Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Goede tournament lock is ook een optie.
Wat nu reeds bij Tippmann verplicht is werkt bv op AEG's ook.
Meeste AEG's krijgen gewoon een tyrap om de sling mount of ergens anders.
Het is dus een koud kunstje om er wat aan te doen na de FPS.
Indien je de achterste body pin vervangt door een tournement lock dan kun je de gearbox niet aanpassen zonder de tyrap te moeten verwijderen.
Ook voor de split gearbox types geld het zelfde daar deze de achterste body pin gebruiken om de upper op de lower te locken.
Het blijft natuurlijk lastig bij andere systemen om daar het zelfde soort lock te bewerk stellen.
Je kunt er natuurlijk 1 op de regulator maken maar zoals eerder aangegeven werd, word de tyrap niet altijd juist aan gebracht.
Het is en blijft een discutabel.

Mvg Roy AKA Smitty

Even mijn eigen mening buiten beschouwing houdend, ik kan bij mijn Ares Amoeba de veer vervangen zonder een bodypin los te maken, puur me stock er even afschroeven. Letterlijk de schroef in mijn stock los en een imbus sleuteltje voor de springguide. Is dus geen oplossing bij alle AEGs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Manuuuh.... oja en ladies.

Het gaat niet om beveiligen vergrendelen enzovoort.
Het gaat om de mindset van de spelers.

Ik denk dat we straks ... als we niet oppassen , twee kampen krijgen.
1 van die kampen zal dan evenementen organiseren die alleen nog mensen op uitnodiging toelaten op een evenement.
Het andere kamp wordt dan eentje van frustratie.... controle en sancties.....

Laten we vooral ons gezond verstand gebruiken en lekker blijven skirmen milsimmen en cqben.

Ook met de nieuwe regels is het nog niet heel verkeerd, door deze na te leven hoop ik dat we het nog steeds gezellig houden.

Ik heb er met de nieuwe regels , hoe spijtig ook nog steeds zin in.
 
Ik denk dat we straks ... als we niet oppassen , twee kampen krijgen.
1 van die kampen zal dan evenementen organiseren die alleen nog mensen op uitnodiging toelaten op een evenement.
Het andere kamp wordt dan eentje van frustratie.... controle en sancties.....

Onzin, bovendien zullen die personen op het gesloten evenement zich nog steeds aan dezelfde regels moeten houden.

Dit is een puur technische verandering voor de veiligheid van allen die door diversen nu wordt afgedaan als het einde der tijden. Is echt niet nodig, skirms zullen echt niet ineens anders zijn en je zal ook niet minder ver schieten (tenzij je ongelovelijk zware bb's gebruikte en dat is echt een klein groepje).

Ik zit er niet over in, check je replica's of je te hard schiet, maak veranderingen op basis daarvan. In de toekomst hou je er rekening mee en ik wed dat over 2 jaar je er niemand meer over hoort.

EDIT: ik wil hier ook aanbieden aan iedereen om je replica(s) te testen met 0.3 gr en eventueel te helpen met wat je moet doen als je dan te hard schiet.
 
Laatst bewerkt:
Goede tournament lock is ook een optie.
Wat nu reeds bij Tippmann verplicht is werkt bv op AEG's ook.
Meeste AEG's krijgen gewoon een tyrap om de sling mount of ergens anders.
Het is dus een koud kunstje om er wat aan te doen na de FPS.
Indien je de achterste body pin vervangt door een tournement lock dan kun je de gearbox niet aanpassen zonder de tyrap te moeten verwijderen.
Ook voor de split gearbox types geld het zelfde daar deze de achterste body pin gebruiken om de upper op de lower te locken.
Het blijft natuurlijk lastig bij andere systemen om daar het zelfde soort lock te bewerk stellen.
Je kunt er natuurlijk 1 op de regulator maken maar zoals eerder aangegeven werd, word de tyrap niet altijd juist aan gebracht.
Het is en blijft een discutabel.

Mvg Roy AKA Smitty
Ik denk niet dat we daar aan moeten beginnen.. veelste veel ronslom aan het begin van de skirm. Ik kan echt niet zomaar mijn v7 gearbox uit elkaar draaien op een skirmveld. Beetje vertrouwen mogen we best in de medemens hebben..
 
Onzin, bovendien zullen die personen op het gesloten evenement zich nog steeds aan dezelfde regels moeten houden.

Dit is een puur technische verandering voor de veiligheid van allen die door diversen nu wordt afgedaan als het einde der tijden. Is echt niet nodig, skirms zullen echt niet ineens anders zijn en je zal ook niet minder ver schieten (tenzij je ongelovelijk zware bb's gebruikte en dat is echt een klein groepje).

Ik zit er niet over in, check je replica's of je te hard schiet, maak veranderingen op basis daarvan. In de toekomst hou je er rekening mee en ik wed dat over 2 jaar je er niemand meer over hoort.

EDIT: ik wil hier ook aanbieden om je replica te testen met 0.3 gr en eventueel te helpen met wat je moet doen als je dan te hard schiet.
Natuurlijk moet die groep zich ook aan de regels houden.
Maar uit ervaring weet ik dat op uitnodiging er minder gedoe is in het veld.
Maar goed dat is mijn bescheiden visie .
En leuk dat je aanbied om de replica te helpen afstellen, maar dat is voor mijn geen enkel probleem om dat zelf te doen.

Ik ga ook volgend jaar gewoon weer op pad met mijn replica,s die dan netjes binnen de norm vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Even mijn eigen mening buiten beschouwing houdend, ik kan bij mijn Ares Amoeba de veer vervangen zonder een bodypin los te maken, puur me stock er even afschroeven. Letterlijk de schroef in mijn stock los en een imbus sleuteltje voor de springguide. Is dus geen oplossing bij alle AEGs.

Daarom zei ik ook de meeste AEG's ;)
Er is ook een hele range van Specna Arms die dit hebben.
Weet dat het niet feilloos is maar het zou wel een goede oplossing zijn.
@Denzel053 Vertrouwen in de medemens is er maar er zijn helaas genoeg gekkies bij die daar schijt aan hebben en toch nog rommelen om voor hun het beste resultaat uit de replica te halen.
Hoe vaak is het wel niet gebeurt dat de hopup dicht gedraaid is om net ffies die lagere fps te krijgen om onder de limit te eindigen??
Daarom word er ook steeds vaker gekeken bij de fps meting of de hopup open staat als ze het niet vertrouwen.

Mvg Roy AKA Smitty
 
Het is geen oplossing, gezien het letterlijk alleen maar werkt bij ICS Split GB's. Daarbij is een pin solide en kan relatief niet buiten zijn kaders treden binnen het gat waar hij is in gestoken. Een tiewrap wel en gezien die tiewrap aardig dicht in de buurt van mijn spur gear komt als je die door de achterste body pin drukt kan je echt vergeten dat ik dit ga doen.
 
Denk dat er iets niet geheel duidelijk is wat ik bedoel ivm de achterste body pin.
Tippmann gebruikt de achterste body pin als tournement lock.
Hier zit buiten de body(de pin steekt iets uit) een gaatje en daar word de tyrap door heen gestoken zodat je deze niet meer kunt verwijderen zonder de tyrap te vernietigen.
Indien deze zelfde type body pin gemonteerd word bij een AEG M4 of wie weet ook andere modellen, sluit je bij een hoop types het uit dat iemand de gb al dan niet met een quick release spring kan veranderen.
Bedoel dus niet dat je door dat gat van de body pin een tyrap moet doen ;)
Indien je de gb niet uit de lower kunt halen(uitzonderingen daar gelaten) verhinder je bij een hoop modellen dat er nog even snel een andere veer of extra shim op de spring guide word geplaatst voor een hogere FPS
Zie afbeelding

Mvg Roy AKA Smitty

 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Helnas, in mijn optiek als je je replica na de fps bewust harder laat schieten minimaal jaar schorsing op zetten.
dat zal een groot gedeelte dan wel tegenhouden (100% zal het nooit worden gelukkig houden vele airofters zich wel gewoon aan de regels)
 
Gelukkig is het nu ook al einde dag voor iemand die in het veld ge-fpst wordt en ineens veel te hard schiet. Maar inderdaad, als we ook al rekening moeten gaan houden met mensen die na de fps hun veer gaan vervangen wordt het wel een zooitje. Test gedurende de dag gewoon willekeurig mensen op FPS en dan laten ze het ook wel uit hun hoofd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Helnas, in mijn optiek als je je replica na de fps bewust harder laat schieten minimaal jaar schorsing op zetten.
dat zal een groot gedeelte dan wel tegenhouden (100% zal het nooit worden gelukkig houden vele airofters zich wel gewoon aan de regels)

Denk gewoon ban for life.
 
Gelukkig is het nu ook al einde dag voor iemand die in het veld ge-fpst wordt en ineens veel te hard schiet. Maar inderdaad, als we ook al rekening moeten gaan houden met mensen die na de fps hun veer gaan vervangen wordt het wel een zooitje. Test gedurende de dag gewoon willekeurig mensen op FPS en dan laten ze het ook wel uit hun hoofd.
helaas zie ik dat nog te weinig dat organisaties in het veld FPS'en. Hierdoor krijg je het zelfde als op de snelweg een limiet van 100 km p/uur instellen. Handhaaf je niet dan houd men zich er helaas niet aan. Enkele daar gelaten maar dat is ook zo op de snelweg.
 
helaas zie ik dat nog te weinig dat organisaties in het veld FPS'en. Hierdoor krijg je het zelfde als op de snelweg een limiet van 100 km p/uur instellen. Handhaaf je niet dan houd men zich er helaas niet aan. Enkele daar gelaten maar dat is ook zo op de snelweg.

Dit vind ik wel getuigen van weinig vertrouwen in de community... Bij besloten skirms van acs werd niet gefpsd. Jerome zei we vertrouwen iedereen, breek je dat kun je opbokken, voorgoed.
Je hebt altijd rotte appels maar bij mijn weten zijn de meeste airsofters wel netjes. De vergelijking met hard rijden ben ik niet mee eens. Ik rijd vaak genoeg niet altijd de aangegeven snelheid maar ik cheat (en rook) niet....
 
Dit vind ik wel getuigen van weinig vertrouwen in de community... Bij besloten skirms van acs werd niet gefpsd. Jerome zei we vertrouwen iedereen, breek je dat kun je opbokken, voorgoed.
Je hebt altijd rotte appels maar bij mijn weten zijn de meeste airsofters wel netjes. De vergelijking met hard rijden ben ik niet mee eens. Ik rijd vaak genoeg niet altijd de aangegeven snelheid maar ik cheat (en rook) niet....

Het gaat er meer om dat als je niet handhaaft dat er helaas mensen zijn die misbruik hiervan maken. Of dat nu bij airsoft is, op de weg is, of bij voetbal is. Die personen blijven er helaas bestaan.

Ps ik rij ook vaker dan de FAS(Fiscale Advies Snelheid) maar cheat niet (en rook niet en drink zelden ;))
 
Ik denk eigenlijk dat spelers met een te hoge fps niet persee hun replica nog aanpassen. Ik denk eerder dat iemand een replica koopt met een te hoge FPS. Zijn genoeg manieren door de zwakke controle heen deze in het veld te krijgen helaas..
 
Een tijd geleden toen de eerste geruchten over deze wijzigingen naar boven kwamen was er ook het gerucht dat er misschien een delay zou komen voor de DMR klasse. Is hier sindsdien iets over vernomen?

Naar mijn weten zijn de criteria voor DMR grotendeels hetzelfde in 2019. Geen delay verplicht, semi only, max 1,88j (wat ongeveer 450fps met 0.20g is) gemeten met 0.30g of hoger om kreep te voorkomen. Uitgezonderd zijn sommige velden die strengere criteria hanteren. (moet eruitzien als DMR, verplicht delay zoals bij B&A, etc.)
 
Een tijd geleden toen de eerste geruchten over deze wijzigingen naar boven kwamen was er ook het gerucht dat er misschien een delay zou komen voor de DMR klasse. Is hier sindsdien iets over vernomen?

Naar mijn weten zijn de criteria voor DMR grotendeels hetzelfde in 2019. Geen delay verplicht, semi only, max 1,88j (wat ongeveer 450fps met 0.20g is) gemeten met 0.30g of hoger om kreep te voorkomen. Uitgezonderd zijn sommige velden die strengere criteria hanteren. (moet eruitzien als DMR, verplicht delay zoals bij B&A, etc.)
Ik hoor daar ook steeds meer geruchten over via via.. ik hoop t toch niet..
 
Volgens mij is nog steeds de 450FPS regel zonder delay van kracht.
B&A wil helaas een 2sec delay, maar dan mag je net als de bolt action dan weer wel met 500FPS schieten


Mvg Roy
 
Ik hoor daar ook steeds meer geruchten over via via.. ik hoop t toch niet..
Dat is het hele probleem van dit topic. Iedereen hoort via via van alles, maar niks wordt officieel gecommuniceerd. Daar krijg je dit soort geruchten van.
 
Afgelopen weekend is er een vergadering geweest van bestuur en ledenraad. Hier is over de nieuwe regels gesproken zoals ook bedoeld was. Echter was men (waarschijnlijk abusievelijk) vergeten dit onderwerp fysiek in de agenda te vermelden waardoor een besluit/stemming over de nieuwe regels op die vergadering niet geldig zou zijn. Hiervoor gaat men op korte termijn nog een buitengewone vergadering vergadering plannen.