Sling

Milan!

Member
8 aug 2019
15
1
Trophies
2
Hey Airsofters,

Heb ik toch nog een vraagje.. Wat voor sling is aan te raden voor een M4 AEG? met 1,2 of 3 verbindingspunten? Het gaat mij er meer om dat je je AEG snel los kan laten om bijvoorbeeld je handwapen te pakken!

Mvg

Milan!
 
Persoonlijke voorkeur.
Gebruik zelf een 2 point sling die ook 1 point kan.
Het is uitproberen en zoeken wat voor jou het beste en aangenaamste werkt.

Mvg Roy aka Smitty
 
Wat Roy inderdaad zegt, zelf uitvinden wat je het beste vindt is de beste oplossing. Het nadeel van een 1 point is dat je met een lange replica je snel met je replica tussen je benen zit en dat is niet lekker manoeuvreren. Een 2 point kan dat wel doordat je de replica beter weg krijgt en minder rond zwaait.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ik heb er diverse uitgeprobeerd en mijn persoonlijk voorkeur is de 1-point sling met "Elastiek" (een "Bungee").

Vooral bij het lopen is het prettig, omdat je hem dan eenvoudig voor je kan hangen met de loop naar beneden wat ook weer een positieve uitwerking heeft op je profiel en het elastiek zorgt dan voor wat demping tijdens het lopen/rennen en speling bij het hanteren van je replica.
Doordat een 1-point sling vaak ook een speciaal koppelstuk heeft, kun je het stuk dat aan de backplate hangt snel los (en weer vast) koppelen van het gedeelte om je nek.
heavy-duty-1-point-bungee-sling-black.jpg


Een artikel over enkele voor- en nadelen van 1-, 2- of 3-punt slings staat op deze website.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn SCAR H heb ik een 1 point sling en voor mijn hk417 een 2 point. Het is net wat je fijn vind. Als je replica erg lang is, kan een 1 point onhandig zijn aangezien je replica dan te laag hangt en bij het rennen tegen je benen klapt.
Ik wil graag als tip geven een goede sling te halen en geen sling van 10 euro. Ik had destijds voor mijn 417 een goedkope sling gehaald en die begaf het tijdens het rennen; gevolg acog scope kapot.
Ikzelf gebruik voor de 1 point de slings van Warrior en deze bevalt mij goed!
 
ik gebruik zelf een 2 point sling zodat ik snel kan dwitchen naar mijn side arm(ik speel dmr dus komt regelmatig voor)

hier onder een folmpje van de reconbrothers over slings met alle voor en nadelen :)

 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix