Mijn replica houdt er telkens mee op

David

Well-Known Member
7 jul 2018
69
9
Trophies
4
Hoi,

Ik zit aardig met m'n handen in het haar want m'n replica houdt er steeds mee. Ik ben al maanden aan het sleutelen en kleine brandjes aan het blussen sinds ik het in m'n kop heb gekregen dat er een mosfet in moet. Dat is inmiddels gelukt maar nu gaat hij steeds dood zodra ik de motor in de grip plaats en een paar schoten doe.

Geen grappen, ik kan intensief de motor testen zolang hij niet in de grip zit. Hij draait prima lange tijden en ook veel korte bursts achter elkaar. Maar zodra ik de hele replica weer in elkaar zit en een paar keer schiet (hij feed nog niet goed sinds m'n nieuwe hop-up chamber) houdt hij er letterlijk gewoon mee op. Gewoon niets meer. Dan haal ik m'n weer helemaal uit elkaar, gearbox open, en dan begint hij weer te werken. Ik snap er werkelijk geen donder van. Heb met een stroommeter ding verschillende connecties al getest maar, ook omdat hij het met vlagen wel gewoon doet, denk ik niet dat er een probleem is met de verbindingen.

Kan een replica kortsluiting krijgen en dat ie daarom tijdelijk out of order is oid?

https://imgur.com/a/islUtR6
 
Iets meer info dan hij houdt er mee op is wel handig, wat gebeurd er? Hoor je de motor nog klikjes maken of is er geen enkele feedback? Hoe klinken de eerste schoten, kan er een connector los komen ergens? Loopt er iets niet stroef en etc.

Een ding, het kan iig niet slecht zijn om te zorgen dat je niet allemaal ontblote bedrading hebt rondom je motor en gb shell. Zelfs al is het niet de oplossing het voorkomt in ieder geval problemen in de toekomst.
 
Haha snap ik, en als ik meer info had had ik dat gegeven, dat maakt dit probleem zo gek. De hele geartrain loopt prima, alles gaat soepel tot hij er mee op houdt. Geen klikjes, geen stroef gedraai, niks niet, ik haal gewoon de trekker nog een keer over en dan niks.

Ik heb het open draad bij de motor al gewikkeld in wat duct tape, het alu folie bij de batterij verbinding is ook verkort, en het open draad bij de bodem van de gearbox maar even ingesmeerd met wat silicone vet omdat ik kortsluiting wou uitsluiten.

Hij zit nu weer helemaal in elkaar maar denk dat hij straks maar weer even open moet. Begin onderhand wel te vrezen voor m'n tripje naar Bunker Hill deze zondag.

edit: kan het misschien te maken hebben met het de magazines? Hij is er nog niet meer opgehouden tijdens droog vuren, of die twee gerelateerd zijn weet ik niet..

edit2: ik zit in op kortsluiting onderin de gearbox. Ik heb voor de grip-gearbox aansluiting ook één alternatieve schroef die een veel dikkere kop heeft, daardoor zou die pinion gear not wel eens een beetje verschoven kunnen zijn ofzo. Ik haalde de motor net er uit met de batterij aangesloten en die werd ook even goed warm door dat open stukje draad. Daar gaat wat omheen inclusief een betere schroef, ga ik nu halen.

edit3: nog niks veranderd, maar hier is iig bewijs van een werkende motor https://streamable.com/2817v
 
Laatst bewerkt:
"Kan het misschien te maken hebben met het de magazines? Hij is er nog niet meer opgehouden tijdens droog vuren, of die twee gerelateerd zijn weet ik niet.."


Misschien vergezocht maar gebruik je metalen mags? als je kortsluiting hebt kan het daar misschien aan liggen door het contact via via
Ik heb een keer aan een gearbox gewerkt die heel normaal werkte totdat je m in de lower zette, dan begon ie ongecontroleerd te schieten door kortsluiting via de gb shell
 
"Kan het misschien te maken hebben met het de magazines? Hij is er nog niet meer opgehouden tijdens droog vuren, of die twee gerelateerd zijn weet ik niet.."


