Nabv ledenraad verkiezing

Ik heb zelf niet gestemd en dat komt niet omdat ik geen interesse erin had, maar puur door de mega gebrekkige communicatie vanuit de kandidaten zelf. Ik wil me best 'even' inlezen in het hoe en wat, maar ga er geen dagstudie van maken. Ik kenden geen van de kandidaten en door alle gebrekkige motivatiepraatjes durfde ik geen goede keuze te maken. Liever laat ik het dan over aan leden die er meer verstand van hebben of zich wel hebben ingelezen dan een keuze maken die niet goed geïnformeerd was.

Dat ben ik volledig met je eens. De communicatie was onvoldoende om een goed oordeel te vellen.
Je moet dan net het 'geluk' hebben een of meerdere van de leden te kennen zodat je weet waar ze voor staan.
Helaas zijn er dan ook mensen die dan op het oog stemmen; we weten nu waar er dan gelet op wordt .
Zou fijn zijn als er voortaan meer informatie beschikbaar komt over de kandidaten en de kandidaten makkelijker bereikbaar zijn voor vragen
 
Mijn ongezouten mening:
Veel stemmers hebben meer met hun p** gestemd dan met hun brein.
Het lage aantal stemmen vat ik dubbelzijdig op. Enerzijds is het jammer dat de ledenraad weinig interesse trekt vanuit de leden maar aan de andere kant ontneemt dit ook weer veel van de azijnzeikers hun munitie om te klagen (al heb ik helaas alle vertrouwen in dat dat gewoon doorgaat), het blijkt namelijk dat dus minimaal 85% van de leden geen interesse heeft in de NABV behalve op het moment dat de contributie betaald moet worden. Aangezien de overige 15% vast niet allemaal NABV anti's zijn blijkt dus dat het groepje (en hun entourage) wat zo hoog van de toren blaast echt daadwerkelijk maar een miniscuul deel van de leden te zijn.
 
Mijn ongezouten mening:
Veel stemmers hebben meer met hun p** gestemd dan met hun brein.
Het lage aantal stemmen vat ik dubbelzijdig op. Enerzijds is het jammer dat de ledenraad weinig interesse trekt vanuit de leden maar aan de andere kant ontneemt dit ook weer veel van de azijnzeikers hun munitie om te klagen (al heb ik helaas alle vertrouwen in dat dat gewoon doorgaat), het blijkt namelijk dat dus minimaal 85% van de leden geen interesse heeft in de NABV behalve op het moment dat de contributie betaald moet worden. Aangezien de overige 15% vast niet allemaal NABV anti's zijn blijkt dus dat het groepje (en hun entourage) wat zo hoog van de toren blaast echt daadwerkelijk maar een miniscuul deel van de leden te zijn.
.

Precies dat dus.......
 
Ik heb bewust niet gestemd omdat ik net lid ben geworden en geen idee wat er naar mijn inzicht beter zou moeten. Heb wel inderdaad ieder stukje doorgelezen, en zei toevallig nog tegen een maatje: "Nou dit wordt hem dus niet met zo'n motivatie." Nou zo zie je maar dus.. Stond een beetje versteld van de uitslag en van het feit dat dit serieus wordt genomen.
 
Zelf (maar dit is persoonlijk en ik ben nog van de oude stempel) ben ik van mening dat je je stem nooit verloren mag laten gaan bij een verkiezing.

Vaak hoor je zaken als: "Het zijn toch allemaal prutsers/lapzwansen/centenpikkers/pluchezitters" (dat laatste hoor je voornamelijk over politici), "Mijn stem heeft toch geen enkele zin" of "Ik kon niet stemmen, want ik moest naar een skirm/mijn schoonmoeder/uitslapen" en ook nu blijkt weer dat er, dankzij deze bedroefend lage opkomst (minder dan één op de tien leden heeft gestemd) er een onverklaarbaar vreemde uitslag is.

De uitkomst is echt opmerkelijk te noemen en doet bevroeden dat men zich heeft laten leiden door het geslachtsdeel; niets ten nadele van de dame in kwestie overigens (ik heb alle vertrouwen in haar kunnen), maar gezien haar presentatie zeer summier was, kan ik helaas geen andere conclusie trekken.

