Joule meeting

Rudy

Member
18 aug 2018
15
6
Trophies
4
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik heb een x3200 chrono gekocht. Nu er nieuwe regels zijn (van FPS naar Joule) heb ik mijn replica's getest en alles binnen de norm 1.2 joule. Behalve mijn AK74. Die schiet tussen de 1.22 en 1.29 joule.
Nou is mijn vraag kom ik daar me weg? Of is dat al te hoog?
Weet iemand misschien hoe ik de joule nog een tikje naar beneden krijg? Hopup aanpassen heb ik al gedaan.
Dat scheelt wel een beetje. Hoop niet dat ik hem helemaal uit elkaar moet halen.
 
Ik werd heel erg getriggered door meerdere dingen die je hier noemt.

Als eerste je hop up gebruiken om de FPS te verlagen is gewoon blatant cheating. Je moet onder de 1.2 Joule zitten met volledig open hop, zit je dat niet dan zit je te hoog. Dan als tweede als 1.2 joule de max is dan is 1.20000000001 joule teveel. Je komt niet weg met een paar tiende joule meer, dat is de regel niet en is ook naar mijn mening een beetje een domme vraag.

Voor de rest je zit te hoog, je moet de veer vervangen of knippen om onder de 1.2 joule te komen.

PS: Joule en FPS meting het is niet veel anders als voorheen, ze meten nog steeds de FPS alleen reken ze nu voor een zwaarder gewicht het om naar een joule waarde waar je eerder ook al onder moest zitten met .20.
 
Je schiet te hard en je airseal is ook niet bijster goed als je 0.05J schommelt, dus daar zou je ook direct naar kunnen kijken. Voor de rest: wat Rebel zegt.
 
Bedankt Jongens Ik ben nog niet zo lang bezig met airsoft. Ik ga af op wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb. Het is zeker niet mijn intentie om te cheaten. Misschien heb ik mijn vraag niet zo goed geformuleerd. Ik wilde weten of er een marge is. Het verschil tussen Joule en FPS kende ik niet. Ik wil niet met te hard schieten weg komen. Helaas zal ik het wel moeten laten doen. Bij m'n M4 durfde ik dat nog wel maar met deze AK niet.
 
Geen zorgen, als je het bij een m4 kon doen, dan kan je het ook bij een ak. Een v3 gearbox (zoals een ak) is makkelijker dan een m4 gb. De marge zit al in de 1.2J, dat was vroeger de 10 fps tussen 350-360, maar die is nu praktisch verdwenen. Over de 1.2J schiet je nu dus echt te hard.
Dit is een duidelijk filmpje van een v3 gearbox:

 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Rudy
Ik ben op verschillende 2e hands sites aan het zoeken naar een replica maar nu zie ik bij sommige die door QTAC zijn geupgrade/downgrade met certificaat voor FPS dat dit is gedaan met 0,2gr BB en hop up kamer volledig open conform de nederlandse regelgeving.

welke invloed heeft dat op de FPS/joule en zoals Rebbelattack zegt is dit niet valssplelen.
 
welke invloed heeft dat op de FPS/joule en zoals Rebbelattack zegt is dit niet valssplelen.

joule kan het geen effect hebben maar ook een stuk lager liggen. Fps zal een stuk hoger liggen. Nee het is geen valsspelen, je hebt alleen weinig aan de meting.
 
Open hop up in een AEG is het beste, geeft je de hoogst mogelijke waarde. Echter je zal het liefst gewoon de meting op een .30 willen weten.
 
joule kan het geen effect hebben maar ook een stuk lager liggen. Fps zal een stuk hoger liggen. Nee het is geen valsspelen, je hebt alleen weinig aan de meting.

De FPS kan niet hoger worden als je de hop up knijpt, alleen maar lager omdat de bb meer weerstand krijgt.

en hoe wordt er dan bij skirms gemeten?
 
Bedankt Jongens Ik ben nog niet zo lang bezig met airsoft. Ik ga af op wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb. Het is zeker niet mijn intentie om te cheaten. Misschien heb ik mijn vraag niet zo goed geformuleerd. Ik wilde weten of er een marge is. Het verschil tussen Joule en FPS kende ik niet. Ik wil niet met te hard schieten weg komen. Helaas zal ik het wel moeten laten doen. Bij m'n M4 durfde ik dat nog wel maar met deze AK niet.
Het verschil tussen Joule en FPS kende ik niet
Fps, is de snelheid van je bb als uit de barrel komt(mondings snelheid) gemeten in feet per second.
Joule is de kracht waarmee de bb op een oppervlakte inslaat (impact kracht) gemeten in joule.
 
Fps, is de snelheid van je bb als uit de barrel komt(mondings snelheid) gemeten in feet per second.
Joule is de kracht waarmee de bb op een oppervlakte inslaat (impact kracht) gemeten in joule.

Joule is de eenheid voor energie en vele dingen zijn uit te drukken in termen van energie, zoals de benodigde energie voor het opwarmen van water, een object dat wordt opgetild over een bepaalde afstand, enz. Oftewel de energie bij impact is niet gelijk aan Joule als grootheid. Een bb heeft een kinetische energie welke wordt uitgedrukt in joule en in principe is de energie van impact ook een overdracht van kinetische energie. De energie op impact is echter in airsoft ook afhankelijk van de afstand, oftewel de max energie waarde waar je mee mag schieten is verre van gelijk aan de energie waarmee je iemand raakt op afstand.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en M14shooter
De ASG scorpion evo van mijn vrouw gaat ook in FPS omhoog zodra je meer hop geeft.
Tot een bepaalde hoogte dan wel.
Ik heb er geen verklaring voor.
De winkelier in Grenoble heeft t wel uitgelegd maar mijn Frans is zo goed als mijn chinees.
"It's all greek to me".