Witte stukjes plastic bij het schieten met bb’s

RickR

New Member
1 aug 2018
3
0
Trophies
1
Hallo,

Ik ben laatst met mijn G&G CG16 Predator naar de winkel terug geweest waar ik hem heb gekocht omdat hij witte stukjes plastic spuugt op het moment dat is schiet met bb’s. Nu heb ik DE REPLICA weer opgehaald alleen doet hij het nogsteeds, wat ik wel weet is dat er een iets kleinere innerbarrel is ingekomen en dat ze de hele gearbox hebben nagekeken. Zou dit te maken kunnen hebben dat je een stuk lengte mist in de barrel en dus de balletjes beschadigd raken doordat ze iets aanraken of ergens langs schuren? Verder schiet het wapen ook heel wisselend het ene balletje gaat recht en de andere best scheef. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
spatten kapot waarschijnlijk omdat ze iets raken tijdens of na het verlaten van de inner barrel. Daarbij gebeurd dit ook vaker bij slechtere kwaliteit bbs.

PS: een voorstelpost maken wordt wel geapprecieerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik gebruik zelf bioval technologies bbb 0,25g, zelf weet ik nog niet echt of dit goede bb’s zijn.

Zal ik direct even doen, bedankt voor het aangeven!
 
Haal eerst eens een cleaning rod door de barrel. Dan nog hetzelfde probleem probeer dan eens andere bb's.
 
Je zegt dat je inner barrel korter is dan je outer barrel. Hoeveel korter?
 
Speel je met een demper? Loopt de barel helemaal door tot het einde? Zo nee, haal je demper er eens volledig af (op de flashider na. test ook eens zonder flashhider)
 
Snelle test: schiet eens met een andere kleur BB (bijvoorbeeld zwart): als er dan ineens zwarte stukjes uit de loop komen, dan weet je zeker dat het de BB's zijn die ergens na het verlaten van het magazijn beschadigd raken.
Blijven de stukjes wit, dan is het een onderdeel van de replica zelf die langzaamaan uiteenvalt. :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Je kan toch gewoon opvangen wat uit de loop komt en hier een foto ervan posten?
 
Hoe lang gebruikt je die voorraad BB's? Misschien zijn ze onderhand al aan het oplossen. Maar wat QuickFix zegt is inderdaad een goede maatstaf voor dit probleem.