Sho-Gun, Amsterdam / Beverwijkse bazaar.

Rikkert Kriek

New Member
25 nov 2014
1
1
Trophies
1
2z9ckfk.jpg




Hallo mede airsoft-sport-beoefenaar.



Enkele maanden geleden kocht ik bij de Beverwijkse bazaar bij de winkel 'Sho-gun', airsoft materiaal. Sho-Gun handelt in airsoft materiaal / replica's, maar ook in de diversen andere dingen. Bogen, messen, middeleeuwse dingen. Hun bedrijf zit in Amsterdam, maar in de weekends op de zaterdag en de zondag zitten hun in een kraam in de bazaar te Beverwijk.



Na mijn eerste aankoop, ben ik een week erna weer bij Sho-Gun langs geweest. Niet omdat hun zo enorm goed zijn met hun werkzaamheden, meer omdat er weinig winkels zijn die de desbetreffende vergunningen op zak hebben. Ik had de donderdag gebeld met Sho-Gun, of hun een M16 replica, en een M4 replica mee konden nemen richting hun marktkraam op de bazaar. Oók had ik hun gevraagd of hun dempers konden mee nemen, en scopes zodat ik goed kon kijken wat ik wilde kopen en mee wilde nemen. Het betreft immers verkoop aan klanten met respectievelijke voorkeuren voor welke materialen hun willen gebruiken en in bezit hebben!



De zaterdag erop ging ik met veel blijdschap naar de winkel hopende mooi spul te kunnen kopen. Daar aangekomen was het personeel een stuk minder vriendelijk dan de week ervoor. Er ontstond ergernis bij mij omdat er met NIETS rekening was gehouden n.a.v. mijn telefoontje naar de winkel in Amsterdam. Er wist niemand vanaf, en er werd nogal vervelend gereageerd door de medewerker toen ik netjes zei dat ik ervoor gebeld had. Vervolgens ben ik wezen kijken wat ze dan wel op voorraad hadden. Hun kwamen op de proppen met een M16 replica. Donderdag had ik duidelijk gezegd dat dit mijn interesse had. De medewerker ging naar de zolder, en haalde de doos te voorschijn waar alles in zit. Hij liet alles zien, en ik betaalde hem het geld. Attachments / silencer / demper / red dot, van niets van dat alles hadden hun iets mee genomen... Keuze maken was er niet, want er was beperkt materiaal op voorraad. De M16 replica zag er goed uit, en deze dus mee genomen.



Vervolgens naar huis. Daar begon de ellende. Verkeerde magazijnen zaten erbij. De replica schoot ALLEEN als je hem andersom hield. Man van de winkel was er niet mee bekend. Diversen malen gebeld met de winkel. Moest zelf alles uitzoeken. Ik werd in de dagen na het weekend gevraagd weer naar de bazaar te komen om nieuwe magazijnen te komen halen die er wel goed bij pasten. Bij de bazaar aangekomen wist weer niemand van de kwestie af. Na wat irritatie, en over-en-weer gepraat en vragen bij collega's, bleken de mensen van Sho-Gun het niet mee genomen te hebben. Vertrouwen vanuit mijn richting begon weg te raken. Verliep rommelig, en de medewerkers waren niet erg vriendelijk gezien het hun eigen fout betrof. Sho-Gun heeft de situatie niet recht gezet.



Tot slot:



Later ben ik erachter gekomen in een andere winkel waar ik onderhoud liet doen, dat de batterij al helemaal versleten was. Ook een onderdeel binnen in de M16 replica was al ver-versleten. Flink versleten. Medewerker van de andere winkel heeft het apparaat hersteld voor 50 euro. Medewerker zei expliciet en zéér duidelijk dat deze replica al gebruikt was, en alles behalve nieuw. Had er wel de hoofdprijs voor betaald. Later heb ik contact met Sho-Gun gehad omdat ik een M14 wilde kopen. Dit dus omdat er weinig winkels zijn met de airsoft replica verkoop-vergunning. Na drie dagen werd ik terug gemailt dat hij er niet aan kon komen. In mijn telefoongesprek en mail had ik laten weten dat ik op de M14 korting wilde bedingen vanwege de geleden schade op de M16. Ik weet niet of hij NIETS heeft kunnen vinden in zijn zoektocht naar een M14 voor mij, OF dat hij het heeft afgehouden vanwege de korting die ik wilde bedingen... Eén ding weet ik wel; Sho-Gun Amsterdam / Beverwijkse bazaar is niet goed bevallen. En het personeel had zeker kunnen en moeten anticiperen op het feit dat hun als winkel iets fout doen, en niet ik als klant, die netjes belt voor spullen en die gewoon doet wat er gevraagd werd.



Wil nog duidelijk vermelden dat ik in dit verhaal op een bepaald punt de replica van de hand heb gedaan aan een vriend die tevens in bezit is van een ledenpas (Uiteraard). Hij heeft deels de kwestie met Sho-Gun opgepakt. Toen hij de M16 had over gekocht was er ALLEEN bekend dat er magazijnen / clips bij zaten die er niet bij hoorden. Hij heeft het apparaat mee genomen naar Amerika waar hij vaak verblijft, en heeft daar de reparatie bekostigd. Die vriend van mij en ik zijn beide de dupe geworden door dit euvel. Vind dat Sho-Gun dit moet goedmaken en als hun dit lezen weten hun de weg naar mij en mijn airsoft-maat te vinden. Als Sho-Gun dit recht zet, zal ik dit hoe-dan-ook op deze post erbij plaatsen. Hun hebben het e.e.a. al kunnen rechtzetten, maar tot op heden niet gedaan.



Airsoft sport collega's, hou Sho-Gun goed in de gaten, want deze situatie verdient zeker GEEN schoonheidsprijs.



PLUSPUNTEN (magertjes maar ze zijn er):



- Netjes bon erbij met folie over de doos heen om mensen met verkeerde bedoelingen te weren en de veiligheid te waarborgen i.v.m. replica.

- Correcte registratie d.w.z. kopie van je ledenpas, en serienummer replica op bonnen.

- Kleine maar schone winkel met een kopieermachine om alles in orde te maken (marktkraam Bazaar).





Groet,



RE Kriek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Hoi Rikkert,


Ikherken dit beeld wel een beetje. Dat ik met airsoft begon kwam ik ooksnel uit op de winkel in Beverwijk. In NoordHolland is er weinig keuze. Ook ik belde met de vraag of ik langs kon komen o verschillende replicas te bekijken en belangrijker het voelen. dat kon, men zou het een en ander in beverwijk hebben liggen. Op de zaterdag dat ik langs kwam bleek er weinig voorbeeld te zijn. De medewerker had geen tijd om het een en ander te laten zien.verder kon men weinig over de replica's vertellen. men wist weinig van de sport. Ikheb niets gekocht. Afgelopen zomer ben ik nog eens langs geweest. Ik had wat dingetjes nodig die je op het internet overal kan kopen. Men kon weinig vertellen over de producten. Ik kreeg het idee dat ze de replicas er een beeje bij doen. En dat is jammer want ze zouden heel veel mensen goed kunnen helpen in Noord Holland. Mijn mening is dat als je een berdrijf hebt, dan moet je het goed aan pakken. je moet altijd 110 % geven. Niet een beetje van dit en dat. En die indruk kreeg ik wel.


Hans,  Alkmaar
 
Re kriek. Jammer dat je er al aan heb laten sleutelen door externe partij. Je had bij eerste problemen gelijk je op garantie moeten beroepen.

Ik was ook opzoek naar WE replica. Alleen kreeg ook te horen hebben we niet, bestellen we niet.
 
Iemand ondertussen al eens bij hun nieuwe winkel in Wormerveer geweest?
Met eventuele nieuwe goede/slechte ervaringen.
 
ik had mijn bestelling van zaterdag avond de volgende dinsdag netjes verpakt thuis. voor de rest geen ervaringen met bijvoorbeeld klantenservice.
 
Oké, omdat de recensie toch alweer wat gedateerd was, hier dan nog even mijn review.

Op zondag 13-08-2017 via de webshop van Shogan, mijn eerste replica besteld. In het bestel proces heb ik gekozen voor de optie ophalen in de winkel in Wormerveer. Ik dacht mooi de gelegenheid om daar bij ophalen gelijk eens rond te kijken.

Binnen een minuut de bevestiging in mijn mailbox gekregen, met in de mail de vraag om mijn ID en NABV gegevens te sturen. Deze meteen ingescand en per mail aan Shogun gestuurd.

De volgende dag, vroeg op, om twee koffie en een ontbijtje later om half 6 naar mijn werk te vertrekken. Altijd lastig zo'n eerste dag na de vakantie. Mijn email checken heeft nog geen zin tot ongeveer 10 uur dan gaat Shogun pas open, dus eerst maar aan de slag met het legen van miijn werk mailbox. Zeer benieuwd hoelaat mijn telfoon een mail melding zal maken.

10:30 voel ik mijn telefoon overgaan, geen mail maar een telefoontje. Ik kan vandaag al komen om mijn bestelling op te halen, afgesproken dat ik na de lunch kom. We lunchen allebei laat dus dat zal rond kwart over 1 a half 2 zijn. Dit is gelijk voor mijn eerste werkdag ook wel mooi, en hoef ik maar 2 snipper uren op te nemen.

Om half 2 middags arriveerde ik bij Shogun in Wormerveer, waar ik na even rondgekeken te hebben, kort moest wachten omdat de aanwezige werknemer bezig was iemand te helpen. Terwijl ik stond te wachten, werd ik benaderd door Richard (De eigenaar) welke mij vrolijk begroette. Na even kort met elkaar kennis gemaakt te hebben en over de drukte afgelopen zaterdag bij hun stand op de Bazaar gesproken te hebben, haalde hij mijn bestelde artikelen uit het magazijn.

Na de inhoud samen geïnspecteerd te hebben, heb ik gelijk wat BB’s en een koffer nog apart erbij aangeschaft.

Al met al een zeer goede indruk bij mij persoonlijk, een vlotte en keurige afhandeling, ben ik naar huis vertrokken met mijn nieuwe aanwinsten.
 
Shogun heeft een groot aanbod in hand replica's en andere replica's op hun web shop. Bestel je via internet en laat je het thuis bezorgen? Kom je weinig problemen bij ze tegen, maar... Hun reparatie service en klanten service is niet om over naar huis toe te schrijven. Als je daar bent voor een garantie reparatie helpt het personeel je vriendelijk en schrijven ze alles netjes op en geven ze je een wachttijd van 2/4 weken. Dit mondt uiteindelijk vaak uit op 2 maanden met geen enkele vorm van contact of op de hoogte gehouden te worden. Daarbij komt ook nog dat in mijn geval de klacht duidelijk is omschreven, ik de replica weer met hetzelfde probleem terug krijg, waarna 1 ding is verholpen maar 3 maanden later weer terug komt. Meerdere keren over zaken met ze gebeld en er zou altijd later die dag contact met me opgenomen worden. Je raadt het al, geen belletje. Van allebei de keren niet.

Ook hebben ze m'n buddy zijn replica ingenomen voor reparatie, na wat gebeld te hebben na verloop van tijd en niks gehoord te hebben, vertelden ze dat ze de replica kwijt waren (?!) waarbij we deze later 2de hands te koop zagen staan in de kraam op de bazaar (nog erger want dat ding mankeerde van alles). Ze hielden hem ook verantwoordelijk voor de problemen met zijn handreplica en schuiven de schuld naar de koper of de leverancier, nooit hebben ze het zelf gedaan.

De prijzen zijn te hoog en daarbij heb ik ook wel eens verhalen gehoord dat ze replica's verkopen aan mensen zonder vergunning of NABV.

Woon zelf in Beverwijk/Heemskerk, ben er heen gegaan om in vol vertrouwen mijn eerste replica daar aan te schaffen. Prima geholpen op locatie maar wat daarna allemaal volgde was niet best. Geen aanrader dus.

Ga er nu dus ook nooit meer heen en raadt iedereen af om er naartoe te gaan.
 
Ik heb een Krytac KRISS Vector bij Shogun besteld en vandaag alles keurig binnengekregen. Ik had ook nog wat andere spullen besteld zoals extra mags etc etc.. Alles was goed ingepakt en ze hebben netjes op de afgesproken dag geleverd! Een leuke extra is dat ze er een handgeschreven kaartje bij hebben gedaan met een leuke boodschap en een doosje face paint!

De replica zelf is echt hagelnieuw. Je kunt zien dat deze nooit aan een muur heeft gehangen of al door vele handen is gegaan. Iets wat ik toch belangrijk vind. Ik zeg daarmee niet dat een wandmodel slecht is, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar splinternieuw. Zeker in deze prijsklasse!

Na alle negatieve berichten was ik best nerveus, maar ben tot zover positief verrast en tevreden. Morgen kijken hoe hij presteert

Over de aftersales kan ik niks zeggen. Hopelijk blijft alles gewoon lekker werken..
Bij ontwikkelingen informeer ik jullie uiteraard!
 
De prijzen zijn te hoog en daarbij heb ik ook wel eens verhalen gehoord dat ze replica's verkopen aan mensen zonder vergunning of NABV.

Ik denk dat je zonder bewijzen moet uitkijken om zomaar deze verhalen het net op te knallen .


Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik moest in ieder geval netjes eerst mijn legitimatie en nabv pas uploaden voordat de bestelling verder werd verwerkt!! Het hele bestelproces was m.i. solide!
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Robin2k7
Vorige week mijn eerste AA daar gehaald. Ik had van te voren natuurlijk al wat onderzoek gedaan naar de spullen en airsoft algemeen.

Ik moet zeggen dat de jonge verkoper er heel weinig kaas van had gegeten. Wist op erg veel vragen helaas geen antwoord.

