Voorstelronde Bjorn

9 jan 2019
8
13
Trophies
2
Beste Leden, Bjorn hier!

Hierbij zou ik me graag even voor willen stellen als nieuw lid van het forum.
Mijn naam is Bjorn, 25 jaar en nu ruim 3 jaar Lid van de NABV.
Heb echter in die 3 jaar nog geen een skirm bij kunnen wonen simpelweg omdat mijn gear niet heel gemakkelijk te verzamelen/maken valt.

Mijn aparte keuze is namelijk: Duits WOI, stosstruppen 1918.
Vanwaar die aparte keuze? Mijn fascinatie voor de Eerste Wereldoorlog begon al op jonge leeftijd.
Als kind bezocht ik musea in België, de Ijzer, Ieper, Passendale en meer. Mijn vader nam me altijd mee op deze zeer interessante uitjes. De beelden van de loopgraven, de technieken die voor het eerst door de mensheid ingezet werden om oorlog te voeren.... het is me sindsdien altijd bij gebleven. Later toen ik ouder werd begon ik met Metaaldetectie om sporen uit het verleden terug te zoeken, simpelweg omdat ik als kind mijn eigen museum wilde. In de begin jaren waren dat vooral kinderschatten die vooral bestonden uit "speciale" steentjes en glimmende objecten van de straat hahaha. Naarmate mijn interesse groeide in geschiedenis heb ik destijds besloten meer te gaan verzamelen en wilde ik naast historische games, modelbouw, zoektochten ook mijn passie voor Airsoft en geschiedenis gaan combineren.

Daar was het plan dan, de outfit en wat gear had ik al verzameld maar toen kwam het tweede probleem.
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die in 1918 stijl en technologie het veld op zal gaan. Daarbij was het aanbod aan automatisch wapentuig niet zo geavanceerd als de wapens die men nu graag als replica speelt. Het werd dus een K98 Sniper (lijkt op de Gewhr 98), een C96 (automatisch) of een MP-18 voor automatisch vuur. Zo gezegd zo gedaan, het werd de MP-18 zodat ik als assault toch mee zou kunnen draaien. Avondje googlen op Airsoft MP18 replica, noppes... worden helaas (nog) niet gemaakt en commercieel verkocht.

Die MP18 bleef toch in het geheugen hangen en na een avondje brainstormen, besloten met een AGM STEN een custom build op maat te maken voor een MP18.I. Na 3 maanden werk was het eindresultaat een volledig handgemaakte, werkende AGM STEN / LoB MP18.I. De foto's komen later, eveneens een paar inside video's op youtube over het gehele proces en het eindresultaat. Maar het einde was nog niet in zicht!
Naarmate het einde naderde merkte ik al het gemis van het werken in mijn werkplaats en de mentale rust die dit project me anderzijds ook gaf. Met 3 parttime baantjes en een studie zijn zulke momenten echt goud voor mij. Toch nog wat vrije tijd over in de avonden en weekenden dus toch weer de werkplaats in gekropen om een mooie houten WOI stijl draagkoffer op maat te maken voor de custom replica.
En als je dan toch al bezig bent, zo werd de draagkoffer tevens een transformeerbaar meubelstuk. Door er een systeem in te bouwen zodat er verwijderbare tafelpoten onder kunnen en de kist hierdoor een display op hoogte vormt.

Nog even verder klussen en dan share ik graag bij interesse mijn project met jullie!
Hoop jullie met dit bericht een leuk kijkje te hebben gegeven in mijn Airsoft agenda van 2018 en voor 2019.

Tot kijk in de reacties en op het forum!

greetz

Bjorn
 
Ook welkom namens mij.

Ben zeer benieuwd naar de foto's. Ben zelf een groot liefhebber van de klassiekers.

Je bent toch niet toevallig die persoon die bij de laatste airsoftmarkt bij B&A in 2017 rondliep in WO1 uniform?

Misschien ken je de website wel, maar al eens gekeken bij ZIB Militaria? Hebben redelijk wat WO1 spullen.
 
Welkom! Leuk om weer eens iemand te hebben met een compleet ander interessegebied. Klinkt alsof je geen 2 linkerhanden hebt in ieder geval!




Ook welkom namens mij.

Ben zeer benieuwd naar de foto's. Ben zelf een groot liefhebber van de klassiekers.

Je bent toch niet toevallig die persoon die bij de laatste airsoftmarkt bij B&A in 2017 rondliep in WO1 uniform?

Misschien ken je de website wel, maar al eens gekeken bij ZIB Militaria? Hebben redelijk wat WO1 spullen.

Die met die Pruisische helm? dat is iemand anders ;) Zit niet op het forum overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Welkom! Super gaaf die WOI keuze! Ben dan ook erg benieuwd naar de komende loadout foto's en project videos.
 
Welkom, ik ben benieuwd naar de foto's!

Mooie naam overigens, zo heb ik mijn zoon ook genoemd een paar weken geleden.
 
Hey Bjorn, heb ik even goed nieuws voor jouw, er komt ook nog een mp28 in 2019 op de markt: https://images2.imgbox.com/cc/4c/qqWQEt4P_o.jpg Misschien heb je daar interesse in. Er komt ook van viva arms een gbb sten in 2019. Je zou dan ook een gbbr mp18 kunnen maken als je wilt. Kortom, nog genoeg te doen ;).
 
Hey Bjorn, heb ik even goed nieuws voor jouw, er komt ook nog een mp28 in 2019 op de markt: https://images2.imgbox.com/cc/4c/qqWQEt4P_o.jpg Misschien heb je daar interesse in. Er komt ook van viva arms een gbb sten in 2019. Je zou dan ook een gbbr mp18 kunnen maken als je wilt. Kortom, nog genoeg te doen ;).

Heb hem al in het vizier gehad, maar toch bedankt voor het sharen uiteraard! ;)

Aangezien de replica nu af is, is het eigenlijk niet echt meer nodig. Daarnaast de replica die ik nu heb, daar is er dan ook echt maar 1tje van. En het fijne is, dat ie echt helemaal naar mijn voorkeuren en de grootte van mijn handen gemaakt is.
Nu die kist nog afmaken en dan kan ik eindelijk gaan skirmen!
Maargoed, de kist hoort ook wel echt bij dit project. Het moest zowel n functionele airsoft set worden als een interessant museumstukje. Ik geniet in ieder geval al enorm van het bouwen, en daar ben ik voorlopig nog niet klaar mee!
 
Welkom Bjorn. Prachtig verhaal ook! Succes met de zoektocht en de uitvoering ervan! :D