Afmetingen ringetje next generation recoil shock

Ralph

Active Member
25 nov 2018
37
18
Trophies
3
Bij t uitelkaar halen van mn Tokyo Marui hk416d devgru is er het klein ringetje dat voorop de spring guide zit van t recoil shock mechanisme afgesprongen. Heb de hele garage afgezocht en kan t niet vinden.

Mijn vraag is of iemand de afmetingen van dit ringetje heeft en waar ik een vervanging kan kopen?

(verder kleine vraag, maar t klepje van de hopup ging eerder open als ik vuurde, maar werkt sinds kort niet meer zo, weet iemand wat daar aan te doen is? Dat was nl de reden dat ik hem uit elkaar wilde halen)
 
bovenop zit een geleider welke door de piston wordt opgepakt als hij naar achter beweegt, die geleider steekt achter in de gearbox en daar zit je klepje aan vast... beetje vage uitleg maar hopelijk kan je er wat mee :)

weet overigens welk ringetje je bedoeld, maar geen idee hoe groot hij precies is/moet zijn. Zou gewoon met een schuifmaat de maat van het staafje opmeten dan heb je de binnenmaat en dan zorgen dat de buitenmaat groot genoeg is om de veer daar te klemmen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ralph
Tnx voor de uitleg. Ik snap nu hoe 't werkt en heb 't mechanisme helemaal schoon gemaakt en een drupje vet erop gedaan. Lijkt nu beter te gaan :)

Ringetje moet een 2mm diameter minimaal hebben en minder dan 3 om niet over t staafje te schuiven. Met die info en dat t een onderleg ring heet heb ik via conrad deze besteld:

https://www.conrad.nl/p/toolcraft-a...nnendiameter-22-mm-m2-rvs-a2-100-stuks-521593

Mocht iemand in Limburg dus ooit op dit topic komen, ik heb er nog 99 over...
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ben blij dat je wat aan m’n uitleg hebt gehad :)

Heb zo ff geen NGRS liggen, anders had ik wel ff foto’s kunnen maken... was makkelijk geweest :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ralph