Upgrade 416 SA-H02

Bart Dekker

Member
Trophies
2
Dag allemaal,

Mijn eerste aankoop was de Specna zoals bovengenoemd. Na een aantal maanden spelen weet ik wat ik wil verbeteren aan het apparaat (hij moet stiller worden, hogere rate of fire en een kleinere grouping krijgen) en na grondig onderzoek ben ik er nog steeds niet over uit. De vragen waar ik mee zit zijn het volgende:

1. Ik wil mijn replica stiller maken dus keek ik naar een silent piston head. Nu kreeg ik van een vriend van mij te horen dat de cylinder vaak niet goed aansluit op de piston head en dat ik er beter een air pad tussen kan zetten. Is dit waar?

2. Om een snellere rate of fire te realiseren wil ik sowieso een nieuwe motor instaleren en dacht ik aan 16:1 gears ipv 18:1. nu vertelde iemand mij dat hoe kleiner de ratio hoe sneller deze gears slijten en ik net zo goed voor 18:1 kan gaan. Hoelang gaan kleinere gears gemiddeld mee?

3. Iedereen die ik spreek heeft hier blijkbaar een ander idee over maar: Ik wil een nieuwe inner barrel instaleren en weet nu niet welke maat ik moet kopen. 6.01/6.02/6.03. (ik over het algemeen met bb's van het merk Rockets of van dezelfde kwaliteit).

Alle andere tips en tricks zijn welkom!
 
1. Ik wil mijn replica stiller maken dus keek ik naar een silent piston head. Nu kreeg ik van een vriend van mij te horen dat de cylinder vaak niet goed aansluit op de piston head en dat ik er beter een air pad tussen kan zetten. Is dit waar?

Zou beginnen met shimmen en een POM piston head. Dat vermindert al het geluid. Helemaal stil zal het nooit worden.

2. Om een snellere rate of fire te realiseren wil ik sowieso een nieuwe motor instaleren en dacht ik aan 16:1 gears ipv 18:1. nu vertelde iemand mij dat hoe kleiner de ratio hoe sneller deze gears slijten en ik net zo goed voor 18:1 kan gaan. Hoelang gaan kleinere gears gemiddeld mee?

Als je alles goed shimt en je AOE goed afstelt slijt het niet sneller. mocht je nog niet met een 7.4 lipo spelen geeft dat ook een kleine ROF boost. Als je shimt, AOE afstelt, mosfet erin zet kan je ook een 11.1 lipo pakken.

3. Iedereen die ik spreek heeft hier blijkbaar een ander idee over maar: Ik wil een nieuwe inner barrel instaleren en weet nu niet welke maat ik moet kopen. 6.01/6.02/6.03. (ik over het algemeen met bb's van het merk Rockets of van dezelfde kwaliteit).

Als je betere groupings wil krijgen zou ik beginnen met goede kwaliteit bbs te gebruiken. Als je er een pdi barrel in zet en met rocket speelt heeft de barrel veel minder effect. Als je bij rockets blijft zou ik een 6.03 zci/madbull barrel nemen.
 
1. Ik wil mijn replica stiller maken dus keek ik naar een silent piston head. Nu kreeg ik van een vriend van mij te horen dat de cylinder vaak niet goed aansluit op de piston head en dat ik er beter een air pad tussen kan zetten. Is dit waar?

2. Om een snellere rate of fire te realiseren wil ik sowieso een nieuwe motor instaleren en dacht ik aan 16:1 gears ipv 18:1. nu vertelde iemand mij dat hoe kleiner de ratio hoe sneller deze gears slijten en ik net zo goed voor 18:1 kan gaan. Hoelang gaan kleinere gears gemiddeld mee?

3. Iedereen die ik spreek heeft hier blijkbaar een ander idee over maar: Ik wil een nieuwe inner barrel instaleren en weet nu niet welke maat ik moet kopen. 6.01/6.02/6.03. (ik over het algemeen met bb's van het merk Rockets of van dezelfde kwaliteit).

Alle andere tips en tricks zijn welkom!

1. Ik moest goed lezen om te begrijpen wat je zei, maar nu snap ik hem. Een silent pistonhead hoort normaal gecombineerd te worden met een silent cylinderhead zodat die goed in elkaar vallen, maar tbh zo goed werken ze niet. Je kan beter gewoon een normale pistonhead installeren met een AOE correctie pad die de klap en geluid op vangt.

2. Ik weet niet hoe die hier op komt maar het slaat nergens op. Bepaalde gears in lagere ratio gears draaien voor een enkel schot minder rotaties dan een hogere ratio en zullen dus minder slijten, maar desondanks als je gewoon alles goed afstelt slijten gears praktisch niet. Verschil tussen 18:1 en 16:1 is echter niks als je kijkt naar de true ratio's, 18.72 en 17.28, een motor, mosfet en hoger voltage batterij doet meer (tussen deze 2 sets).

3. Enigste wat belangrijk is, is bore roughness en hoe vlakker hoe beter. Duurder is hier over het algemeen beter, maar als je goedkope bbs gebruikt maakt het nog niet veel uit. Daarbij is een flat hop ook initieel meer waard dan een upgraded barrel.
 
Awh, ik ben weer een stuk wijzer! Bedankt mensen! Nog even sparen want ik zal het werk waarschijnlijk moeten uitbesteden:(
 
Awh, ik ben weer een stuk wijzer! Bedankt mensen! Nog even sparen want ik zal het werk waarschijnlijk moeten uitbesteden:(

Barrel, bucking en nub kan echt iedereen, zelfs met twee linkerhanden. Shimmen en gears vervangen is iets moeilijker, maar kom je met youtube filmpjes, paar uur en een hoop geduld wel uit.
 
Terug
Bovenaan