Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Ik heb net een brief naar het bestuur gestuurd
Waarin ik heb aan gegeven dat ze beter eerst naar de persoonlijke bescherming van een ieder hadden moeten kijken.
Het is een nette brief en opbouwend, zodat ze er wat mee kunnen.

ik zou zeggen mede airsofters : klim in de pen en stuur ze iets waar ze wat mee kunnen,

Heel goed Patrick, ik hoop dat ze iets kunnen met kritische, duidelijke maar opbouwende kritiek. Vergeet je het niet ook naar de ledenraad te sturen? Mijn brief gaat hopelijk morgen de deur uit.
 
Ja dat is wel zo ja, maar het verschil is te verwaarlozen denk ik.
Daarom is het voor mij en voor, naar mijn verwachting, vele andere dmr bezitters zo vervelend. Deze verandering die mij ook te verwaarlozen lijkt forceerd me wel weer te werken aan mijn dmr's.
 
Daarom is het voor mij en voor, naar mijn verwachting, vele andere dmr bezitters zo vervelend. Deze verandering die mij ook te verwaarlozen lijkt forceerd me wel weer te werken aan mijn dmr's.
Ik snap goed wat je bedoeld, ik heb zelf expres gewacht totdat de regels echt definitief waren. Daarnaast is het ook nog een tijdje weg dus voor nu hoeft er nog niks veranderd te worden. Het had helemaal vervelend geweest als de regels per 1 januari in zouden gaan, dan moest iedereen last minute alles aanpassen. Gelukkig hebben we nu wat meer tijd.
 
Ik vind het vervelend voor mensen die nu voor een lullige .18 joule hun replica moeten aanpassen, maar er zijn zeker op facebook ook een hoop onzinnige reacties betreffend dit, zoals nu moet ik mijn peperdure replica openhalen, alsof geld je zou moeten bevoorrechten. Anyway ik snap die irritatie van de DMR regel, maar qua gewicht is .40 als limiet voor een DMR niet zo erg en daarbij komt dat je opeens nog maar een .25 sec delay hoeft te hebben, wat een zeer goede verbetering is naar mijn mening.

In principe gaan we er met de joule meting regels ook wel op vooruit, maar heeft de NABV nog steeds gewoon ontzettend gefaald in hun communicatie. Daar komt bij het feit dat er een hoop aan toe wordt gevoegd waar niemand behalve de NABV en ledenraad vanaf wist (of om heeft gevraagd), dat vind ik het meest kwalijke.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lange-Ed
Ik vind het vervelend voor mensen die nu voor een lullige .18 joule hun replica moeten aanpassen, maar er zijn zeker op facebook ook een hoop onzinnige reacties betreffend dit, zoals nu moet ik mijn peperdure replica openhalen, alsof geld je zou moeten bevoorrechten. Anyway ik snap die irritatie van de DMR regel, maar qua gewicht is .40 als limiet voor een DMR niet zo erg en daarbij komt dat je opeens nog maar een .25 sec delay hoeft te hebben, wat een zeer goede verbetering is naar mijn mening.

In principe gaan we er met de joule meting regels ook wel op vooruit, maar heeft de NABV nog steeds gewoon ontzettend gefaald in hun communicatie en het feit dat er een hoop aan toe wordt gevoegd waar niemand behalve de NABV en ledenraad vanaf wist, dat vind ik het meest kwalijke.
qua communicatie heeft de NABV in ieder geval nog een hoop te leren. Ik ben allang blij dat er nu een duidelijk regel komt voor een DMR en dat dit niet op ieder veld weer anders is. Een delay van .25 sec is prima ook, veel beter dan de 2 sec delay wat eerst op sommige velden werd gehanteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik weet nog steeds niet hoe ze verwachten dat je een 0.25s delay inbouwt en hoe ze dat gaan controleren op de velden. Stopwatch erbij?
 
Ik weet nog steeds niet hoe ze verwachten dat je een 0.25s delay inbouwt en hoe ze dat gaan controleren op de velden. Stopwatch erbij?

Moet je zelf gaan timen met een stopwatch bij elk schot, daarom moet je straks ook een schutter en spotter team maken :p. Denk net zoals nu, delay via een titan of iets dergelijks.
 
Ik weet nog steeds niet hoe ze verwachten dat je een 0.25s delay inbouwt en hoe ze dat gaan controleren op de velden. Stopwatch erbij?

Meeste chrono's geven ook ROF aan als je meerdere bbs snel achter elkaar schiet. Dan nog kun je als speler net even wat minder snel vuren, maar miss moet organisatie dan zelf maar hun triggervinger aan het werk zetten :p
 
Ze kunnen niet verwachten dat iedere DMR speler een mosfet oid inbouwt waarmee je een dergelijke delay kunt instellen. Sterker nog, zelfs een geavanceerde mosfet zoals een Titan heeft niet de mogelijkheid om een 0.25 delay in te stellen. 0.5 is het minimum.