Misschien vergezocht maar gebruik je metalen mags? als je kortsluiting hebt kan het daar misschien aan liggen door het contact via via
Ik heb een keer aan een gearbox gewerkt die heel normaal werkte totdat je m in de lower zette, dan begon ie ongecontroleerd te schieten door kortsluiting via de gb shell

Klinkt inderdaad vergezocht maar hé, toch een poging waard zo! Gebruik inderdaad m'n metalen high cap voor het testen, zal straks m'n plastic mid caps eens gebruiken!
 
Anders misschien een probleem met de tappetplate. Als deze niet goed zit (of de Nozzle) dan komt de Nozzle tegen de hopup ipv er in. Hierdoor blokkeert hij de gears, word de motor warm ect... Dit verklaart mogelijk gelijk je feedings probleem.
 
Anders misschien een probleem met de tappetplate. Als deze niet goed zit (of de Nozzle) dan komt de Nozzle tegen de hopup ipv er in. Hierdoor blokkeert hij de gears, word de motor warm ect... Dit verklaart mogelijk gelijk je feedings probleem.

Dat is niet correct, als de nozzle wordt geblokkeerd in zijn voorwaartse beweging dan zal deze alleen slecht feeden en geen air seal hebben, maar de gears worden hierdoor niet geblokkeerd. De cam op de sector zou alleen worden gestopt door de tappet als deze in de beweging naar achter zou blokkeren.
 
30 seconden de upper receiver er op, drie keer de trekker overhalen en hij houdt er wéér mee op. Ik snap d'r niks van.
Waarschijnlijk ongerelateerd hoor, als ik die upper er niet op had gedaan was hij er waarschijnlijk ook na drie schoten mee opgehouden.
 
Laatst bewerkt:
30 seconden de upper receiver er op, drie keer de trekker overhalen en hij houdt er wéér mee op. Ik snap d'r niks van.
Waarschijnlijk ongerelateerd hoor, als ik die upper er niet op had gedaan was hij er waarschijnlijk ook na drie schoten mee opgehouden.
Probeer eens met een minimale setup alles te bekijken; gearbox, grip met motor eraan en kijken hoe(lang) het dan gaat en dan dingen afstrepen.
Is het ook exact 3 cycles elke keer?
 
Wat voor een replica is het? Is het een Amoeba of Ares?

Nope, een E&C/Specna

Probeer eens met een minimale setup alles te bekijken; gearbox, grip met motor eraan en kijken hoe(lang) het dan gaat en dan dingen afstrepen.
Is het ook exact 3 cycles elke keer?

Ga ik zo even proberen, en nee is niet elke keer 3 cycles. Tot nu toe compleet willekeurig heb ik het idee.

edit: even tussendoor, het zou niet iets geks met de cut-off lever kunnen zijn he?
 
Laatst bewerkt:
Ok, de nieuwe tussenstand: de motor deed het weer zodra ik (denk ik) de gearbox open had gemaakt, toen heb ik het in ieder geval gecontroleerd. De gearbox zit nu weer dicht met de grip+motor en er aan. Hij schiet nu prima, maakt alleen een hels kabaal zonder de rest en aangezien ik aan alle kanten buren heb durf ik het niet intensief te testen. Heb hem net een tijdje onder het dekbed laten lopen en dat ging uitstekend. Doe straks nog eventjes en wellicht nog later op de avond nog eens.
Wat kan er nu in godsnaam misgaan op het moment dat ik óf de lower receiver er aan zet, óf de stock er aan zet, óf de upper er aan zet?
 
Ok, de nieuwe tussenstand: de motor deed het weer zodra ik (denk ik) de gearbox open had gemaakt, toen heb ik het in ieder geval gecontroleerd. De gearbox zit nu weer dicht met de grip+motor en er aan. Hij schiet nu prima, maakt alleen een hels kabaal zonder de rest en aangezien ik aan alle kanten buren heb durf ik het niet intensief te testen. Heb hem net een tijdje onder het dekbed laten lopen en dat ging uitstekend. Doe straks nog eventjes en wellicht nog later op de avond nog eens.
Wat kan er nu in godsnaam misgaan op het moment dat ik óf de lower receiver er aan zet, óf de stock er aan zet, óf de upper er aan zet?
De gearbox maakt sowieso meer kabaal als de de rest er niet omheen zit, maar als het echt heel erg is misschien weer eens tijd om te shimmen :D
Semi en full auto doen het nu gewoon voor onbepaalde tijd?
Ik heb zelf een gate titan mosfet geinstalleerd en die maak je vast met 1 schroefje, als je daar geen plastic (of wat dan ook) ringetje tussen doet en alleen de metalen kan je kortsluiting krijgen. Ik weet niet hoe dat met een jefftron zit maar daar kan je naar kijken.
Je lower maakt dan contact met je gearbox (als je een metalen body hebt of course) en kan dan ongewenste dingen gaan doen.
 