Ik kreeg wel een gevoel dat hij erg graag G&G wilde verkopen. Op de vraag welke mags er op de G&G (m4) passen was zijn antwoordt "Alleen van G&G, de rest past niet" waarop ik reageerde "volgens zijn de meeste mags wel compatable op elk m4" maar volgens hem niet. Vervolgens gingen we het testen (tegen zijn zin in) en ik kreeg mijn gelijk. Dus wilde ik 2 midcaps erbij van een ander merk. De replica was zwart en hij kwam met 2 grijze ASG midcaps. Ik vroeg hem om zwarte en hij wist niet of ze die hadden, waarop ik mijn telefoon erbij pakte en op hun website liet zien dat ze ook zwarte hebben die nog eens goedkoper waren.

Ik kreeg echt het gevoel dat ie alleen maar duurder spul wilde verkopen. Dat begrijp ik enigzins wel, maar dit was een beetje te duidelijk. Een ander persoon die minder stevig in zijn schoenen staat, was misshien met veel duurder spul naar huis gegaan dat ie van plan was.

Voor de rest was mijn AA gloednieuw en werkt erg goed.
Heb een aantal dagen erna een hand replica bij hun gehaald en die bevalt me ook erg goed.
 
Ben vrijdag 24 november langsgegaan bij de winkel in Wormerveer/Zaandam.
Had gezien dat ze de side-arms van Dan Wesson hadden.

Heb ermee kunnen testen. Verkoper heeft laten zien wat het verschil is tussen de twee soorten munitie.
(Bruine shells doen 400 FPS en gele shells doen 290 FPS.)

En naar buiten gelopen met de Dan Wesson 8":

https://www.shogun.nl/airsoft/pistolen-288/revolver/asg-dan-wesson-8-revolver-black.html

Heb dit kanon gebruikt bij de skirm in Bunker Hill, 25e november.
 
Tegenwoordig hoor en heb ik veel betere ervaringen met Shogun dan een aantal jaren geleden. Het is prettig te merken dat zij er nu heel serieus mee bezig zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik zat te denken mijn eerste AA daar te kopen/bestellen. Classic Army M4 KM10 of DELTA10. Ik heb me al, flink verdiept in de budget AA's. Puur om te beginnen met Airsoft en eerste skirms. Wil uit eindelijk een Sniper aanschaffen of duurdere AA in de toekomst. En dan de Classic Army aan de muur (in de Wapenkast) Ik kom zelf uit Haarlem en vroeg me af of iemand een (web)shop kan aanraden in mijn omgeving.
 
Dus wilde ik 2 midcaps erbij van een ander merk. De replica was zwart en hij kwam met 2 grijze ASG midcaps. Ik vroeg hem om zwarte en hij wist niet of ze die hadden, waarop ik mijn telefoon erbij pakte en op hun website liet zien dat ze ook zwarte hebben die nog eens goedkoper waren.

Ik kreeg echt het gevoel dat ie alleen maar duurder spul wilde verkopen. Dat begrijp ik enigzins wel, maar dit was een beetje te duidelijk. Een ander persoon die minder stevig in zijn schoenen staat, was misshien met veel duurder spul naar huis gegaan dat ie van plan was.

Dit komt mij ook bekend voor bij hun, had een nieuwe bi-pod nodig voor mijn ASG AW.308 Sniper, op de site een van rond de 3 tientjes gevonden dus ik in de auto gestapt en naar hun winkel in Wormerveer gereden.

Kom ik daar, vraag ik naar hun goedkoopste bi-pod, komt de verkoper na 5 minuten zoeken in het magazijn terug met een van 6 tientjes waar ik ook nog een koppel stuk bij moest kopen zodat hij op mijn sniper paste a 7 euro!

Dat was ik niet van plan te betalen dus melde hem dat op hun site er een stond van 30,- maar die had hij niet meer melde hij.

Ik teleurgesteld en enigszins gefrustreerd de deur uit daar, zit ik in mijn auto en dacht bij mij zelf ik ben toch niet gek dat ding stond op "In Stock" op hun site? Ik kijk op mijn telefoon en daar stond hij nog steeds als "In Stock"

Ik weer naar binnen en heb een andere verkoper gezocht en hem met mijn vondst geconfronteerd, hij loopt naar zijn magazijn en binnen 1 minuut kwam hij terug met het artikel waarna ik op zoek was.

Of die verkoper was blind of ze proberen je inderdaad onnodig duurdere items te verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Vind Shogun ook een slechte winkel maar wordt een klein beetje verplicht om daar te kopen aangezien en schrale aanbod aan replica verkopers in de regio.
Ook heb ik al eerder vernomen en gehoord dat ze showmodellen verkopen en als nieuw verkopen en vervolgens weer een nieuwe in het demo schrap zetten.

komt er ooit een x een winkel die wel goed is voor ze klanten en waarmee je beetje kan handelen.?
en dan in de regio wil niet ieder x naar limburg ergens rijden
 
heb zelf geen slechte ervaringen met Shogun gehad, ben er altijd goed geholpen, zelfs nadat ik mijn glock 17 had gesloopt hebben zij het 50/50 gedaan.