King Arms M4 CQB als eerste replica?

DNB66

Member
3 sep 2019
18
10
Trophies
3
Beste Forumleden,,

Na een aantal keren te hebben geairsoft als intro ben ik bezig met het aanvragen van mijn NAVB pas.
Nu ben ik al een beetje gaan oriënteren voor een apparaat maar ik kom er niet precies uit welke het word.
Graag zou ik een M4 model willen aangezien ik deze ten eerste fijn vind te hanteren, en ten tweede ik net begin met airsoften en dus nog niet zoveel verstand heb van de technische aspecten van de apparaten lijkt het me slim om een apparaat te kiezen waar veel over te vinden is.

Nou ben ik terecht gekomen op een M4 TWS CBQ van King Arms.
Heeft iemand ervaring met dit model? Op youtube etc kan ik wel wat filmpjes er van vinden maar niet heel veel.
Aangezien ik net nieuw ben weet ik ook niet welke merken nou echt goed zijn.
Is king Arms een beetje een goed merk of raden jullie me deze echt af? En zo ja welk merk zou ik beter kunnen nemen.

Ik weet dat er heel wat topics zijn van beginners die informatie vragen over van alles.
Maar juist door de hoeveel informatie weet ik niet meer wat ik moet kiezen.
Ik hoop dat iemand me wilt helpen.

Groet,
DNB
 
Graag zou ik een M4 model willen aangezien ik deze ten eerste fijn vind te hanteren, en ten tweede ik net begin met airsoften en dus nog niet zoveel verstand heb van de technische aspecten van de apparaten lijkt het me slim om een apparaat te kiezen waar veel over te vinden is.


Als je deze filosofie wilt volgen raad ik je aan om ofwel een combat machine van G&G te kopen of een Specna arms m4. zeer gekend, elke zichzelfrespecterende tech kan er aan werken en veel keus in modellen.
 
Hoi DNB,

Misschien zou je een indicatie kunnen geven van je budget. Dan is het makkelijker om te helpen.
Verder of je nieuw of tweedehands wilt.

Als ik naar de prijs van een Kings Arms kijk, zou ik zelf ook eerder voor een G&G gaan. Waar ik met mijn G&G erg tevreden ben, ook gelijk OOTB qua resultaten. Maar ja ik heb dan ook geen ervaring met een Kings Arms.

(Ook is het handig als je je even voorstelt in de juiste topic ;))
 
Ben zelf onbekend met King Arms, maar zoals gezegd wordt er in het €200,- tot €300,- budget vaak voor een G&G CM16 of Specna Arms gekozen. Wat mij betreft prima apparaten om mee te starten en heel toegankelijk om van wat upgrades te voorzien.

heb zelf 3 Specna’s in de kast staan (dan wel niet echt meer stock maar toch...) en het genoegen gehad om ook aan diverse andere replica’s te sleutelen waaronder ook verschillende TM NGRS’s maar uiteindelijk schiet het, mits met vergelijkbare componenten, allemaal even strak en ver. Laat je dus zeker niet gek maken dat een TM/VFC/MTW beter is. Uit de doos misschien... maar dan moet je wel zin hebben in het sleutelen...
 
Bedankt allemaal voor de informatie!

Ik heb idd veel gelezen over de G&G lijn.
Zit inmiddels op internet even te kijken ernaar.
Mijn budget is rond de 400 euro.
Het mag iets meer zijn als jullie echt iets aanraden.
Zelf heb ik nog nul verstand van de technische aspecten van een apparaat dus ik koop liever een goed apparaat OOTB dan dan ik er meteen aan moet gaan sleutelen.
 
Hoi DNB,

Misschien zou je een indicatie kunnen geven van je budget. Dan is het makkelijker om te helpen.
Verder of je nieuw of tweedehands wilt.

Als ik naar de prijs van een Kings Arms kijk, zou ik zelf ook eerder voor een G&G gaan. Waar ik met mijn G&G erg tevreden ben, ook gelijk OOTB qua resultaten. Maar ja ik heb dan ook geen ervaring met een Kings Arms.

(Ook is het handig als je je even voorstelt in de juiste topic ;))

Heb me inmiddels even voorgesteld!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
€400,- voor alles, of alleen je replica?

wat een fatsoenlijke bril zal minimaal ~€30,- kosten dan een paar goede schoenen €100,- / €150,- of zelf wat meer. Kleding kan je zo gek maken als je wilt, maar minimaal ~€50,- dan hou je namelijk niet zoveel meer over voor je replica waar je toch ook wel een extra mag (of gelijk midcaps) bij wilt hebben en soms moet je zelfs de accu nog los kopen...

Is het alleen voor de replica is het misschien de overweging waard om naar de nieuwste lijn van Specna Arms te kijken waar de Gate Aster mosfet al in zit. Misschien niet direct absoluut noodzakelijk, maar wel heel fijn en leuk om die er maar vast in te hebben...
 
