ghillie coms / sidearm locatie

noudi93

Well-Known Member
17 sep 2017
55
36
Trophies
7
Voor de mensen die er ervaring mee hebben. Waar hebben jullie je porto + eventuele headset draden en sidearm zitten.

Ik heb nogal moeite met het vinden van een logische manier om beide fatsoenlijk bruikbaar te hebben als ik een ghillie of leafsuit aan heb.

Ik speel nu gewoon in woodland bdu met een chestrig en een riemholster. Maar wil toch wel wat meer proberen te spelen met een leafsuit.
 
Ik gebruik nu zelf een Viper Ops Chestrig van Skirmshop. Dit is een klein vest die ik op ongeveer borsthoogte draag en deze biedt onwijs veel ruimte voor alles wat ik nodig heb tijdens een skirm. Er zit een holster ingebouwd, die de meeste sidearms kan dragen (zelfs de MK23, als je een gaatje in de onderkant van het holster maakt). Ik heb zelf echter dit holster eraf gehaald en vervangen voor een universeel holster, deze heb ik met meerdere stevige tiewraps vastgemaakt en gaat dus geen kant op.

De Porto ben ik nog wat mee aan het worstelen, ik had deze eerst in één van de pouches van de chestrig gedaan. Ik kwam er tijdens de events echter achter dat ik best vaak per ongeluk op de porto ga liggen en daardoor konden anderen mijn geluiden horen xD Ik ben nu een setup aan het proberen waarbij ik mn porto op mn rug in een pouch van mn camelbag doe. Via de mic in de kabel kan ik dan met mn teamgenoten communiceren (de kabel laat ik onder mn kleding door lopen).

Tis een kwestie van persoonlijke voorkeur en dingen uitproberen, maar deze setup vind ik zelf erg prettig.

https://www.skirmshop.nl/en/special-ops-rig-od.html
 
ik speel met een plate carrier (dcs van warrior assault) en heb het op het moment als volgt. (vanuit mijn oogpunt)

ik heb op mijn buik 3 mag pouches en links daarvan mijn porto zodat ik er zelf altijd makelijk bij kan. de porto kan zenden en ontvangen op 2 kanalen 1 daarvan werkt met de push to talk knop boven mijn buik die gebruik ik voor mn squad/vrienden kanaal 2de knop is voor squad leaders voor bijvoorbeeld bij bunker hill

daar naast draag ik een equipment belt van tasmanian tiger met aan de linker kant een fast mag pouch en rechts een droplegholster voor mijn side arm. ik heb het geprobeert op mijn riep maar daar kwam hij soms in de knel met de plate carier en kon ik er zelf minder makelijk bij.

ik ben momenteel aardig tevreden over hoe alles zit. mijn grootste aanpasings punt zou zijn de warrior recon plate carrier vooral vanwege de ander soort zijkanten
 
Ik heb de Britse Osprey body Armour. Draag mijn porto op schouder hoogte of tasje op de rug. Draden laat ik achter mij zoveel mogelijk lopen.

Pistool zit in mijn beenholster waar hij goed te pakken is. Ook wanneer ik mijn yoke onder mijn vest draag.
 
Ik draag zelf de warrior belt MK3 van Tasmanian Tiger. Radio pouch heb ik op de rug zitten en heb de bedrading voor de spreeksleutel over de schouderriem vastgezet met defensie elastiek en klittenband. De spreeksleutel zelf zit links tussen schouder en borst. Je hoeft dan alleen je hoofd iets naar links te doen om te spreken. In de spreeksleutel heb ik een oordop geplaatst aangezien ik eigenlijk de radio hoofdzakelijk gebruik om radioverkeer van eigen eenheden te volgen zodat je weet wat er speelt. In geval van nood kan ik dus spreken maar als sniper maak ik hier zo weinig mogelijk gebruik van. Dit om bewegingen te beperken.

Mijn holster heb ik bevestigd aan de linkerzijde van de belt maar wel in cross draw positie. Moet dus het pistool met de rechterhand kruislings pakken. De reden hiervoor is ook weer om de bewegingen tot een minimum te beperken.