Overigens: diegenen die wél de moeite genomen hebben: petje af, ongeacht de drijfveer van je keuze want 90% van je teamgenoten hadden het druk met belangrijker zaken.

Dit is voor mij alleen maar het bewijs dat leden eigenlijk niet echt geïnteresseerd zijn in de vereniging die ons tot een club maakt, maar gewoon willen spelen volgens de regels die de Nederlandse staat ons heeft opgelegd.
Dan is mijn vraag, richting de politiek (maar misschien ook wel naar de belangenvereniging zelf toe), des te meer wat de meerwaarde van de NABV an sich is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter en RamonDales
hallo,

meteen even voorstellen, zit op mijn werk even te procrastinaten, maar ik ben dus een van de kandidaat raadsleden...

al van voor de legalisatie actief, en mijn eerste pas kwam dan ook met de eerste lichting pasuitgiftes mee...
altijd betrokken geweest bij het wel en wee van de NABV, en was om te beginnen ook een van die azijnzeikerds, toen het in het begin van de legalisatie zo "vreemd" liep...

ondertussen heel wat bekender met hoe het loopt binnen de nabv en huidge ledenraad (die van voor de laaste verkiezing) en dat heeft me doen besluiten om wat te gaan doen, om de sport, maar met name de NABV te willen "verbeteren"...
in tegenstelling tot wat veel mensen niet zien, gebeurt daar veel om het voor ons beter te maken, wat er vooral aan schort, is dat dat niet kenbaar gemaakt wordt... ik kan het ergens goed begrijpen, elke informatie die naar buiten gaat, met name dingen die nog ter duiscussie staan, levert vaak een hele shitstorm aan geroeptoeter op facebook op, en veel ledenraadsleden raakten "social media moe"...
m.a.w. ik ben kritisch... maar geen anti nabv... er is altijd verbetering mogelijk, en een positieve insteek werkt altijd beter als anoniem zeiken vindt ik....

om antwoord te geven op de vraag hierboven, want dat sluit redelijk aan bij wat er nu vaak geroepen wordt "airsoft moet naar cat4", en "de nabv heeft uit winstbejag Cat I afgedwongen"... dat is in werkelijkheid wat genuanceerder als wat dat selecte groepje roeptoetert op facebook...
Ja, Cat 4 was een optie... maar het ging toen over een wetsvoorstel, welke nog door alle stapjes en keuringen van 1e en 2e kamer moest.... de hoofdmotivatie om het in cat1 onder te brengen was dat destijds dat de meest haalbare optie leek...
zo simpel was het eigenlijk... de zorgen van justitie dat er wilgroei zou plaatsvinden zonder enige vorm van controle was daarmee voldoende gesust. dat die minister destijds als eerste met cat4 op de proppen kwam was leuk, maar niet elke partij aan de tafel destijds zag dat dus zitten...

zou het nu kunnen? ja... als nu airsoft in Cat4 terecht zou komen, zou ik daar helemaal mezelf in kunnen vinden... maar hoe je het ook bekijkt, de wapenwetgeving is en blijft een heel fragiel iets...
Er lopen binnen europa tal van processen die continu gevaar op leveren omdat europeese wetgeving onze huidige regels zou kunnen "overstemmen"... ten nadele of positief...
er is dan ook een europeesche airsoft lobby, die zich daar mee bezig houdt...

cat1 vs cat4 en de absolute noodzaak van de nabv is dus geen zaak voor de ledenraad eigenlijk, maar een hogere politieke discussie... als ledenraadslid kunnen we daar hooguit de NABV opdragen dat eens te onderzoeken of dat tegenwoordig een optie zou gaan zijn....
dat gezegd hebbende, de nabv doet dus vrij veel achter de schermen, zonder de nabv zou het voor de airsofter een stuk lastiger geweest zijn, ondanks de controverse die af en toe onstaat.. ik denk dus dat het goed is dat er een "centraal orgaan" is welke de middelen heeft op hoger niveau een stem te hebben...

laten we wel wezen, een club met bijna 20.000 leden, en een leuk bedrag in kas om eventuele ellende op te vangen voor hun leden mocht er juridisch ellende zijn... is een goed iets..
de discussie hoe onze contributie wordt uitgegegeven, is een discussie die bij elke vereniging actueel is, en is goed, het houdt iedereen scherp... we moeten daar vooral wat van vinden met ons allen...

nou.. redelijke warrige post, hallo allemaal... en het verbaast me eigenlijk dat mijn naam voor velen zo onbekend was...
ik ben niet zon forumtijger... XD dus toegegeven, hier was ik tot nu toe nog niet te vinden...
 
Uhm Mark , helder verhaal dat van leuk bedrag in kas en kan wellicht nodig zijn voor juridische ondersteuning roept bij mij toch wat vraagjes op , ook het woord: procrastinaten moest ik even opzoeken haha

Dank voor je artikel .

Robin
 
kan ik heel kort over zijn...

NABV heeft een spaarpotje, om onvoorziene kosten, denk aan bijvooorbeeld een rechtzaak tegen een lid, te kunnen bekostigen..
ter info.. vorig jaar, toen bleek dat er voldoende in kas stond. is het overschot destijds gebruikt en de contributie verlaagt... in a nutshelll, vooor mensen met finaciele achtergrond... de begrotingen etc zijn openbaar dus daar kan je een hoop info uit halen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop oprecht dat de NABV zich de komende tijd goed gaat focussen op het geen dat het grootste deel van haar leden doet: skirmen. Kaartschieten etc mag ook steun ontvangen, maar het zou wel echt top zijn als de NABV zich hard maakt voor zaken als meer airsoftgranaten of pyro in de vorm van thunderflash. Of dat ze dat nieuwe veld in Drenthe (zichtbaar) helpen om alles rond te krijgen ondanks de weerstand vanuit het dorp. Dat is namelijk iets wat ik als skirmer echt mis. Ik 'zie' voor m'n gevoel te weinig terug van de NABV op het veld behalve de Joule regels. Ik zet expres zie tussen aanhalingstekens want misschien zie ik er gewoon niets van en werken er mensen echt keihard.
 
Voor zover ik "weet" is het echt wel zo dat er achter de schermen veel meer wordt gedaan als wat er te zien is... de meest inhoudelijke info die je als lid nu kan vinden zijn de notulen van de vergaderingen, en als je die doorleest merk je al snel dat er meer speelt als dat wat er voorbij komt op nieuwsfeeds als facebook enzo....

Een van mijn punten die ik dan ook graag gedurende mijn zittingsperiode verbeteren wil...
Het stukje belangen behartigen gebeurt gewoon veel te veel achter de schermen, waardoor men alleennal daarom doodleuk het gevoel krijg dat dit onvoldoende gebeurd..

Wat betreft granaten en pyro's da's blijft een lastig verhaal...
Omdat voorwerpen die lijken op "voor ontploffing bedoelde voorwerpen" volledig buiten de vrijstelling valt binnen de wet, is het eigenlijk niet aan de nabv om daar uitspraken of beslissingen over te nemen..
Sterker nog, het zou betekenen als dat er een rechtelijke uitspraak komt, dat zomaar kan betekenen dat je voor het bezit van een airsoftgranaat niet eens een nabv lidmaatschap nodig zou hebben, tenzij dat uiteraard expliciet wel zo wordt vermeld in die uitspraak.
De nabv is in elk geval bezig dat stapje voor stapje in te masseren zullen we maar zeggen.. de focus ligt nu met name op de 40mm patronen, waar de discussie vooral over het feit gaat of het nu lijkt op munitie, of op een ontplofbaar voorwerp... dat maakt namelijk nogal verschil voor hiermee wordt omgegaan door justitie..

Pyro's is weer een totaal ander probleem... namelijk, het is vuurwerk... daar zijn weer allerlei andere regels die helemaal niks met airsoft te maken hebben over... daar zou je als veldeigenaar met de plaatselijke gemeentes over moeten gaan, zodat ze daar voor het gebruik specifiek een vergunning afgeven...
Aangezien er zelfs politieke discussie is (geweest) over een totaalverbod op vuurwerk tijdens oud en nieuw, zijn we daar als spelers denk ik vooral afhankelijk van de locale overheden....
De nabv zou bijvoorbeeld wel weer informatie kunnen verstrekken over bijvoorbeeld de geluidsniveaus van diverse merken thunderflashes... maar dat is ook weer een beetje flauw.. aangezien dat soort info doodleuk op te vragen is bij de fabrikant van zo'n product...

