M249 lmg advies....

M14shooter

Well-Known Member
11 jul 2017
322
179
Trophies
12
Ik ben sinds kort interesse gekregen in een hele gave replica, namelijk een a&k m249 mk2 lmg.
Ik kan hem overkoper voor een mooie prijs, maar nu is mijn vraag wat de ervaringen zijn, welke issues er zijn met dit type replica en tips...
fw7kgFy.jpg

Pffff... Sexy
 
Waar je ff goed op moet letten is de sluiting van de outerbarrel op de body. Als die niet goed is wordt de hopup niet goed tegen de gearbox gedrukt met alle problemen die je er dan gratis bij krijgt...

Maar zijn wel mooie apparaten! Al voor het spel start geeft het een gevoel van angst bij iedereen die tegen je speelt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb ook een A&K en ik vind het zelf een pracht replica die bij mij vanuit de box al zeer goed schoot. Heb er nooit problemen mee gehad tot vandaag in munnekezijl waar waarschijnlijk een draadje in de box mag is losgekomen maar verder heb ik nooit geen problemen gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb er nooit problemen mee gehad tot vandaag in munnekezijl waar waarschijnlijk een draadje in de box mag is losgekomen maar
Wat ik gelezen heb is de box mag. Een dingetje... Las dat die van classic army beter is dan die van a&k zelf en compatible is.
 
Hoe verhoudt deze zich met die van classic army (sorry voor het kapen van je topic :))?
 
Ik heb een kleinere, 1500rnd, in plaats van die hele grote die bij het ding komt gekocht want ook ik had een draadje stuk..
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Dit is hem dan geworden,
Yaox41o.jpg

een classic army m249 mk2, daar kwam ik ook achter.. Dacht dat het er een van A&K was.
Hij heeft een modificatie aan de mag box.
Die word via een kabeltje gevoed door de lipo in de replica en begint te voeden zodra je de trigger overhaalt. Ik heb hem ook getest en alles werkt goed.
Waar je ff goed op moet letten is de sluiting van de outerbarrel op de body
Die sluit ook netjes aan.
Ik heb hem van buiten een beetje schoon gemaakte, dat moet ik ook met de binnenkant doen en dan kan ik ook zien hoe de conditie van de internals is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy en Peter Boudewijn
Gefeliciteerd, heb jij geboft want de ca is het origineel en de a&k de kopie. Ik adviseer je de hopup unit te vervangen voor de bullgear. Deze is vele malen beter, onder andere omdat met deze je lopen net zoals andere aegs kan flat en r-hoppen. Redelijk prijzig, maar zeer goed
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter