Nieuwe Airsofter

Thomas Brugman

New Member
25 jun 2019
4
1
Trophies
2
Hallo allemaal,

mijn naam is Thomas en als het goed is krijg ik komende week mijn NABV pas toegestuurd. Een outfit heb ik zo goed als maar nu ben ik op zoek naar 2 dingen:
1. Een start replica: ik heb zelf gekeken naar de G&G CM16L. Wat denken jullie hiervan als start replica?
2. Een team: ik ben in mijn sociale kringen de enige die met airsoft bezig is dus ik vroeg mij of iemand een groep mensen kent waar ik makkelijk aan kan sluiten!

Iemand tips?
 
Welkom.

Voor een team is het handig te vermelden welke omgeving je zoekt en welke gear je hebt. Sommige teams hebben een dress code. Team in de omgeving is altijd gemakkelijker ivm. knutselen, testen, carpoolen, etc. Just a tip from Flip.

Have fun en wie weet komen we elkaar eens tegen op het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas Brugman
Welkom!

Met een cm16l zal je als beginner gebakken zitten denk ik.

Kijk ook vooral eens naar specna arms, dit zijn voornamelijk ook M4 modellen voor een leuke prijs.

Er zijn genoeg leuke modellen voor een beginner, maar ik zou altijd wat verschillende reviews lezen/kijken.

Wat ook belangrijk is, is of er genoeg onderdelen voor te krijgen zijn mocht er iets stuk gaan, of als je wilt upgraden (en ja, er gaat op den duur altijd wel iets stuk)

Voor een M4 model is toch wel het meeste voor te verkrijgen.
(Dat wil niet zeggen dat er voor een ander model niks te vinden is, maar M4 is gewoon het meest populaire model)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas Brugman
Super gaaf deze reacties! Ik woon in het Westland en ben dus op zoek naar een Team rond Rotterdam/Denhaag. Ik heb woodland camo en ik moet nog mijn eerste replica halen maar ik ben vrij zeker dat dat inderdaad een m4 wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Holierhoek
Welkom ! ik heb zelf een G&G CM16 SRL, top ding, heb in de tussentijd wel nieuwe onderdelen gekocht zoals een barrel, bucking, nub etc, maar stock was het al een prima apparaat.
 
Wat hebben die beginners toch allemaal met die G & G CM16????? ;)

Welkom!

Hahah niet te duur en ziet er goed uit I guess haha!
Welkom ! ik heb zelf een G&G CM16 SRL, top ding, heb in de tussentijd wel nieuwe onderdelen gekocht zoals een barrel, bucking, nub etc, maar stock was het al een prima apparaat.

Toppie man ga ik ook eens naar kijken!



Ander vraagje ... over opslag.

Moet ik per sé een kluis hebben of mag ik het ook gewoon in een airsoft tas achter mijn gesloten meterkast deur zetten?
 
Hahah niet te duur en ziet er goed uit I guess haha!


Toppie man ga ik ook eens naar kijken!



Ander vraagje ... over opslag.

Moet ik per sé een kluis hebben of mag ik het ook gewoon in een airsoft tas achter mijn gesloten meterkast deur zetten?

Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden op de NABV site, maar een afgesloten kast is voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas Brugman
maar een afgesloten kast is voldoende.

Even als aanvulling/verduidelijking dat afgesloten betekent dat deze op slot moet en jij alleen de sleutel er van hebt. Dus dat andere (in het gezin) geen toegang hebben tot de replica's.

En natuurlijk welkom!
 
Even als aanvulling/verduidelijking dat afgesloten betekent dat deze op slot moet en jij alleen de sleutel er van hebt. Dus dat andere (in het gezin) geen toegang hebben tot de replica's.

En natuurlijk welkom!
Maarja, zou iemand het wat boeien als jij het in een koffer onder je bed hebt liggen? Ik vind het allemaal maar een beetje overdreven
 
Ik laat me hier niet verleiden tot een discussie die al veel vaker is gehouden.
Zeker niet in de topic van deze enthousiaste starter.

Maar mij boeit het zeer zeker.

Ander vraagje ... over opslag.

Moet ik per sé een kluis hebben of mag ik het ook gewoon in een airsoft tas achter mijn gesloten meterkast deur zetten?

Alsof jouw meterkast groot genoeg is voor al je uitrusting die je straks gaat halen. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas Brugman
Ik laat me hier niet verleiden tot een discussie die al veel vaker is gehouden.
Zeker niet in de topic van deze enthousiaste starter.

Maar mij boeit het zeer zeker.



Alsof jouw meterkast groot genoeg is voor al je uitrusting die je straks gaat halen. :D


Nee nee zeker niet, heb je helemaal gelijk in!
 
Even als aanvulling/verduidelijking dat afgesloten betekent dat deze op slot moet en jij alleen de sleutel er van hebt. Dus dat andere (in het gezin) geen toegang hebben tot de replica's.

En natuurlijk welkom!

uiteraard ;)
 
Luitjes! Morgen ga ik naar shogun om te kijken naar mijn eerste replica! ik heb zelf nog wat onderzoek zitten doen en ik zit uiteindelijk te denken aan de ASG Armalite m15 Black Assault Pack FM. Wat vinden jullie van dit merk? Wat mij aanspreekt is dat hij van full Metal is en ook nog redelijk betaalbaar... Iemand ervaring met dit wapen/merk?