Als dit echt ingevoerd gaat worden verwacht ik dat ze zullen moeten vertrouwen op goed fatsoen van de spelers. Uiteindelijk komt het aardig overeen met hoe ik meestal schiet. Korte bursts van 2 tot 4 bb’s zo snel als mn vinger het kan.

Als het wel echt met een 0.25 sec delay moet dan ga ik denk ik wel beetje huilen xD.
 
Bericht nabv betreft sniper dmr.


DMR klasse krijgt een maximale ROF van 4 schoten per seconde. Dit hoeft echter niet bij de verplichte energiemeting te worden uitgevoerd, maar staat de organisator bij twijfel als controlemiddel beschikbaar in het veld. De ROF is ingevoerd ter voorkoming van het gebruik van ‘speed triggers’ in deze klasse.

BAS klasse is als echte sniper klasse bedoelt en geldt daarom alleen voor airsoftapparaten met een werkende bolt. Dit mag zowel de klassieke bolt als een ‘straight pull’ zijn. Elektrische AA’s, zoals de Barrett M82, kunnen de bolt voorzien van elektronische schakeling zodat deze tussen de schoten door geactiveerd moet worden.


M82 is toch ook semi?
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Heb het gisteren op mijn chrono getest, wolverine spartan 1.7 joule met .40 met normale trigger, geen speedtrigger of zoiets dergelijks... hoe goed ik ook mijn best doe, 2rps en met kramp in mn vinger 3rps, 1x 4rps maar dat vind mijn triggervinger niet leuk;)
 
Ik drnk idd dat je zonder een speed triger niet snel boven de 4 rps zal komen en ik ga er niet vanuit dat orgas hier extreem op gaan leten tenzij je een speed triger hebt.

Ik heb opsig wel vrede met de regels jammer van de joule verlaging voor dmr maar ik denk dat dit wel eerlijker is naar snipers toe.

Ik ben wel wat verdeelt over de cqb regel ik vind het wel relaxt dat je gewoon kan spelen zonder gezeur om de pang regel maar aan dr andere kant zal je nu je cqb replica mee naar buiten nemen.

Ik had het wel leuk gevonden als mijn side arm zou voldoen aan de cqb regel ik deze buiten zou mogen gebruiken zonder pang regel. Maar daar word helaas niks over vermeld dus zal niet mogen.
 
Heel goed Patrick, ik hoop dat ze iets kunnen met kritische, duidelijke maar opbouwende kritiek. Vergeet je het niet ook naar de ledenraad te sturen? Mijn brief gaat hopelijk morgen de deur uit.
Hey Maffo,
Ik heb het naar hun algemene email adres gestuurd gestuurd en verwacht dat het dan ook bij de ledenraad komt.

Maar oké heb jij een mailadres van de ledenraad voor mij?
Ik wil natuurlijk niet dat het door miscommunicatie fout gaat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Twinfromhell
Kan je je voorstellen hoeveel discussies je hierdoor op een outdoor veld gaat krijgen?

Ja dat zeker dus ik zie het ook niet gebeuren;)

Maar zou jij het erg vinden als side arms verplicht aan de cqb norm moeten voldoen
En daardoor de pang regel geheel weg zou kunnen? Ik persoonlijk niet de 30meter haal ik met 0.9 joule ook zonder problemen en dat vind ik voor een side arm zat.

Daar in tegen zou het downgraden wel een rot klus zijn ben ik bang en heb ik geen idee waar ik zou moeten beginen.
 
Het gaat er niet om wat ik vind. Regels zijn al vaag genoeg zo voor velen. Gewoon 1 lijn trekken is beter
 
Med afstand voor sniper is ook belachelijk.. 25m is echt moeilijk in te schatten.
kan met niet voorstellen dat als het een keertje 20 meter is er veel mensen gaan zeiken daarover (al heb ja altijd uitzonderingen doe overal over zeuren)
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Als ik dan ook nog een puntje van aanvullende feedback/kritiek (die ik nog niet gelezen heb) mag geven op de communicatie, snap ik in zijn geheel niet dat facebook hier primair voor wordt gebruikt. Iedereen heeft op 1 december een nieuwsbrief ontvangen met de aankondiging van de nieuwe regels. Vervolgens wordt er via facebook een FAQ en info over de mondingsenergie gedeeld. Als ik in 'mijn NABV' kijk zie ik nergens iets terug onder nieuws of informatie. Dit zou dan toch het primaire platform moeten zijn voor communicatie naar leden. Waarbij een lid per mail een notificatie krijgt als er een nieuw bericht is. Als dit allemaal wat beter was ingeregeld kwam het geheel, voor mij persoonlijk, wat professioneler over.