G&G Replika karabinka CM15 KR-APR 14.5" Schiet te hard

Daan_738

Member
15 apr 2018
17
4
Trophies
2
Hoi,


Ik heb ongeveer 3 maanden terug mijn eerste replica op gunfire besteld, deze had ik in de 360fps variant besteld(via de mail gevraagd want er was niet echt een duidelijke snelheid vermeld, over de telefoon is mij verteld dat deze 360fps zouden schieten, dat doen ze dus ook ruim...) . Nu ben ik ermee naar shogun gegaan om een accu ervoor te kopen, hier hadden we gelijk de fps laten meten om zeker te zijn. Nu blijkt: De replica schiet met ongeveer 380fps...

Nu is de klantenservice van gunfire op het moment verre van snel dus wil ik als het mogelijk is hem downgraden. Bij shogun wouden ze dit niet door het type gearbox, dus is mijn vraag: wie zou mij hierbij kunnen helpen? Weet iemand waar ik dit zou kunnen laten doen, of wilt en woont iemand in Noord-Holland en zou mij hierbij willen helpen/leren hoe dit werkt?

Thanks!
 
Hoezo willen ze niet aan een V2 GB werken dat is de meest voorkomende XD? Is zelf doen niet een optie, zijn genoeg video's online te vinden. Ik woon zelf jammer genoeg niet in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan_738
Ja hoor! zou hem idd gewoon zelf opentrekken. In een ander topic hebben we ook iemand door de problemen gelootst ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan_738
Ja hoor! zou hem idd gewoon zelf opentrekken. In een ander topic hebben we ook iemand door de problemen gelootst ;)
Hehe toevallig iets met een SA-H03? ;P
Maar on-topic, net als rebel en jan zeggen ik zou hem gewoon lekker openmaken. Het is echt geen rocket science. Even gewoon de tijd voor nemen, gereedschapskist erbij en gaan. Geen idee hoe dat bij G&G is maar als ze ook maar een beetje op elkaar lijken denk ik dat je hiermee een heel eind komt
 
Hoezo willen ze niet aan een V2 GB werken dat is de meest voorkomende XD? Is zelf doen niet een optie, zijn genoeg video's online te vinden. Ik woon zelf jammer genoeg niet in de buurt.

Geen idee haha, don't ask me :p. ze hadden het erover dat het enorm lastig was, omdat alles direct uit elkaar springt en je nooit weet of alles direct weer gaat werken.

Misschien weet jij wat voor veer ik het beste erin kan doen? En misschien welke upgrades nog meer?(want als alles toch uitmekaar is kan ik maar beter direct alles gaan upgraden)

thanks!!
 
Ja hoor! zou hem idd gewoon zelf opentrekken. In een ander topic hebben we ook iemand door de problemen gelootst ;)

Ik hou je op de hoogte wanneer ik hem uit elkaar ga halen.

Misschien weet jij welke veer het beste erin kan, of is daar een soort rekensommetje voor om de juiste fps te behalen? En welke upgrades kan ik nog meer het beste doen om de replica accurater te laten schieten? Want als de gearbox en al toch uitelkaar licht kan je het beste gelijk meerdere dingen ff een upgrade geven lijkt me.

thanks!!
 
Hehe toevallig iets met een SA-H03? ;P
Maar on-topic, net als rebel en jan zeggen ik zou hem gewoon lekker openmaken. Het is echt geen rocket science. Even gewoon de tijd voor nemen, gereedschapskist erbij en gaan. Geen idee hoe dat bij G&G is maar als ze ook maar een beetje op elkaar lijken denk ik dat je hiermee een heel eind komt

Thanks! Op de video's lijkt het indd niet lastig! Moet makkelijk lukken.

Misschien weet jij welke veer het beste erin kan, of is daar een soort rekensommetje voor om de juiste fps te behalen? En welke upgrades kan ik nog meer het beste doen om de replica accurater te laten schieten? Want als de gearbox en al toch uitelkaar licht kan je het beste gelijk meerdere dingen ff een upgrade geven lijkt me.

thanks!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Geen idee haha, don't ask me :p. ze hadden het erover dat het enorm lastig was, omdat alles direct uit elkaar springt en je nooit weet of alles direct weer gaat werken.

Misschien weet jij wat voor veer ik het beste erin kan doen? En misschien welke upgrades nog meer?(want als alles toch uitmekaar is kan ik maar beter direct alles gaan upgraden)

thanks!!

Uhm M90 en M100 halen en dan kijken, M90 zal zeker lukken. Nozzle met O-ring, air seal tussen cylinderhead en cylinder. Voor de rest kan je proberen te shimmen maar zo niet dan gewoon laten zoals het was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Thanks! Op de video's lijkt het indd niet lastig! Moet makkelijk lukken.

Misschien weet jij welke veer het beste erin kan, of is daar een soort rekensommetje voor om de juiste fps te behalen? En welke upgrades kan ik nog meer het beste doen om de replica accurater te laten schieten? Want als de gearbox en al toch uitelkaar licht kan je het beste gelijk meerdere dingen ff een upgrade geven lijkt me.

thanks!!
Wat rebel zegt zou ik inderdaad doen(hij heeft namelijk zekerweten meer verstand van upgraden dan ik) En wat betreft de springs, daar zijn inderdaad wat berekeningen voor(als je dat zo kan noemen) bijv. M100 is 100m/s met 0.2 en een sp100 is 100m/s met .25 bbs, dus de sp100 zal resulteren in een hogere fps met .2(waarmee voor nu nog gechronoed wordt). Maar uiteindelijk verschilt dat ook weer per replica aangezien ik mensen met een m100 spring erin heb gezien die netjes onder de 360 schoten maar ik heb er een m90 inzitten omdat ik met m100 nogsteeds boven de 360 fps schiet. Dus gewoon een m90 en m100 halen en dan kijken waarmee jij de beste fps mee haalt :)
 
idd, m90 er in stoppen. Als je veel lucht verliest omdat je cilinder niet goed afsluit, houd je daar weer weinig fps van over. Dat had mijn m16 bijvoorbeeld. M90 zou dacht ik rond de 320/330 moeten halen. In de m16 deed ie 280.

Dat is wat je oplost met t upgraden van de cilinderhead, nozzle en soms ook hop-up. Dan lekt er minder tot niets en haal je 330 met een m90.

Het irritante is dat je niet weet of dat nodig is haha! Het kan bij niet upgraded replicas volgens mij nooit kwaad. Kan alleen maar beter worden.

Volgens mij, @Rebelattack correct me if im wrong. Is het dan vooral zaak dat je de hele lucht “straat” upgrades binnen hetzelfde merk houdt. Omdat tussen merken soms wat verschil zit in afmetingen, waardoor je alsnog een lek hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan_738
@Jan, helpt over het algemeen wel, maar is geen vereiste. Je hoeft bijvoorbeeld niet meteen de cilinder te upgraden als je een cilinderhead vervangt, zelfde geldt voor de nozzle vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan_738
Thanks Heren!

Ik zet er eerst een M90 spring alleen in, dan kan ik alles hopelijk voor zondag nog ready hebben zodat de replica voor het eerst gebruikt kan worden.

Dank jullie voor de hulp! Ik ga het gewoon proberen en zien waar we stranden!
Succes!
 
Hey!

Ik wacht ondertussen op de levering van een M90 spring, maar ondertussen heb ik wel de replica gestript tot de gearbox.
Nu heb ik alleen een probleempje/iets wat ik niet snap: Normaal als je je hop-up wilt afstellen trek je aan een soort hendel(excuus, geen idee wat de naam van dit onderdeel is) deze schiet direct terug wanneer je deze los laat, dit komt door een veer natuurlijk. Deze veer moet volgens mij begeleid worden om niet "dubbel te vouwen" zeg maar, of heb ik iets los/stuk gemaakt/haalt zonder dat ik me dat bewust hiervan ben? De foto's maken hopelijk dit extreem vage verhaal duidelijk :D (sorry foto's waren te groot, dus via een wetransfer zijn 3 foto's te zien)

Je kan zien dat de veer(wanneer niet onder spanning) gewoon "normaal" ligt. Maar wanneer je de hendel naar binnen drukt(hij schiet niet terug zoals dat ie normaal zou moeten) komt de veer dus krom te liggen....

@Jan @Hardred @Rebelattack

https://we.tl/t-vPN8UK0Hb1
 
Als de veer krom komt te liggen dan heb je hoogst waarschijnlijk hem uitgerekt en werkt het niet meer, heb ook niet zo zin om foto's te moeten gaan downloaden. Kan je ze niet uploaden op imgur of iets dergelijks?
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan_738
Twee weken geleden met spoed nog voor de eerste game de veer kunnen vervangen! Super easy, snap totaal niet waarom ze moeilijk om dit type gearbox deden....

Nu heb ik alleen een probleem: De replica schiet te zacht xD Hij schiet ongeveer 280 fps met een M90 veer. Zelf wil ik hem gewoon zo dicht mogelijk naar de 360 fps hebben zodat mensen ook voelen dat ze gehit zijn, want dat was nu het probleem dat mensen het totaal niet voelden wanneer ze geraakt werden...

Nu heb ik dus waarschijnlijk nog een laatste vraag: Welke veer raden jullie uit ervaring aan om erin te plaatsen zodat deze zo close mogelijk bij de 360 fps komt?

Ik heb al in verschillende schema's gekeken, maar daar worden vaak fps ranges aangegeven...

Thanks voor de tips, word een mooie hobby zo!

@Rebelattack @Jan @Hardred
 
M90 en zorgen dat het systeem luchtdicht is. Dus cilinder head / nozzle en teflon tape om de hopup / bucking draaien.
 
Inderdaad, dat kan je beter doen dan een zwaardere veer er in doen. Nou kan dat natuurlijk ook wel! Maar je gearbox zal dan toch iets harder moeten werken om de veer te kunnen spannen. Het is nog niet zo erg dat alles stuk gaat (van M90 naar M100 tot M110 kan wat dat betreft prima). Maar je krijgt ook meer consistentie door het aanpakken van luchtlekken.