Te lange schroef op een verkeerde plek kan ook voor soort gelijke problemen zorgen...… Ik spreek uit ervaring...…...
 
De gearbox maakt sowieso meer kabaal als de de rest er niet omheen zit, maar als het echt heel erg is misschien weer eens tijd om te shimmen :D
Semi en full auto doen het nu gewoon voor onbepaalde tijd?
Ik heb zelf een gate titan mosfet geinstalleerd en die maak je vast met 1 schroefje, als je daar geen plastic (of wat dan ook) ringetje tussen doet en alleen de metalen kan je kortsluiting krijgen. Ik weet niet hoe dat met een jefftron zit maar daar kan je naar kijken.
Je lower maakt dan contact met je gearbox (als je een metalen body hebt of course) en kan dan ongewenste dingen gaan doen.

Haha, het shimmen zit nog wel goed, alleen die piston knalt elke keer zo tegen de cylinder head aan als er geen luchtweerstand is, dat is gewoon luid. :D

Semi doet het al een tijdje niet meer, iets met de cut-off lever en de selector plate spring, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Volgens mij heb ik dat ringetje er wel tussen zitten. Maar verder is het toch ook niet zo boeiend of de gearbox contact maakt met de lower receiver? Dat gebeurd hoe dan ook toch wel
 
Haha, het shimmen zit nog wel goed, alleen die piston knalt elke keer zo tegen de cylinder head aan als er geen luchtweerstand is, dat is gewoon luid. :D

Semi doet het al een tijdje niet meer, iets met de cut-off lever en de selector plate spring, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Volgens mij heb ik dat ringetje er wel tussen zitten. Maar verder is het toch ook niet zo boeiend of de gearbox contact maakt met de lower receiver? Dat gebeurd hoe dan ook toch wel
Ja het maakt sowieso allemaal wel contact en dat maakt normaal gesproken niks uit, maar als je ergens kortsluiting hebt en het komt op je gearbox kan het contact met je lower dat triggeren.
Ik zou kijken of het daadwerkelijk een trigger voor de problemen is als je je lower erop zet
 
Update: hij hield er weer mee op. Hij schoot prima met de lower er op, de pin en achterste schroef deed hij het ook nog wel, maar met de stock ging het mis. Nu weer ik natuurlijk niet of dat ook echt het probleem is, maar de upper is het in ieder geval niet.
Zit er niet een of andere tech in de buurt van Groningen? :p

avond edit: hij blijft het ook niet doen tot ik de gearbox weer open heb, daarna loopt de boel wel weer
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ergens in noord/midden Nederland anders ook techneuten die tegen betaling dit soort dingen fiksen?
 
Update: hij hield er weer mee op. Hij schoot prima met de lower er op, de pin en achterste schroef deed hij het ook nog wel, maar met de stock ging het mis. Nu weer ik natuurlijk niet of dat ook echt het probleem is, maar de upper is het in ieder geval niet.
Zit er niet een of andere tech in de buurt van Groningen? :p

avond edit: hij blijft het ook niet doen tot ik de gearbox weer open heb, daarna loopt de boel wel weer
Moeilijke zeg..
Heb je je vorige trigger contacts nog? misschien is het het waard om dat te proberen en zo je mosfet evt te elimineren aangezien je wilde skirmen :D
Je zei ook dat het begon toen je de mosfet erin zette, als het probleem in de mosfet zit op een of andere manier zou ik achter de garantie aan gaan evt of verkoper om hulp vragen.