G-36 met issues.

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Hoi allemaal. :)
Ik ben al een dikke 1,5 jaar in het bezit van een G-36-K (G-608) van J.G.(Jing Gong)
Gelijk met de replica upgrades en accessoires erbij gekocht.
Deze upgrades had ik gelijk gemonteerd en de replica is daarna naar meerdere skirms mee geweest.

Echter had ik al heel snel door dat er een afwijking inzat.
Om de 5 rounds week er 1tje zwaar af. :(
En daar bovenop kwam ook nog eens dat de ingebouwde reddot niet goed functioneerde.
De replica is daarna alleen nog meegegaan als back-up.

Een paar maanden geleden heb ik mijn meeste airsoft spullen in de verkoop gegooid en ook deze G36.
Maar na verloop van tijd bleef deze als enige onverkocht over en ik merkte tevens dat hij niet meer single shot wou en dat de reddot het nu helemaal begeven had en dat het glas van het telescoop vizier melkachtig wit was uitgeslagen. :confused:

Daarom besloot ik hem uit de verkoop te halen en hem volledig open te schroeven en alle issues te fixen.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Na ongeveer 25 X(!) de gearbox uit elkaar te hebben gehad is hij nu nog net niet helemaal lekker op single shot maar met een beetje beheersing lukt het om m te grono'en.
Ik vermoed dat de cut-off lever niet helemaal doet wat hij moet doen.

Verder heel wat veranderingen in de gearbox.
Andere tandwielen,andere cilinder + head,andere piston + head,andere tappet plate en trigger unit.
En als sluitstuk een andere motor want de originele vloog zowaar in de fik! o_O
En dat op een 9.6V NiMH. :rolleyes:

Het telescoop vizier heb ik gedeeltelijk gedemonteerd en de opening voor inkijk afgesloten.
Op de plek van de reddot is een ris-rail gekomen en daarop een mooie micro reddot.
Verder een andere flash hider erop,de bi-pod eraf en een angled front-grip erop.

De afwijking echter bleek errug hardnekkig en na een nieuw hop-up rubber te hebben geplaatst bleek tot mijn grote verbazing de afwijking nu permanent te zijn en vlogen de BB's vanochtend alle kanten op behalve op target.
Nu had ik er een Tornado precission barrel inzitten en mijn vermoeden bleek bewaarheid nadat ik daarnet de Tornado vergeleek met de originele.

De inkepingen voor de sluitclip van de hop-up unit bleken verder naar achteren te zitten op de Tornado.
Daardoor kwam de loop verder van de nozzle af met de eerder genoemde onvrijwillige trajectory des BB's als gevolg.
Nu de originele barrel geinstalleerd is schiet hij voor het eerst sinds ik hem heb alle afgeschoten BB's op doel.

De les die ik geleerd heb en bij deze met jullie wil delen: ga nooit blind op ge-upgrade parts!
Wat de motor betreft; ik hoorde en las op fora wereldwijd dat de motoren van J.G.zo goed zijn voor het geld dat je ervoor betaald.
Ook daar ga ik niet meer blind op. :cool:
 
Ik heb in mijn B12 ook best lang een Torado barrel gehad. Die deed het opzich prima.
Kan zijn dat je een melon had of dat ik net mazzel had dat de mijne het wel goed deed :D
 
JG blue's zijn goed, maar deze zit tegenwoordig niet meer in elke stock replica. Als ze überhaupt nog in zitten, ze worden ook niet meer verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn tornado barrel bleek een melon.
Ik heb vaker tornado barrels in mijn replica's gestopt en dit is de eerste X dat ik hier tegenaan loop.

Wat betreft de motor; dat was een JG blue.
Nu istie een JG black fried. :D