Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Dual sector gear, oftewel prrrt gun oftewel 50+ rps. Je kan niet ontkennen dat er op dit forum al wat topics zijn geweest met weinig liefde voor een hoge RPS. Het ging me ook meer om dat er een filmpje wordt gelinkt van een speler met een DSG die snel in semi schiet, waarmee er meteen een link wordt gelegd met een DMR en hoe die dan zo super snel kunnen schieten zonder delay. Blijkbaar weet niemand dat het een DSG is, prima, maar maak dan niet meteen aannames die niet kloppen. Ik ben het wat dat betreft ook eens met andere die voor mij hebben gepost betreffend de DMR, daar hoort een semi spamming replica niet in thuis, echter heeft dat niks te maken met het hebben van een hoge trigger response. Naar mijn mening gaat er ook niks fout zolang er geen veld regels worden overtreden in het filmpje. De rest was puur om duidelijk te maken dat het daarnaast op een DSG niet eens technisch mogelijk is om een fatsoenlijk DMR te bouwen ivm het al eerder genoemde gereduceerde luchtvolume en praktische FPS limiet.
 
Ik weet nog steeds niet wat een dsg is. Alleen dat ze schijnbaar niet volledige cylinder gebruikt :p

Ik kan als lopende encyclopedia gaan spelen, maar mogelijk kan een zoektocht op google ook niet kwaad (ik heb zelfs al een PDF met alle info gelinkt). Ik kan echt wel begrijpen dat de gemiddelde speler dit echt niet boeit en negeer het dan vooral, het was meer ter verduidelijking dat het filmpje een upgrade bevat die niet nuttig is voor een DMR stijl replica.
 
Ok wacht even, Er zijn hier twee termen die door elkaar worden gehaald:

DSG en DMR zijn twee verschillende dingen:

DMR: Designated Marksman Rifle is een aanduiding binnen de door de NABV opgezette fps klassen en een categorie qua stijl replica.

nabv_fps-ab14cef8e9d79671bf5407c3c6bcd2bedddef3922461077424bf4542bc9a4a70.jpg


Het gaat hierbij als het gaat om de nabv fps klasse om de laatste soort replica: een alleen Semiautomatische elektrische replica (zou niet weten waarom alleen elektrisch), die zonder vertraging 450 fps kan schieten.

Qua stijl replica is een DMR een replica die in het echt meestal zwaardere kalibers schiet, uitgerust is met een versterkend vizier, langere loop en meestal ook een bipod heeft. Deze DMR'S worden meestal ingezet in squad/fireteam verband om de normale riflemen te versterken. Mocht een doelwit net te ver zijn, kan een DMR deze wel uitschakelen waar het normale geschut ontoereikend is.

DSG: Staat Dual Sector Gear, een upgrade onderdeel voor elektrische replica's

Dit is een normale sector gear, de gear die de piston naar achteren trekt zodat wanneer deze los wordt gelaten er lucht door de loop heen schiet:

199-9999-M107-KWA-Hi-Torque-AEG-Sector-Gear.jpg


Dit is een Dual sector gear:

modify-quantum-dual-sector-gear-replacement-3__91594.1415728951.1280.1280.jpg


In plaats van 1 doorlopende set tanden, heeft deze twee sets tanden onderbroken door open ruimte. Daardoor wordt de piston per rotatie twee keer een kortere afstand naar achteren getrokken. Resultaat: tweemaal zo snel schieten, maar zonder sterkere veer en andere modificaties ook veel zachter.
 
Ok wacht even, Er zijn hier twee termen die door elkaar worden gehaald:

DSG en DMR zijn twee verschillende dingen:

DMR: Designated Marksman Rifle is een aanduiding binnen de door de NABV opgezette fps klassen en een categorie qua stijl replica.

nabv_fps-ab14cef8e9d79671bf5407c3c6bcd2bedddef3922461077424bf4542bc9a4a70.jpg


Het gaat hierbij als het gaat om de nabv fps klasse om de laatste soort replica: een alleen Semiautomatische elektrische replica (zou niet weten waarom alleen elektrisch), die zonder vertraging 450 fps kan schieten.

