Ik ben beginnend en nog wachtende op de NAVB pas, echter zijn reviews als dit goud voor mij.
Goed geschreven zodat het fijn leest.

de standaard AK is niet echt mijn type maar dit model vind ik dan wel weer erg tof om te zien. Bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
@PeterH de Cyma AK's zijn erg stevig als ze van staal enzo gemaakt zijn. Je kan er prima mee op je plaat gaan en dan is er niks aan de hand.
De mijne was de meest betrouwbare replica die ik tot dusver heb gehad :)
 
  • Leuk
Waarderingen: BRM
Vandaag voor het eerst met de CM 077 gespeeld. Echt een tof ding. Ik had net op tijd een red dot aangeschaft. Dat voegt toch wel erg veel toe. Wat me opviel is dat deze replica wel echt een stuk zwaarder is dan de meeste anderen.

Ik schrok wel even bij de fps test. Ik scoorde gemiddeld 355. De mensen van Taiwangun hebben hem heel strak onder de 360 afgesteld. Maar het kwam goed en ik mocht er gewoon het veld mee op.
 
Let wel dat de Chrono van Balls&Arrow zo inaccuraat als de pest is. Ik zou hem als ik jou was nog een keer op een andere chrono testen om zeker te zijn dat je nergens anders wordt uitgesloten.
 
Let wel dat de Chrono van Balls&Arrow zo inaccuraat als de pest is. Ik zou hem als ik jou was nog een keer op een andere chrono testen om zeker te zijn dat je nergens anders wordt uitgesloten.
Ik heb sowieso het idee dat chrono's op alle locaties afwijken, vandaar mijn downgrade naar 345 fps.

Ik hoop op 20 augustus een FPS te doen welke wat meer duidelijkheid geeft voor de Cyma AK. De chrono van Valburg was voor mijn gevoel mogelijk afwijkend. Ik speel dan opnieuw een hele dag met deze replica, dus ik hoop de review in een update nog wat meer bij te kunnen schaven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL en Crumble
Zeer verstandig.

Mijn broer en ik hebben een keer bij Gasselte geholpen met de chrono om dat het erg druk was en wij een chrono hebben.

Je wilt niet weten hoeveel mensen we hebben weg gestuurd met een FPS van 361 - 370 met vaak de reactie, vorige keer kwam ik er wel door.. Of volgens de website van X schoot hij < 360 FPS ..

Maar bij de andere chrono van de orga schoten ze ook te hard.

In eerste instantie werd iedereen keihard geweigerd. Maar aangezien het echt om flinke aantallen ging, kregen ze een Andre kleur ti-wrap, en mochten ze alleen single schieten en niet in huisjes komen.

Toch zeg ik laat ze maar een keertje zweten. Er word echt te veel op die 360 FPS gefocust.
 
Punt blijft dat de limit van 360FPS een landelijke maatstaaf voor AEG's is. Als men daar uitzonderingen op gaat maken is het hek van de dam en ga je van 'het scheelt maar 2-3 FPS' naar 'Ja, maar die gast voor mij zat op 363 en mag wel, dus waarom de mijne met 367 niet?' etc.
Daarom lijkt het me als orga niet handig om uitzonderingen te gaan maken, daar krijg je alleen maar gezeur van. Dus gewoon netjes onder de 360, of als een DMR behandelen en single-only met minimum engagement distance.
 
Zojuist een korte update over dit apparaat. Ik heb deze een uurtje getest recent bij OfficeTWO, een CQB locatie. Ik heb hiervoor de extra post welke ik nog had gebruikt en hoop hier aan het einde van de maand nog een verslag bij te kunnen doen aan de hand van mijn ervaringen rond deze replica bij een skirm in Deventer. Ik denk na deze skirm wel een goed beeld te hebben van de gehele replica.
 
  • Leuk
Waarderingen: PeterH en Dutchvader
Qua lompheid en gewicht zat ik desondanks tijdens de review wel juist. Het apparaat is voor mijn gevoel wat aan de lompe kant voor CQB-games. Ik zeg niet dat het onmogelijk spelen is, maar een hoekje om met deze forse replica is niet altijd even makkelijk. Korte replica’s hebben in dit geval toch echt wel een voordeel.

Heb je ook met de stock ingeklapt gespeeld? Ik merkte dit weekend dat dit ongelofelijk goed werkte op de korte stukken.

Ik ben nu trouwens aan het kijken naar upgrades. Na 2 skirms merk ik dat deze replica goed schiet, maar dat er absoluut ruimte is voor verbetering. Ik heb regelmatig afzwaaiers. Dan schiet je 3 BB's op doel en de vierde gaat er opeens 2 meter langs. Bij mij altijd aan de linkerkant. Dit gebeurt vooral als ik hem op full auto heb staan. Ik ga er een precision barrel maatje 6.03 inzetten en ik ga de hopup verbeteren.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden. Dit apparaat is echt degelijk en de mensen om me heen vinden hem er cool uitzien. Ik vind het ook leuk dat je net iets minder standaard bent dan de meeste mensen ;)
 
Heb je ook met de stock ingeklapt gespeeld? Ik merkte dit weekend dat dit ongelofelijk goed werkte op de korte stukken.
Nee, want ik vind dit niet fijn spelen. Om goed te kunnen richten en stabieler te zijn speel ik altijd met uitgeklapte stock. Daarbij vind ik bij het spelen met een ingeklapte stock sowieso te veel gewicht van een replica naar 1 kant hangen, wat ik ronduit vervelend vindt.

Ik ben nu trouwens aan het kijken naar upgrades. Na 2 skirms merk ik dat deze replica goed schiet, maar dat er absoluut ruimte is voor verbetering. Ik heb regelmatig afzwaaiers. Dan schiet je 3 BB's op doel en de vierde gaat er opeens 2 meter langs. Bij mij altijd aan de linkerkant. Dit gebeurt vooral als ik hem op full auto heb staan. Ik ga er een precision barrel maatje 6.03 inzetten en ik ga de hopup verbeteren.
Ik hoor hier graag over, je mag mij altijd een prive berichtje sturen met je ervaringen rondom de upgrades en je ervaringen.

Voor nu vind ik het echter nog te vroeg om wat te zeggen over upgrades. Eerst nog een hele dag skirmen met de stock versie om te zien of ik upgrades ook noodzakelijk vindt. Daar hoop ik eind van deze maand meer over te kunnen zeggen.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden. Dit apparaat is echt degelijk en de mensen om me heen vinden hem er cool uitzien. Ik vind het ook leuk dat je net iets minder standaard bent dan de meeste mensen
Ik kreeg er in Valburg ook veel reacties op deze replica omdat daar veel airsofters spelen met Russische gear en dergelijke. Allemaal erg nieuwsgierig en wilde natuurlijk het geheel even uitproberen. Grappig genoeg hadden er wel veel door dat het 'de nieuwe Cyma AK', dus men was daar schijnbaar wel erg op de hoogte.

Nog even over de review zelf: vandaag (01/08/2017) nog wat kleine dingetjes in de gehele tekst aangepast. Dank voor de suggesties en blijf verbeteringen vooral sturen!
 
Laatst bewerkt:
Een 6.03 barrel is sowieso een goede vervanger voor de stock Cyma 6.08. Had het in mijn Cyma destijds ook gedaan icm een modify flathop en hij schoot super strak. Als je bv een Madbull 6.03 stainless steel barrel neemt heb je daar nog enorm lang plezier van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en PeterH
Zojuist de al eerder genoemde update na aanleiding van mijn 3de testskirm bij Milsimsport in Deventer. Dit is de laatste update voor deze review, op mogelijk kleine tekstwijzigingen na.

Ik hoop dat met deze update vooral voor iedereen duidelijk is wat je met de replica kan en hoe deze presteert. Een aantal meters range geven aan een replica vind ik altijd lastig, aangezien iedereen hier anders op interpreteert. Verder hoop ik wat dingen te verduidelijken rond de kleine problematiek welke ik gehad heb tijdens mijn eerste test-skirm en hoe ik daar nu mee omga.

Het is voor mij de afronding van een mooi review-projectje en ik hoop dat ik zo nog veel mensen heb kunnen helpen in de zoektocht naar een goede replica. :)
 
Laatst bewerkt:
Nice!

Ik heb echt exact dezelfde ervaring als jij. Maar ik vond het wel nodig om te upgraden. Ik heb er net een 6.03 barrel en een flathop ingezet. Echt een top upgrade. Het betekende wel een FPS toename waardoor ik ook de veer moest vervangen. Toen kwam ik erachter dat de downgrade van Taiwangun helemaal niet netjes is gedaan. Ze hebben gewoon een stuk van de veer afgeknipt en zonder enige afwerking weer terug gestopt in de replica. Dat vond ik wel kut om te merken.
 
Mooi dat het zo goed werkt ^^
En ben je afgelopen weekend bij milsimsport geweest? Toen was ik er namelijk ook ^^
 
Nice!

Ik heb echt exact dezelfde ervaring als jij. Maar ik vond het wel nodig om te upgraden. Ik heb er net een 6.03 barrel en een flathop ingezet. Echt een top upgrade. Het betekende wel een FPS toename waardoor ik ook de veer moest vervangen. Toen kwam ik erachter dat de downgrade van Taiwangun helemaal niet netjes is gedaan. Ze hebben gewoon een stuk van de veer afgeknipt en zonder enige afwerking weer terug gestopt in de replica. Dat vond ik wel kut om te merken.

Tja, dat van de spring had ik wel verwacht. Dat zie je wel vaker.

Wel fijn om te horen dat de ervaring verder hetzelfde was. Voel ik mij niet zo alleen. :)
Mooi dat het zo goed werkt ^^
En ben je afgelopen weekend bij milsimsport geweest? Toen was ik er namelijk ook ^^
Jep, ik was daar afgelopen weekend. Volgens mij voor het eerst in bijna een jaar dat daar een evenement georganiseerd wordt. Wilde er graag al eens eerder een kijkje nemen, maar dit optie had ik nu pas voor het eerst. Ik zat in het team zonder de bandjes, werd wel lekker gecoördineerd aan die kant. Veel goede porto communicatie ook. Was een leuk dagje, al is het veld in het midden wel een beetje heel erg open...
 
Ik zat helaas aan de andere kant xD
We konden echt geen kant op met al die snipers in het midden =P
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Vandaag wat kleine tekstwijzigingen uitgevoerd, ik kwam nog wat spelfoutjes tegen; vooral in de laatste update zaten er genoeg.

Verder nog een filmpje toegevoegd wat de eerste gameplay video is die ik tegenkwam met specifiek deze replica.

Feedback, al is het maar een spelfout, is altijd welkom. Stuur mij dan even een PM. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 2 Cyma replica's, de CM 0.77a en de CM. 007. over beiden replica's ben ik zeer tevreden. De 007 was mijn eerste replica en deze heb ik nu ongeveer 3 jaar. De 077a heb ik nu bijna een jaartje.

Ik kan niet anders, dan ongelofelijk enthousiast zijn over deze beiden replica's. De 007 beviel mij zo goed, dat ik later de 077a besteld heb. Het valt mij op dat de 007 zeer ver schiet voor zijn prijsklasse. (destijds rond de 150 euro.) Nog steeds is de 007 compleet stock en heb ik er niets aan hoeven doen. Struikelen, stoten en gooien met deze replica is dan ook geen enkel probleem, dit heeft uiteraard te maken, dat de replica full metal is.

De 077a ben ik vooralsnog ook zeer tevreden over. Echter moet ik er wel een andere veer in doen, omdat Taiwangun de huidige veer ''verkloot'' heeft. Als ik de nieuwe veer binnen heb, kan ik over deze replica wat specifieker zijn.

Ik lees hier prima ervaringen met de downgrade service van Taiwangun. Echter ben ik absoluut niet tevreden met die service. Toen ik de 007 destijds bestelde schoot deze te hard, rond de 380. Dit vond ik vreemd aangezien er op het ''bewijsje'' van downgraden stond, dat de replica 340 schoot. Prima, kan gebeuren. Bij de 077a had ik hoop dat het een incident was en dat het nu beter zou zijn. Helaas bleek dit niet het geval. Ook bij de 077a was de replica waardeloos gedowngraded. Nu schoot hij niet te hard, maar veel te zacht! Rond de 250 FPS. Jammer, want nu ben ik extra kosten kwijt, om de replica weer op orde te krijgen.

Over de replica's ben ik zeer tevreden, over Taiwangun wat minder. Over Cyma kan ik alleen zeggen, dat het top replica's zijn en dat ik een echte Cyma fan ben!!
 
De 077a ben ik vooralsnog ook zeer tevreden over. Echter moet ik er wel een andere veer in doen, omdat Taiwangun de huidige veer ''verkloot'' heeft. Als ik de nieuwe veer binnen heb, kan ik over deze replica wat specifieker zijn.

Ik lees hier prima ervaringen met de downgrade service van Taiwangun. Echter ben ik absoluut niet tevreden met die service. Toen ik de 007 destijds bestelde schoot deze te hard, rond de 380. Dit vond ik vreemd aangezien er op het ''bewijsje'' van downgraden stond, dat de replica 340 schoot. Prima, kan gebeuren. Bij de 077a had ik hoop dat het een incident was en dat het nu beter zou zijn. Helaas bleek dit niet het geval. Ook bij de 077a was de replica waardeloos gedowngraded. Nu schoot hij niet te hard, maar veel te zacht! Rond de 250 FPS. Jammer, want nu ben ik extra kosten kwijt, om de replica weer op orde te krijgen.

Over de replica's ben ik zeer tevreden, over Taiwangun wat minder. Over Cyma kan ik alleen zeggen, dat het top replica's zijn en dat ik een echte Cyma fan ben!!

Dankje voor je aanvulling. Goed om te horen dat de CM.077 nog steeds in de smaak valt. :)

De downgradeservice was in mijn geval, zoals in de review beschreven, dikke prima en het klopte qua FPS ook precies. Op grond daarvan ga je er dan vanuit dat het allemaar wel snor zit.

Vervelend dat je veer nu moet vervangen worden. Dat is gewoon ronduit jammer en slordig.

Wel veel plezier met de beide Cyma's. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Colkap