Dit zijn inderdaad zaken waar wij als spelers heel blij van zouden worden.. maar wat helaas maar voor een heel klein deel binnen de invloedssfeer van de nabv en Dus ook ons als leden en ledenraad ligt...
Zodra mijn zittingsperiode begint, ga ik daar vast meer over te weten komen... maar vooralsnog is dit wat ik weet over hoe het een en ander werkt...
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Ik ben net nieuw op dit forum , en heb me samen met mijn game maat, ook verkiesbaar gesteld. JA ik ben er mee eens dat onze "tekst" waardeloos was, maar ik dacht dat voor de verkiezingen een andere, duidelijker tekst geplaatst kon worden. De motivatie was voor mijn gevoel alleen bedoeld voor de kiescommissie.

De reden dat ik de ledenraad in en gegaan, is, dat ik er moeilijk en duidelijk er iets over kon vinden. Wil dit zeker graag proberen te veranderen, als ik er in kom.

Sowieso zal ik proberen, nu en zeker als ik in de ledenraad zit, hier op het forum te kijken, en evt info te plaatsen zover dit kan en mogelijk is
 
ik kan me niet herrinneren een Pim te hebben gezien in de uitslagen... is Pim je echte naam?
 
Laatst bewerkt:
Jongens, als je wilt weten wat de nabv zoal doet, dan raad ik vooral de jaarverslagen aan die op mijnnabv staan. Daar kan je een hoop zien wat ze niet altijd per de nieuwsbrief communiceren.
 
Jongens, als je wilt weten wat de nabv zoal doet, dan raad ik vooral de jaarverslagen aan die op mijnnabv staan. Daar kan je een hoop zien wat ze niet altijd per de nieuwsbrief communiceren.

klopt als een bus :)
of je stelt je vragen aan het bureau, of aan mij of een ander ledenraadslid.
we hebben daar ook nog eens een forum voor, kan je vragen stellen en anderen kunnen dan ook hun voordeel daarmee doen ;)

(wat betreft ledenraadsleden, die weten ook niet alles, maar hebben wel korte lijntjes)
 
Ik ben net nieuw op dit forum , en heb me samen met mijn game maat, ook verkiesbaar gesteld. JA ik ben er mee eens dat onze "tekst" waardeloos was, maar ik dacht dat voor de verkiezingen een andere, duidelijker tekst geplaatst kon worden. De motivatie was voor mijn gevoel alleen bedoeld voor de kiescommissie.

De reden dat ik de ledenraad in en gegaan, is, dat ik er moeilijk en duidelijk er iets over kon vinden. Wil dit zeker graag proberen te veranderen, als ik er in kom.

Sowieso zal ik proberen, nu en zeker als ik in de ledenraad zit, hier op het forum te kijken, en evt info te plaatsen zover dit kan en mogelijk is

Misschien ligt het aan mij maar ik snap niet waarom je nu precies de ledenraad in wilt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bax
Misschien ligt het aan mij maar ik snap niet waarom je nu precies de ledenraad in wilt?

Ik vind airsoft/schieten leuk. Ik vind persoonlijk dat er te weinig over te vinden is. Ik weet redelijk wat de ledenraad inhoud, dus ik hoop hiermee ook voor anderen dingen te verbeteren. Ook van de ledenraad zelf. Ik hoop dat iig de communicatie verbeterd wordt, ook naar de leden toe
 
Ik vind airsoft/schieten leuk. Ik vind persoonlijk dat er te weinig over te vinden is.

Pim, dan zul je toch een betere zoekmachine moeten gebruiken. Er is echt mega veel over te vinden.
En ik ben geen favoriet van de NABV, maar bekijk hun site dar staat ook veel info op. Misschien niet overzichtelijk, maar het staat er wel.