€400,- voor alles, of alleen je replica?

wat een fatsoenlijke bril zal minimaal ~€30,- kosten dan een paar goede schoenen €100,- / €150,- of zelf wat meer. Kleding kan je zo gek maken als je wilt, maar minimaal ~€50,- dan hou je namelijk niet zoveel meer over voor je replica waar je toch ook wel een extra mag (of gelijk midcaps) bij wilt hebben en soms moet je zelfs de accu nog los kopen...

Is het alleen voor de replica is het misschien de overweging waard om naar de nieuwste lijn van Specna Arms te kijken waar de Gate Aster mosfet al in zit. Misschien niet direct absoluut noodzakelijk, maar wel heel fijn en leuk om die er maar vast in te hebben...

Nee dit is puur voor de replica zelf.
Mijn budget is ongeveer 1300/1400 euro.

Ik wil namelijk ook de SSG24 van Novritsch halen en als side arm zijn SSP1.
Dat bij elkaar is toch al ongeveer 600 euro.
Dan nog een aantal mags wat ook weer ongeveer 200euro bij elkaar gaat kosten.

Naar kleding heb ik al wat zitten rond kijken.
Alleen ik weet nog niet wat ik wil qua stijl.
Goede stevige kisten heb ik al.

Bedankt dat iedereen zo mee denkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik heb inmiddels een beetje lopen kijken naar de Specna's en naar de G&G's.
Nu heb ik bij Unit13 een G&G TR4-18 gevonden.
Link: https://unit13shop.eu/nl/airsoft-re...c-gun/type-m4-m16/g-g-tr4-18/a-18975-20000035
Iemand enig ervaring met dit model? Het is een blowback en daardoor twijfel ik erover aangezien ik hier en daar heb gelezen dat er door de bewegende onderdelen eerder iets kapot zou kunnen gaan.
En doordat ik nog niet veel weet van de apparaten weet ik niet of ik voor een blowback moet gaan.
Het voordeel is dat hij full metal is wat ik wel graag zou willen.
Wat zijn jullie meningen hier over?
 
Persoonlijk zou ik van elektronische blowback wegblijven als het kan. Het is vaak minder dan je had verwacht en het compliceert meestal de disassembly.


Voor 400 euro zou ik zeker na de specna arms edge lijn ook kijken, zit je nog ruim onder budget en heb je geld over voor upgrades als iets stuk gaat. Als je perce dat bedrag wil betalen: kryrac crb of vfc avalon
 
what he said...

als je elektrische "blow back" wilt hebben is naar mijn idee alleen de TM NGRS een optie... of het de moeite waard is... mwa... vind het persoonlijk wel leuk om mee te schieten een keer, maar tegelijk is het super irritant, want je replica beweegt heel de tijd waardoor het lastig is om hem op je target te houden...
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
@Peter Boudewijn, nog nooit met een real steel geschoten?? ;)
Geen verwijt hoor maar het geeft wel wat meer realiteit.

Mvg Roy aka Smitty

voor de benadering van de realiteit is het absoluut leuk! Maar tegelijk is het voor airsoft een nadeel dat niet noodzakelijk is... bij RS is het een effect dat nagenoeg niet weg te nemen is...

Dus ik kies ervoor om het met airsoft niet te hebben aangezien het “het toch net niet is” eigenlijk en het heeft een nadelig effect op hoe accuraat je kan schieten :)
 
Voor 400 euro zou ik zeker na de specna arms edge lijn ook kijken, zit je nog ruim onder budget en heb je geld over voor upgrades als iets stuk gaat. Als je perce dat bedrag wil betalen: kryrac crb of vfc avalon

Ik heb me 3 maanden voorbereid op de aanschaf van mn eerste AA en ben uiteindelijk zoals hier ook aangeprijsd wordt voor de Specna Arms Edge (11) gegaan. Ik ben met 3 vrienden tegelijk begonnen, waarvan 1 een VFC Avalon heeft aangeschaft en 1 een G&G CM16 SR L. We zijn er stuk voor stuk blij mee, maar bottom line is het hetzelfde verhaal: Uit de box schiet het acceptabel, wil je ècht prestaties heb je toch upgrades nodig. Het belangrijkste is dat je kiest voor een gerenommeerd merk, en dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Het is maar net wat je budget toelaat en wat je smaak is. Succes met zoeken, keuze is er genoeg!
 
Ik ben eruit!
Het word de Krytac Trident MK2 CRB.
Ik heb veel goede reviews over het apparaat gelezen en veel mensen zeggen dat het een van de beste apparaten ootb is.
Tweede voordeel is dat ik hem kan kopen in belgie en ze hem daar meteen downgrade naar 360fps met behoud van de garantie.
Het is iets over budget maar dat is verder ook geen groot probleem.

Iedereen bedankt voor alle informatie!
 
Laatst bewerkt: