Specna arms b012 Wolverine inverno

Patje2233

Well-Known Member
11 jul 2017
102
40
Trophies
6
Nadat een Buddy van mij HPA had ingebouwd in zijn specna arms begon het bij mij ook wel te kriebelen. Vooral na het krassen van een te snel afgeknipte veer was ik klaar met mijn AEG.

dddYJLF.jpg


Ik heb nu mijn 1e skirms gehad met mijn wolverine inferno Bluetooth.
Daarom dat ik dit lijntje start om mijn ervaring te kunnen delen.

Voordelen (wolverine) HPA:
FPS makkelijk af te regelen.
constante lucht per schot.
Dwell (bij aeg is dit cylinderinhoud) met appje af te regelen
ROF met appje af te stellen
Geluid in verhouding met AEG

Nadelen
Prijs
Tankje / slangetje (al vind ik persoonlijk mee vallen)
Lucht zul je bij een duikshop / op locatie moeten afnemen
Het systeem is nogal gevoelig met buckings met oa modify heb je wel eens feed problemen (G&G green bucking of de madbull red shark zijn wel goed werkende buckings)


Voor beginnende airsofters zal ik altijd een AEG (specna arms) adviseren. Waarmee ik zelf ook 2 jaar heb gespeeld. Door aan deze AEG te sleutelen heb ik veel kennis opgedaan waardoor ik ook veel van het “balletje afvuren” principe snap. Daarbij komt dat je voor een Wolverine Inferno of ander drop in HPA systeem toch een donor nodig hebt. Hierdoor leer je eerst de sport kennen voordat je nog meer geld uitgeeft.

Het inbouwen Van de (drop-in) Inferno was zeer eenvoudig. Ik heb alleen een stukje van mijn gearboxshell weg moeten veilen. Dit is omdat ik er voor gekozen heb mijn slangetje onder de stocktube naar buiten te voeren. Je ziet vaak dat het slangetje via het handvat na buiten komt. Maar dat leek mij niet handig omdat ik vaak plat lig en zo me replica op dit handvat laat leunen.

rFpTVyRl.jpg
96XMSS1m.jpg



mw3zklol.jpg


Na het inbouwen komt het afstellen.
De Luchtdruk (psi) die grotendeels je FPS bepaald doe je met een inbus op je regulator.
Deze regulator zit op je flesje en is door een organisatie te locken met tyraps.
HPA heeft het imago van flesje draaiers maar denk dat dit wel mee valt. Zeker omdat je er na tyrappen niet meer bij kan. Na het inregelen van de fps komt het afstellen van de Dwell.(lucht volume). Je hebt de FPS met 0.20 gedaan. De Dwell ga je afstellen met de BB waarmee je speelt.
begin met bv een Valve van 9000. Schiet nu een aantal keer door de chrono. Je ziet dat je FPS niet echt constant is. Verlaag nu met stappen van 500. Volgens wolverine zou je fps tot de juiste waarde instel waarde gelijk moeten blijven. Ikzelf ben opzoek gegaan tot me fps zo goed mogelijk constant was. Toen ik deze waarde vond ben ik weer met 0.20 gaan fps-en en weer netjes op 355 gaan zitten.



Instelling dwell

(360fps)


-300mm 6.03 madbull barrel dwell valve 6500 – 7000 psi : 85 (0.30 gram bb's)
-300mm 601 edgi custom dwell valve 6000 psi: 85 (0.30 gram bb's)

-285mm 6.20 delta strike barrel dwell Valve 7000 psi: 90/85 (0.30 gram bb's)

-200mm 6.01 edgi custom dwell valve 5500 psi 95 (0.36 gram bb's)


(450fps)

-400mm 6.01 edgi custom dwell valve 7500 psi 100 (0.36 gram bb's)

(graag deel ik setup + instellingen van zoveel mogelijk gebruikers)


CIntdQnl.png


Het instellen van Burst en ROF werkt zeer eenvoudig. Ook het instellen van DRM delay tijd is via een code mogelijk. =D04.007 (uitschakelen =D04.000)

Voor Lucht opslag heb ik naast mijn 0.8 liter flesje een 12 liter 300bar duikfles met fill station. Deze fles kan ik makkelijk laten vullen bij de duikshop hier in de buurt.



Aanvullingen / comments zijn zeker gewenst.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Dit is een nice review, duidelijk en makkelijk te volgen. Hoe is je consistentie met de FPS? Ben benieuwd hoe die is met wolverine sinds ik zelf ooit een p* had.

En helemaal top is het delen van je instellingen, dank daarvoor :)
 
Dit is een nice review, duidelijk en makkelijk te volgen. Hoe is je consistentie met de FPS? Ben benieuwd hoe die is met wolverine sinds ik zelf ooit een p* had.

En helemaal top is het delen van je instellingen, dank daarvoor :)

De FPS is redelijk constant te krijgen. Het is wel zo dat je dit op je bb gewicht moet afstellen. afgesteld op 0.3 zorgt dus wel dat bv een 0.25 bb minder constant is.
 
Ah jah, komt zeker omdat je anders een teveel volume bijv hebt?
 
Voor een zware bb heb je idd meer druk nodig om een gelijke FPS te houden, daarom zie je bij AEG's met een lage cylinder:barrel ratio dat ze opeens joules gaan verliezen als je te zware bbs pakt. Bij een HPA kan je dit afstellen met je dwell setting, waar dan door sommige mensen jammer genoeg (soms onwetend) weer misbruik van wordt gemaakt in de vorm van joulecreep.
 
Ook zonder Joule kreep houd een zwaardere BB zijn kracht (snelheid) langer vast.. waardoor deze harder aan komt
 
Bedankt voor het delen.

Even een vraag: met een app is alles in te stellen, dus je kan in het veld je dwell en ROF even aanpassen?
 
Klopt. Maar dit is eventueel ook op slot te zetten voor bepaalde tijd.
 
Ok, dat scheelt denk ik qua "cheaters". Heb een HPA speler tegen me gehad die een enorme ROF had, behalve bij de marshalls. Nu snap ik hoe dat waarschijnlijk ging.

Maar dat het dan op slot te zetten is maakt het interessant.
 
Oh zeker, alle bbs verliezen in het eerste stuk de meeste energie, maar de zwaardere verliezen het net iets langzamer waardoor ze verder komen, maar op range voel je het verschil van een .30 of een .25 niet zozeer als ze op dezelfde aantal joule worden verschoten (.43 en .25 is wat anders). Door joulecreep wordt dat weer wat anders.
 
Je kan naast singel/auto ook 2x auto aanzetten met verschillende ROF.
 
na het zien van het volgende filmpje een nieuw project gestart:


Ondertussen is de 1e testversie uit een aluminium buis gedraaid.
dat geeft het volgende resultaat:

img


IycyTKl.jpg
[/IMG]

1e test zijn goed verlopen. volgende stap is het aanpassen van de gearbox en passend maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Cellie en David
na het zien van het volgende filmpje een nieuw project gestart:


Ondertussen is de 1e testversie uit een aluminium buis gedraaid.
dat geeft het volgende resultaat:

img


IycyTKl.jpg
[/IMG]

1e test zijn goed verlopen. volgende stap is het aanpassen van de gearbox en passend maken
Waar laat je dat maken, dit is een top oplossing en ik heb interesse om dat zo ook te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patje2233
Ik ken iemand die metaal bewerkt. Ben dit project samen gestart met 2 andere. als het helemaal goed werkend willen we als er animo is meer laten draaien.
 
Ik ken iemand die metaal bewerkt. Ben dit project samen gestart met 2 andere. als het helemaal goed werkend willen we als er animo is meer laten draaien.
Top, laat maar iets weten als je wilt. Heb er zeker interesse in.