Hulp met uitzoeken scope

Aegides

Member
18 jul 2018
24
12
Trophies
3
Hallo!

Ik vroeg me af wat jullie advies is qua scope.

Ik heb nu de volgende geprobeerd:

Simpele red dot.
Acog 4x32(ali)
Emerson eotech XPS3-2 met G33(holo+magnifier)
T1 red dot.

Mijn mening over de scopes:

-simpele red dot
Erg fragiel, absoluut niet fijn voor outdoor

-Acog 4x32
Fijne scope, maar alleen fijn op middel/lange afstand, close range is hij niks waard. Ook ben je vaak je target kwijt.

-Emerson eotech xps3-2 met g33
De holo sight is wel fijn, alleen de dot zelf neemt veek ruime in beslag, wat je zicht dus ook weer belemmerd. De g33 heb ik nog geen voordelen van gevonden, de eye relief is bagger. En hij vergroot letterlijk de holo, dus je dot word ook 3x vergroot (wat logisch is, maar meer in de weg zit dan iets waar je van profiteerd)

T1 red dot.
Deze geleend van een kennis. Opzich prima, duidelijk ook, alleen vaak is het lastig om het verschil te zien tussen een bosje of iemand die een balletje tegen je neus wilt drukken.

Ben ik nu een zeikerd?

Van de bovenstaande vind ik de xps los staand en de t1 het fijnst. Ik merk dat er voor de acog te weinig afstand is om te winnen van de bovengenoemde. Nu weet ik alleen zelf niet zo goed welke ik fijner vind.

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen adviseren in welke er fijner is op het veld om te gebruiken. En waar je het meeste profijt van hebt.

Zit er zelfs aan te denken en Emerson scope te verkopen en een vortex red dot te halen(ivm de awesome garantie)

P.s. ben er van bewust dat het voornamelijk een persoonlijke keuze is

Cheers!
 
Ik gebruik buiten een 4x acog maar die zoom is echt niet zo groot dat je je targets kwijt raakt. hoef zelfs niet per se 1 oog dicht te doen. (misschien heb ik hier geen last van omdat ik voorheen luchtdruk met een grotere vergroting schoot)
Verder vind ik dot scopes zonder vergroting ook fijn. Zeker voor cqb zijn ze een stukje sneller. Al moet ik zeggen dat binnen 20 meter het op gevoel schieten vaak nog sneller is en ook vrijwel altijd raak is. (tenzij er alleen iets uit steekt, dan is de dot duidelijk in het voordeel)

Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen natuurlijk. Voor iedereen is dit ander.
 
Ik gebruik mijn scopes eigenlijk enkel as cosmetic (buiten op de sniper). na een poosje oefenen kan ik eigenlijk zeer accuraat hipfiren. als je veel speelt krijg je een bepaalde voeling met je replica.

voor precisie schoten leg ik af en toe nog aan. maar die heb je in cqb minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Mijn mening? Op assault rifles heb je geen zoom nodig zolang je goede ogen hebt. Sterker nog, ik denk dat zoom alleen maar nadeel is.

Met de range die snipers en DMR halen is alles boven 2 of 3x zoom eigenlijk al overkill.

Gebruik zelf t1 op assault en G&G Elcan (1x of 4x switch) op m'n DMR. Maar die staat ook bijna altijd op 1x op de DMR.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik gebruik mijn scopes eigenlijk enkel as cosmetic (buiten op de sniper). na een poosje oefenen kan ik eigenlijk zeer accuraat hipfiren. als je veel speelt krijg je een bepaalde voeling met je replica.

voor precisie schoten leg ik af en toe nog aan. maar die heb je in cqb minder.

Precies. Zeker op de korte afstanden hoef je op een gegeven moment niet meer aan te leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Outscopen in woodland is wel heerlijk. Zo kun je je team ook helpen.
 
Heren, bedankt voor de reacties, ik denk dat ik dan bij de holo en g33 blijf!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Mijn mening? Op assault rifles heb je geen zoom nodig zolang je goede ogen hebt. Sterker nog, ik denk dat zoom alleen maar nadeel is.

Met de range die snipers en DMR halen is alles boven 2 of 3x zoom eigenlijk al overkill.

Gebruik zelf t1 op assault en G&G Elcan (1x of 4x switch) op m'n DMR. Maar die staat ook bijna altijd op 1x op de DMR.

Gisteren op Zuid 63 in de ochtend met een 4x gespeeld. Ik vond het wel handig om te zien of iemand bij mijn team hoorde of niet. Maar met schieten gebruikte ik hem niet nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Gisteren op Zuid 63 in de ochtend met een 4x gespeeld. Ik vond het wel handig om te zien of iemand bij mijn team hoorde of niet. Maar met schieten gebruikte ik hem niet nee.

Precies, daarvoor gebruik ik hem ook op m'n DMR. Kan je net even bij twijfel dat bandje beter zien. Maar voor schieten is het niet nodig.