Helm fan en magazijn ondersteuner

R

Robin2k7

Ja zo klooit een mens wat af met zijn hobby , allereerst de helm die heb ik voorzien van 2 ventilators , wel heb ik de air flow anders gemaakt , dus niet zoals je meestal ziet dat alle lucht rechtstreeks op de goggle blaast maar dat er in fan de lucht naar buiten blaast , was een idee van een vriend die is IT er dus vandaar dat idee , gewoon net zoals een pc lucht er in en lucht er uit aan de andere kant .

De hoofdband van de goggle zit ook aan de binnenkant vast , voelt beter met opzetten en blijft keurig op zijn plek zitten , om de proef op de som te nemen heb ik een work out gedaan met helm op totdat het zweet van mijn hoofd af gutste haha

Compleet niets nada geen fog , maar goed nog niet in het veld geweest maar ik heb goede hoop dat dit afdoende is .

natuurlijk is de ESS goggle ook niet verkeerd tegen fog , heb wel alle foam verwijderd om de lensen heen .

En verder nog dat andere ding , pistool magazijn er al een x uitgekieperd en opgelost door klittenband aan beide kanten te plaatsten met Bison 2 componenten lijm , een dun strookje contra band uitgeknipt en klaar .

Het is niet de mooiste oplossing maar het werkt , overigens dit is mijn allereerste replica en schiet nog steeds perfect , vind het zonde om die spullen onderweg kwijt te raken .

Robin

jy0jt8loi.jpg


saaw5z.jpg


8e8x1109a07v.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook fotos van de binnen kant van de helm? Hoe kanaliseerje de airflow? Of is het meer t afkoelen van je hoofd?
 
Heb je ook fotos van de binnen kant van de helm? Hoe kanaliseerje de airflow? Of is het meer t afkoelen van je hoofd?

Het is een beetje de combinatie denk ik , zit effe serie te kijken dan maak ik zo wat fotos van de binnenkant .
 
Ok hierbij de foto van fan binnenkant , de ventilators specs zijn 12 Volt 0.10 ampère en 4200 rpm , echter ik draai ze gewoon op 9 volt blokken , 2 in de achterkant en daardoor is de helm ook mooi in evenwicht i.v.m. de contour die ik bovenop heb zitten . (meer geluk dan wijsheid)

Hebeven getest hoe lang zo'n batterij zou draaien , na 8 uur heb ik hem maar uitgezet dus das voorlopig voldoende .
De maximale 4200 rpm haal ik niet maar voel hem voldoende blazen en hij werkt echt , even me goggles boven een dampende kop tee gehangen , vent aan en in no time was de mist verdwenen ;)








92xnptjsfvj3.jpg
 
Mooie oplossing hoor!

Bij mij is mijn pistool magazijn er ook al een keer uitgevallen. Gelukkig een paar weken later terug gevonden door de orga. Daarom doe ik mijn pistool magazijnen er meestal al niet eens meer in als ik hem bij me heb als secondary. Herladen van mijn main is dan toch sneller.
 
Mooie oplossing hoor!

Bij mij is mijn pistool magazijn er ook al een keer uitgevallen. Gelukkig een paar weken later terug gevonden door de orga. Daarom doe ik mijn pistool magazijnen er meestal al niet eens meer in als ik hem bij me heb als secondary. Herladen van mijn main is dan toch sneller.

Ik deed dus precies hetzelfde en om die reden miste ik vaak een kans om van de sidearm gebruik te maken , ik weet het is wellicht niet de beste oplossing , en met een dure TM of andere dure side arm zou ik het niet doen , ligt er ook aan wat je hebt , deze sig sauer daar hoef je de release knop maar 2 mm in te drukken en dan ligt ie er al uit terwijl mijn Walther ppq dat probleem niet heeft .

Maar goed het werkt voor dit oude beesje ;)
 
Terug
Bovenaan