Qua stijl replica is een DMR een replica die in het echt meestal zwaardere kalibers schiet, uitgerust is met een versterkend vizier, langere loop en meestal ook een bipod heeft. Deze DMR'S worden meestal ingezet in squad/fireteam verband om de normale riflemen te versterken. Mocht een doelwit net te ver zijn, kan een DMR deze wel uitschakelen waar het normale geschut ontoereikend is.

DSG: Staat Dual Sector Gear, een upgrade onderdeel voor elektrische replica's

Dit is een normale sector gear, de gear die de piston naar achteren trekt zodat wanneer deze los wordt gelaten er lucht door de loop heen schiet:

199-9999-M107-KWA-Hi-Torque-AEG-Sector-Gear.jpg


Dit is een Dual sector gear:

modify-quantum-dual-sector-gear-replacement-3__91594.1415728951.1280.1280.jpg


In plaats van 1 doorlopende set tanden, heeft deze twee sets tanden onderbroken door open ruimte. Daardoor wordt de piston per rotatie twee keer een kortere afstand naar achteren getrokken. Resultaat: tweemaal zo snel schieten, maar zonder sterkere veer en andere modificaties ook veel zachter.
Precies wat ik bedoelde met de DMR.

Vind het nogal een grijs gebied. Dmr builds zijn niet altijd daadwerkelijk replica,'s met het uiterlijk van een DMR. Daar mogen ze wat meer aan gaan doen vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Dsg heeft helemaal niets te maken met dit topic toch..?
 
Hm ja.... Regels zijn gemaakt dus we moeten ons daar aan houden.

Vooral de instelling van een groep mensen die eigen regels bedachten en het niet zo nauw namen hebben er voor gezorgd dat de regels zijn aangescherpt.

En natuurlijk loopt er eens iemand in de vuurlinie die de volle lading krijgt.. dat kan gebeuren.

Als sniper ( wat ik zelf ook ben) is het soms gewoon een headshot als ze ergens hun hoofd boven een dijk uitsteken maar ik kijk altijd naar de afstand en kan ik ergens anders raken dan doe ik dat zeker! ( sowieso geeft een bodyshot meer kans op een hit )

ik trek wel heel gauw mijn sidegun omdat die op 30 meter gewoon best nog goed is goed is.

En o ja ik heb ook wel eens pang geroepen en dan per ongeluk in het heetst van de strijd toch de trekker overgehaald.
Dat doet zeer en verontschuldigen is dan het motto.

En ik heb wel eens iemand geschoten op 40 meter die allen een dun shirt droeg( twas warm weer) die zichtbaar pijn voelde.
ik loop dan altijd naar de persoon toe om te kijken of ie hulp nodig heeft.

Het gaat om gedrag mensen... dan houden we de sport fijn.

Maak ook mee dat mensen lopen te schreeuwen en gewoon grof worden.. ik ga daar nooit op in doe mn gele hes aan en loop weg.

Laat de Marshall het dan beoordelen.

Dus ook met alle regels die nu gelden gaan er nog steeds ongelukken gebeuren.
En ook met de nieuwe regels kun je nog steeds cheaten.... Mensen zijn nou eenmaal creatief en vindingrijk.

Het gaat om je mindset mensen


Ik speel omdat ik het spel mooi vind wil graag meewerken aan een langdurig behoud van deze sport.


Allemaal veel speelplezier ook in 2019
Headhunter
 
Hm ja.... Regels zijn gemaakt dus we moeten ons daar aan houden.

Vooral de instelling van een groep mensen die eigen regels bedachten en het niet zo nauw namen hebben er voor gezorgd dat de regels zijn aangescherpt.

En natuurlijk loopt er eens iemand in de vuurlinie die de volle lading krijgt.. dat kan gebeuren.

Als sniper ( wat ik zelf ook ben) is het soms gewoon een headshot als ze ergens hun hoofd boven een dijk uitsteken maar ik kijk altijd naar de afstand en kan ik ergens anders raken dan doe ik dat zeker! ( sowieso geeft een bodyshot meer kans op een hit )

ik trek wel heel gauw mijn sidegun omdat die op 30 meter gewoon best nog goed is goed is.

En o ja ik heb ook wel eens pang geroepen en dan per ongeluk in het heetst van de strijd toch de trekker overgehaald.
Dat doet zeer en verontschuldigen is dan het motto.

En ik heb wel eens iemand geschoten op 40 meter die allen een dun shirt droeg( twas warm weer) die zichtbaar pijn voelde.
ik loop dan altijd naar de persoon toe om te kijken of ie hulp nodig heeft.

Het gaat om gedrag mensen... dan houden we de sport fijn.

Maak ook mee dat mensen lopen te schreeuwen en gewoon grof worden.. ik ga daar nooit op in doe mn gele hes aan en loop weg.

Laat de Marshall het dan beoordelen.

Dus ook met alle regels die nu gelden gaan er nog steeds ongelukken gebeuren.
En ook met de nieuwe regels kun je nog steeds cheaten.... Mensen zijn nou eenmaal creatief en vindingrijk.

Het gaat om je mindset mensen


Ik speel omdat ik het spel mooi vind wil graag meewerken aan een langdurig behoud van deze sport.


Allemaal veel speelplezier ook in 2019
Headhunter

Ff geciteerd voor een dubbele like
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
In Belgie is hier wel duidelijkheid over!
Daar is onlangs besloten om DMR naar 500 fps op te schalen en 2 sec delay in te voeren.
Lijkt mij ook beter, want ook zonder full auto kan je nog een snel salvo vuren.
 
In Belgie is hier wel duidelijkheid over!
Daar is onlangs besloten om DMR naar 500 fps op te schalen en 2 sec delay in te voeren.

Maar ja, in Belgie heeft het AAB geen enkele autoriteit dus kan elke orga alsnog doen wat ze wil.
 
Behalve dat er dan geen onderscheid is tussen een sniper een een DMR? Beetje vreemde regel.

Ik denk dat ze af wilde van alle losse verschillende regels. Dit zal daarom wel zijn samen gevoegd. Eigenlijk verdwijnt de DMR en komt de electronische sniper er voor terug.
 
Dan zou ik zeggen als je dit zo graag wil doen, neem een assault rifle.
De DMR schutter gaan verplichten om met low caps of max lage mid caps te laten spelen.
krijg je dat speed triggeren ook minder.
We hebben het allemaal mee gemaakt dat nadat je gehit bent er nog een lading bb's onderweg is omdat iemand een RPS heeft van het type aso.
Niet leuk, pijnlijk en kan soms tot irritatie of scheldpartijen lijden.
Heeft mij ook een paar tanden gekost omdat die persoon nadat ik meerdere malen hit had geroepen nog steeds aan het schieten was en wel om mijn gezicht (Full body was makkelijk te raken) en door het constant roepen van hit, mijn bitje uit viel en daardoor mijn tanden kapot geschoten waren.
Dit ook nog eens en het bijzijn van een marshall die er probeerde op te reageren maar die schutter zich uit de voeten had gemaakt.
Niet leuk maar wel een risico wat vermeden had kunnen worden door bv de max rof te verlagen en goed de regels toe te passen.
Wij willen allemaal een zo natuur getrouwe replica bouwen.
Laten we dan ook alles zo natuur getrouw doen en niet een CQB type op 450FPS zetten single only maar met een trigger responce die de meeste stock replicas doen verbleken.
Dat is totaal niet in de geest van een DMR
Dus kleine opsomming wat misschien een optie zou zijn om een hoop ergenis weg te halen.
Assault rifles met full auto: 360FPS of 1.2J en dan een max rof van 15/17.
Dit is snel zat.
DMR: Max FPS 450 en semi only plus een bb limit (Mag capaciteit limiteren)in de mag en geen speed triggers, doen ze in het echt ook niet.
Ook het uiterlijk zou moeten lijken op een echte DMR
Sniper is bolt action max FPS van 500.
De semi auto snipers die er zijn gewoon in een DMR rol zetten.
This is just my 2 cents maar het zou wel een aantal irritatie punten weg halen en je laat in de bv DMR rol ook systemen toe die anders er niet toegelaten zouden worden als BV de GBB's en Tippmann waar je geen vertraging in kan bouwen omdat deze mechanisch zijn.
PTW replica's schijnen hier ook onder te vallen wat ik heb begrepen.
SMG of LMG op 360FPS max en ook een rof zoals ze in het echt zijn.

MVG Roy AKA Smitty

Lijkt mij ook beter, want ook zonder full auto kan je nog een snel salvo vuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Robin2k7
Dsg heeft helemaal niets te maken met dit topic toch..?

Wel als mensen er filmpjes van plaatsen en doen alsof het 450 FPS kan schieten en dus relateren aan een DMR.

Dan zou ik zeggen als je dit zo graag wil doen, neem een assault rifle.
De DMR schutter gaan verplichten om met low caps of max lage mid caps te laten spelen.
krijg je dat speed triggeren ook minder.
We hebben het allemaal mee gemaakt dat nadat je gehit bent er nog een lading bb's onderweg is omdat iemand een RPS heeft van het type aso.
Niet leuk, pijnlijk en kan soms tot irritatie of scheldpartijen lijden.
Heeft mij ook een paar tanden gekost omdat die persoon nadat ik meerdere malen hit had geroepen nog steeds aan het schieten was en wel om mijn gezicht (Full body was makkelijk te raken) en door het constant roepen van hit, mijn bitje uit viel en daardoor mijn tanden kapot geschoten waren.
Dit ook nog eens en het bijzijn van een marshall die er probeerde op te reageren maar die schutter zich uit de voeten had gemaakt.
Niet leuk maar wel een risico wat vermeden had kunnen worden door bv de max rof te verlagen en goed de regels toe te passen.
Wij willen allemaal een zo natuur getrouwe replica bouwen.
Laten we dan ook alles zo natuur getrouw doen en niet een CQB type op 450FPS zetten single only maar met een trigger responce die de meeste stock replicas doen verbleken.
Dat is totaal niet in de geest van een DMR
Dus kleine opsomming wat misschien een optie zou zijn om een hoop ergenis weg te halen.
Assault rifles met full auto: 360FPS of 1.2J en dan een max rof van 15/17.
Dit is snel zat.
DMR: Max FPS 450 en semi only plus een bb limit (Mag capaciteit limiteren)in de mag en geen speed triggers, doen ze in het echt ook niet.
Ook het uiterlijk zou moeten lijken op een echte DMR
Sniper is bolt action max FPS van 500.
De semi auto snipers die er zijn gewoon in een DMR rol zetten.
This is just my 2 cents maar het zou wel een aantal irritatie punten weg halen en je laat in de bv DMR rol ook systemen toe die anders er niet toegelaten zouden worden als BV de GBB's en Tippmann waar je geen vertraging in kan bouwen omdat deze mechanisch zijn.
PTW replica's schijnen hier ook onder te vallen wat ik heb begrepen.
SMG of LMG op 360FPS max en ook een rof zoals ze in het echt zijn.

MVG Roy AKA Smitty

Max RPS heeft niks te maken met dit topic IMO, maar alsnog naar mijn mening is het totaal onnodig. We willen wel allemaal super snelle trigger response in onze replica, maar met een hoge RPS kunnen we niet leven. Ik heb nog liever dat alle skirms dan semi only worden zoals bij wild mountain.
 
  • Leuk
Waarderingen: paul37
Dan zou ik zeggen als je dit zo graag wil doen, neem een assault rifle.
De DMR schutter gaan verplichten om met low caps of max lage mid caps te laten spelen.
krijg je dat speed triggeren ook minder.
We hebben het allemaal mee gemaakt dat nadat je gehit bent er nog een lading bb's onderweg is omdat iemand een RPS heeft van het type aso.
Niet leuk, pijnlijk en kan soms tot irritatie of scheldpartijen lijden.
Heeft mij ook een paar tanden gekost omdat die persoon nadat ik meerdere malen hit had geroepen nog steeds aan het schieten was en wel om mijn gezicht (Full body was makkelijk te raken) en door het constant roepen van hit, mijn bitje uit viel en daardoor mijn tanden kapot geschoten waren.
Dit ook nog eens en het bijzijn van een marshall die er probeerde op te reageren maar die schutter zich uit de voeten had gemaakt.
Niet leuk maar wel een risico wat vermeden had kunnen worden door bv de max rof te verlagen en goed de regels toe te passen.
Wij willen allemaal een zo natuur getrouwe replica bouwen.
Laten we dan ook alles zo natuur getrouw doen en niet een CQB type op 450FPS zetten single only maar met een trigger responce die de meeste stock replicas doen verbleken.
Dat is totaal niet in de geest van een DMR
Dus kleine opsomming wat misschien een optie zou zijn om een hoop ergenis weg te halen.
Assault rifles met full auto: 360FPS of 1.2J en dan een max rof van 15/17.
Dit is snel zat.
DMR: Max FPS 450 en semi only plus een bb limit (Mag capaciteit limiteren)in de mag en geen speed triggers, doen ze in het echt ook niet.
Ook het uiterlijk zou moeten lijken op een echte DMR
Sniper is bolt action max FPS van 500.
De semi auto snipers die er zijn gewoon in een DMR rol zetten.
This is just my 2 cents maar het zou wel een aantal irritatie punten weg halen en je laat in de bv DMR rol ook systemen toe die anders er niet toegelaten zouden worden als BV de GBB's en Tippmann waar je geen vertraging in kan bouwen omdat deze mechanisch zijn.
PTW replica's schijnen hier ook onder te vallen wat ik heb begrepen.
SMG of LMG op 360FPS max en ook een rof zoals ze in het echt zijn.

MVG Roy AKA Smitty

Opzich grotendeels mee eens. Echter heb ik zelf een rps van rond de 26 op het moment, puur omdat ik andere motor erin heb gestoken voor betere triggerresponse. Met een betere motor zit je met een AEG echt meteen boven de 15-17, rps.
 
Zelfs stock replica's halen dat nog.
In mijn ogen begint daar dus al het "probleem".
Alles moet snel, sneller, snelst maar owee als ze dan zelf vol onder vuur komen te liggen van een replica met de zelfde specs
Heb dit in het veld al reeds mee gemaakt ;)
Zelf een ROF hebben van boven de 30 en dan "janken" als ze onder vuur komen te liggen van een HPA.
Niet die van mij trouwens.
Heb een Tippmann en gelukkig kan deze normaal niet van die absurde ROF aan.
Blijf bij mijn standpunt ivm wat ik hier boven heb vermeld.

Mvg Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Robin2k7
In mijn ogen begint daar dus al het "probleem".
Alles moet snel, sneller, snelst maar owee als ze dan zelf vol onder vuur komen te liggen van een replica met de zelfde specs
Heb dit in het veld al reeds mee gemaakt ;)
Zelf een ROF hebben van boven de 30 en dan "janken" als ze onder vuur komen te liggen van een HPA.
Niet die van mij trouwens.
Heb een Tippmann en gelukkig kan deze normaal niet van die absurde ROF aan.
Blijf bij mijn standpunt ivm wat ik hier boven heb vermeld.

Mvg Roy AKA Smitty

Absoluut mee eens Roy

Verders 1 Tippmann m4 ook omgebouwd naar dmr , real caps only dat voelt ook gelijk beter, zo van zitten er nog 5 schoten in ?....oeps wel een grote groep komt mijn kant op toch maar even reloaden er ontstaat dan een heel ander spelgevoel dan dat je maar blind 300 bb,s weg puft .
 
In mijn ogen begint daar dus al het "probleem".
Alles moet snel, sneller, snelst maar owee als ze dan zelf vol onder vuur komen te liggen van een replica met de zelfde specs
Heb dit in het veld al reeds mee gemaakt ;)
Zelf een ROF hebben van boven de 30 en dan "janken" als ze onder vuur komen te liggen van een HPA.
Niet die van mij trouwens.
Heb een Tippmann en gelukkig kan deze normaal niet van die absurde ROF aan.
Blijf bij mijn standpunt ivm wat ik hier boven heb vermeld.

Mvg Roy AKA Smitty

Heb er totaal geen problemen mee om onder vuur van te liggen of geraakt te worden, het verschil zit hem tussen mensen die het fatsoenlijk gebruiken en alles een halve mid cap geven voor ze stoppen. Ik snap ook niet wat je wil insinueren met je bericht, dat ik het zelf wel gebruik maar niet tegen kan. Met dit soort berichten krijg ik wel echt het gevoel alsof we niks mogen voelen tijdens het skirmen.