Full face mask.

Sierra Mama

Member
9 jun 2019
5
1
Trophies
2
Goede avond,

Een nieuweling hier ;). Mijn naam is Stephanie, woon in Limburg (NL) en sinds kort begonnen met de airsoft. Geweldige sport!
Vandaag mijn eerste event gehad bij Unit 13 in Sittard. Ik ben brildragend en merk toch dat het lastig combineren is met een ‘airsoft bril’. Momenteel heb ik een airsoft bril waar in mijn eigen sterktes in kan zetten maar wil toch meer bescherming, daarom dat ik opzoek ben naar een full facemask waar mijn eigen bril onder kan dragen, misschien hebben jullie tips waar je deze zou kunnen vinden?

P.s graag geen advies voor lenzen te dragen a.u.b.
 
Laatst bewerkt:
welkom,

Voor volle maskers kom je toch al snel op een dye mask uit. Vind ik er zelf niet zo mooi uitzien voor skirms. Andere optie zou nog een warq helm kunnen zijn, maar die zijn vrij prijzig

Ik heb zelf eerst met een bolle rx1000 gespeeld, maar full seal goggles bevielen mij niet. Ben nu overgegaan naar een goedkope bolle squale bril en dit bevalt me tot nu toe als brildrager het beste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sierra Mama
welkom,

Voor volle maskers kom je toch al snel op een dye mask uit. Vind ik er zelf niet zo mooi uitzien voor skirms. Andere optie zou nog een warq helm kunnen zijn, maar die zijn vrij prijzig

Ik heb zelf eerst met een bolle rx1000 gespeeld, maar full seal goggles bevielen mij niet. Ben nu overgegaan naar een goedkope bolle squale bril en dit bevalt me tot nu toe als brildrager het beste.


Met een dye mask is je hoofd nog steeds niet helemaal bedenkt zie ik, daar ben ik juist naar opzoek. Warq zou wel een optie kunnen zijn mits deze met mijn bril past :) misschien daar even wat op induiken. Ik geef liever iets meer uit dan dat ik me veiliger voel haha.
 
Met een dye mask is je hoofd nog steeds niet helemaal bedenkt zie ik, daar ben ik juist naar opzoek.

Ik heb zelf een Dye en draag er gewoon een snapback pet onder zodat m'n voorhoofd ook een beetje bescherming heeft. Verder beveel ik die Dye echt 200% aan. Zit heerlijk, nog nooit beslagen en beschermt goed. Daarnaast is zo'n grote helm als een Warq behoorlijk warm op sommige dagen, terwijl je daar met een Dye geen last van hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik heb zelf een Dye en draag er gewoon een snapback pet onder zodat m'n voorhoofd ook een beetje bescherming heeft. Verder beveel ik die Dye echt 200% aan. Zit heerlijk, nog nooit beslagen en beschermt goed. Daarnaast is zo'n grote helm als een Warq behoorlijk warm op sommige dagen, terwijl je daar met een Dye geen last van hebt.

Aan de warmte had ik niet eens rekening mee gehouden. Goed punt. Gisteren had ik een snapback idd op maar vond het vrij pijnlijk als ik werd beschoten met bb’s. Waarschijnlijk ook aan wennen natuurlijk..
 
Ja als je helemaal geen pijn wil ervaren op je hoofd moet je zeker voor een Warq oid gaan. Maar met een Dye ben je voor het grootste deel beschermt en die keer dat je een bb op je snapback krijgt doet het even een paar tellen zeer. Hoort nou eenmaal een beetje bij het spelletje he
 
  • Leuk
Waarderingen: Sierra Mama
Naast Dye raad ik persoonlijk ook virtue vio's aan.

Bij Dye is de strap zonder twijfel de beste op de markt momenteel (de i5 dan toch). wat ik leuk vind aan de vio's is dat ze zeer customizeable zijn. qua bescherming zit je hetzelfde.

er zijn zelfs wat camo kleurtjes beschikbaar, https://www.gopaintball.nl/virtue-vio-contour-ii-reality-brush-camo.html

als je die customizeability will moet je wel bij de contour of de extend reeks blijven, daar kan je alles aan aanpassen en vervangen.

Verder is de vforce grillz of de empire evs ook een degelijke optie, hoewel zelf geen ervaring mee.

ben zelf ook brillendrager, hou er wel rekening mee dat op hete dagen en veel rennen je bril ook kan beslaan, de lenzen van de maskers zelf zullen niet gauw beslaan.
 
Over de warq gesproken, zijn er mensen op dit forum die een warq hebben of iemand kennen die er 1 heeft? Ben benieuwd naar de ervaringen en heb wat specifieke vragen er over.
 
Over de warq gesproken, zijn er mensen op dit forum die een warq hebben of iemand kennen die er 1 heeft? Ben benieuwd naar de ervaringen en heb wat specifieke vragen er over.

Ik heb een Warq helm en ik ben er heel erg over te spreken en wil niet anders meer, stel gerust je vragen.

Ze zijn inderdaad warmer dan andere maskers of alleen een bril maar daarentegen ben je helemaal beschermt, geen banden die om je hoofd klemmen en het beslaat ook absoluut niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Ik heb een Warq helm en ik ben er heel erg over te spreken en wil niet anders meer, stel gerust je vragen.

Ze zijn inderdaad warmer dan andere maskers of alleen een bril maar daarentegen ben je helemaal beschermt, geen banden die om je hoofd klemmen en het beslaat ook absoluut niet


Maar je draagt zeker geen bril onder je warq? Anders zou ik graag weten welke warq je hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar je draagt zeker geen beil onder je warq? Anders zou ik graag weten welke warq je hebt ;)

Nee klopt ik draag geen bril inderdaad, de helm van warq zit niet vlak op je huid waardoor je met een beetje passen en meten een bril zou kunnen gebruiken maar heel soepel zal het niet gaan.
Wat ik er trouwens wel bij moet zeggen is dat je voor je richtmiddelen een riser o.i.d nodig hebt omdat je wang de kolf niet meer kan raken ivm de helm en dit is niet iets wat iedereen fijn vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Goed om te weten @Vdveen! Ik speel zelf graag met een hydro carrier. Zou ik nog steeds het slangetje onder de helm door kunnen frutten wanneer ik wil drinken (evt door de helm iets losser te draaien), of moet ik hem daarvoor helemaal afdoen en dus naar de safety?
 
Goed om te weten @Vdveen! Ik speel zelf graag met een hydro carrier. Zou ik nog steeds het slangetje onder de helm door kunnen frutten wanneer ik wil drinken (evt door de helm iets losser te draaien), of moet ik hem daarvoor helemaal afdoen en dus naar de safety?

Ja is geen probleem, ook daar zit de helm niet vlak op je gezicht waardoor je makkelijk bij je mond kan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Welkom op het forum! Ik denk dat je vraag al veel beter is beantwoord door anderen dan dat ik kan ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Sierra Mama