bearings binnen de kortste keer springen.
 
Allen enorm bedankt voor de hulp, ik was bijna al overgehaald de gearbox te gaan openen, maar dankzij jullie hulp is het gebleven bij de aanschaf van twee 7.4v batterijen. Tot op de velden!
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Solstice