MIDLAND AE 31 C-2L SECURITY HEADSET werkt niet

Koray

Member
7 okt 2018
9
1
Trophies
1
hoi allemaal,

ik heb deze headset eergisteren gekocht, hem hem uitgepakt en vond al raar dat je een kleine buisje moet connecten aan een punting dingentje, maar heb toch geprobeerd en gekoppeld aan mijn baofeng 888s en helaas er komt geen geluid uit ook mijn broer heeft het geprobeerd met zijn eigen headset en portofoon maar ook niet, doen wij nou iets verkeerd of??

het gaat om deze headset:
https://www.shogun.nl/midland-ae-31-c-2l-security-headset-midland-connector.html
 
Baofeng heeft geen midland aansluiting, maar een kenwood..zover ik weet...
 
oke.. maar welke headset is wel geschikt voor de boafeng baofeng bf-888s? met de zelfde oortjes als die van midland security headset??
 
Alle headsets met een kenwood connector... waar de jouwe een midland connector heeft..
 
oke.. maar welke headset is wel geschikt voor de boafeng baofeng bf-888s? met de zelfde oortjes als die van midland security headset??
Wat @campesteijn zegt klopt.
Jouw Baofeng heeft een Kenwood connector. De Midland connector lijkt er wel op, maar is wbt pinbezetting anders en dus incompatible. Je zult een ptt kabel/headset met Kenwood aansluiting moeten kopen om alles werkend te krijgen.
 
Voor de Baofengs moet je dit soort oortjes hebben, al is de kwaliteit (zowel in geluid als constructie) niet overweldigend te noemen.
Betere ervaringen heb ik met zo'n gewoon oorschelp ding; qua draagcomfort als geluidskwaliteit zijn die een stuk beter.

Wil je echt zo'n wokkelspeakertje, dan moet je een professionele set kopen (die van Shogun is ook gewoon China-kwaliteit), maar dan ben je minimaal wel een Eurootje of 50 à 60 kwijt; de kwaliteit is dan wel beduidend beter (snoertjes zijn ook een stuk sterker).

Ik heb in het verleden een handeltje gehad in Baofeng spul en zal kijken of ik nog ergens iets heb liggen, maar volgens mij ben ik al mijn headsets, oortjes en mikes al kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir