H-Harness goed afstellen

Bax

Well-Known Member
10 apr 2018
211
176
Trophies
13
Hi ACN,

Ik heb een prachtig H-Harness met battlebelt maar hij zit voor m'n gevoel niet zo goed als dat het kan. Ik heb gewoon sterk het gevoel dat ik hem beter moet afstellen. Nou heb ik zelf niet echt een idee hoe dus ik heb even online gekeken maar kan zo snel niet iets vinden. Is hier toevallig iemand die bijvoorbeeld een stap voor stap handleiding weet of video hoe je zo'n harness precies afstelt?
 
Ik heb zelf een tijdje de combi van H-Harness+Battle belt van Condor gehad, dus misschien kan ik wat helpen. Het is alleen alweer een tijd terug dat ik hem had, dus ik ga mijn best doen.

Ik kan aanraden om als eerste echt de tijd te nemen voor het afstellen. Geduld is een schone zaak. Stel het geheel af zonder pouches eraan vast, zodat die het afstellen niet beinvloeden. Wat ikzelf heel prettig vond was om onder de battle belt, dus rondom mijn broek, een stugge riem te dragen. Om deze riem stelde ik mijn battle belt zelf dan strak af, waardoor ik weinig tot geen verschuivingen had van de battle belt zelf.

Het h-harness is lettelijk trail-and-error. Het makkelijkste is dat je hulp hebt van een ander, welke de achterkant helpt afstellen op jouw gevoel. Jijzelf bedient dan de voorkant. Probeer wat verschillende houdingen uit of het geheel dan fijn zit.

Het is persoonlijk zoekwerk, helaas. Maar het loont zich aan het einde vanzelf. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM