SR-25 HPA DMR

Tim Scheffer

Member
Trophies
4
Na al enige tijd op zoek te zijn geweest naar een leuk bouw projectje ben ik er dan nu toch echt aan begonnen.. Ik heb weinig ervaring in het zelf knutselen aan een AEG, maar heb wel al mijn TM Hi-Capa 5.1 geupgrade, dus hopelijk word ik hierdoor een beetje bekend met AEG's en HPA. (Pleb to Pro)

Ik ben begonnen met het kiezen van een replica. Lang wikken en wegen heeft mij gebracht bij de SR-25. Ik heb er o.a. in het echt mee geschoten en het is echt een monsterlijk vet ding om te zien, vast te houden maar ook zeker om mee te schieten! (Al zeg ik het zelf)

Nu nog de goede replica vinden, dit bleek niet zo heel makkelijk want (bijna) overal waren ze uitverkocht, of was het niet degene die ik zocht.

Mijn keuze ging uit tussen de volgende SR-25 replica's:
Na veel zoeken en reviews lezen / kijken ben ik gegaan voor de G&G GR-25. Persoonlijk vond ik deze net even kwalitatief beter dan de A&K en ik vond het ook belangrijk dat deze een goede gearbox heeft zodat ik die kan ombouwen naar HPA..

Na 'm eindelijk besteld te hebben was ik zo blij als een kind toen ' ie binnen kwam!
iE0L6eF.jpg

Samen met de standaard mid-cap van 50 BBs, heb ik er nog 3 G&G SR-25 140BB mid-caps bij gekocht.
De rest was allemaal standaard inbegrepen, ook een speedloader. (dit had ik nog niet eerder meegemaakt)
Zelfs een standaard bi-pod attachment zat al aan de gun!

Na hem eens goed te hebben geinspecteerd heb ik m'n bi-pod (die ik al had liggen) er op geschroefd, samen met de silencer. Zie hieronder het resultaat.
PZTDHmI.jpg


Wat miste ik toen nog...
Nou, dat bleek nog wel een lijstje:
  • Hopup unit
  • Hopup bucking
  • Innerbarrel
  • Magazine pouches
  • Front grip
  • Scope met niet teveel zoom
  • HPA Engine
  • HPA nozzle voor GR-25
  • HPA Tank
  • HPA regulator + slang
  • Mini-JST batterij
Nu ben ik behoorlijk enthousiast over Wolverine HPA spullen door er veel over te lezen en ervaringen van anderen, dus de keuze was voor mij daarin ook makkelijk.
Omdat het om een DMR gaat heb ik gekozen voor een Wolverine Electromechanical Reaper in combinatie met de GR-25 nozzle. Tevens heb ik de STORM OnTank regulator gekocht i.c.m. een Tippman 48/3000 (0.8L / 200 bar) tank.

Als magazine pouch heb ik de Condor Outdoor M14 open top gekocht, waar de GR-25 magazijnen echt perfect in passen!

De scope heb ik gekozen voor de UTG Leapers 1.5-6x44 30mm IEW Accushot. Het is een prijzige scope (+/- 200 euro), maar mede vanwege zijn fijne eye relief heb ik deze gekozen, en ik vind 'm echt super gaaf staan op de GR-25.

QnXV33K.jpg

Hij moet alleen op kleine risers staan wil deze op de juiste hoogte staan voor mij maar deze zijn op het moment van schrijven nog onderweg.

Als hopup unit heb ik gekocht voor de Lonex M4/M16 series, i.c.m. met de Modify Hybrid 509mm barrel em de Modify Baton Ryusoku Flat Hop Bucking en deze heb ik vandaag in elkaar gezet.

Zowel de scope, de HPA set, Hopup bucking en de innerbarrel komen van Com-Bat Airsoft waar ik zeer goed geholpen ben via de telefoon. Erg tevreden met hun service!

De eerste stappen zijn dus gezet voor de upgrade en HPA ombouw van de G&G GR-25! FEEST!

Dit was al een klus an sich. Ik doe het tenslotte voor de eerste keer.
De hopup arm was ietsje te dik voor de 1-piece hopup kamer dus heb ik deze iets moeten afschuren. Vervolgens na wat priegelen kreeg ik door hoe hij in elkaar moet worden gezet, gezien er geen handleiding bij zat, of online te vinden was . (Wel wat filmpjes over 1-piece hopups, maar niet van dit specifieke model)

Na 'm eindelijk in elkaar te hebben gezet kwam ik er achter, toen ik m’n Modify Hybrid 509mm barrel met de Modify Baton Ryusoku Flat Hop Bucking wilde installeren, dat er bij de bucking ook nog een Flat Hop Nub zit, welke in de hopup kamer moet... OOPS!

Dus kon ik weer de hele hopup uit elkaar halen om dit hele kleine onderdeeltje er in te zetten onder de hopup arm. Na de hopup weer helemaal in elkaar te hebben gezet heb dan eindelijk m’n eerste resultaat voor mn HPA DMR build, dit terwijl de replica nog helemaal on aangeraakt blijft :)

Het eindresultaat mag er wel zijn, ik ben tevreden en het ziet er gaaf uit!
ffNIxpJ.jpg


24dg3gH.jpg


Hoe nu verder, nou eigenlijk zou ik deze HPA build samen met een vriend doen, maar ik kon het toch niet laten om niet alvast een beetje te beginnen. Ik hou jullie op de hoogte zodra er meer stappen zijn gemaakt in het ombouwen van deze replica.!



TO BE CONTINUED!
 
Laatst bewerkt:
Lonex hop up is niet via CNC gefabriceerd en meestal is het slimmer om de wanden van de hop up unit zelf wat bij te vijlen totdat de arm vrij kan lopen, is eigenlijk standaard en ook niet erg gezien je dan kan zorgen dat de hop up arm wel vrij kan lopen maar niet te veel kan bewegen.

Voor de rest ziet het er goed uit.
 
Lonex hop up is niet via CNC gefabriceerd
Oh ik dacht van wel, ik ga 'm ff aanpassen in de post!

meestal is het slimmer om de wanden van de hop up unit zelf wat bij te vijlen totdat de arm vrij kan lopen
Eens, echter had ik even niet een vijl bij de hand liggen, noch de tijd. Daarnaast ging het om maximaal 0,5mm wat ik er af moest halen en heb ik - for the sake of time - de arm geschuurd met heel fijn schuur papier tot hij net aan er in paste.
 
Heb zelf ook een g&g gr25, werkt de hop up unit wel aangezien je een stuk mist? Want standaart hop up unit is wel een stuk groter. Of hoeft dat stukje er niet perse aan te zitten? Waar de nozzel doorheen gaat.
 
@Tim Scheffer., heb je nog een update voor ons? Wil zelf ook t.z.t. aan een Wolverine SR-25 DMR beginnen. Dan wel een A&K gezien de kosten en feit dat er toch een kleurtje overheen gaat...
 
Terug
Bovenaan