Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Natuurlijk gaat dat niet, maar daarom stellen we het thuis af als AEG spelers en hebben we dan het grootste voordeel dat het ook klaar is, terwijl je bij een HPA weer het probleem hebt dat je het elke keer weer mag fine tunen, gezien na het openen van de kraan het niet direct perfect staat. Voor de rest naarmate de replica's steeds vaker standaard een QSC spring guide krijgen, kan je wss als je een beetje vaardig bent in 10-15 minuten een andere veer erin hebben zitten.

In je eerste zin kaart je dan ook direct een groot deel van het probleem aan. Het gros van de spelers heeft, zoals opgemerkt bij Dark Forest, geen idee van hun joule creep. Daarbij komt ook dat maar weinig mensen een chrono thuis hebben liggen om hem af te stellen. Wat ik dan ook bedoelde met de opmerking dat ik mijn HPA "letterlijk in 30 seconden kan afstellen", was dat het ter plaatste op elk moment kan.

Stel, je hebt een dag ingepland als AEG user. Je weet van de joule creep discussie, maar hé, dat zijn de HPA'ers en snipers! Komt op een skirm aan met je netjes afgestelde 355fps AEG. Wat blijkt, je hebt joule creep. Is dat nu even vervelend, heb je geen tools/reserven/springs mee om hem ter plekke naar wensen te downgraden. Je mag naar huis, want mag niet spelen :(

Mensen moeten bewust worden dat niet enkel HPA de boosdoener is, maar een hoop (upgraded) AEG's en dergelijke ook. Voert de NABV dit geruisloos in (wat ze vooralsnog aan het doen zijn), durf ik een wedje te leggen dat er een hoop skirms komen waarbij er 50% leegloop ontstaat vanwege deze regel. De mens is onbewust van haar eigen toedoen.

Als slot even, fine tunen is een fabeltje hoor. Nog nooit gehad dat mijn replica miraculeus harder of lager schiet door het opendraaien van de kraan. Hij staat op 340 en is volgende skirm ook weer 340. Net als de daaropvolgende skirms. Tenzij Ghost Town echt de 330fps regel heeft toegepast ofcourse.. daar moet ik nog even achterna :p
 
Lees je wel goed ?65 man van de aeg gebruikers stond te hard en dat fine tunen na het openen van de kraan voor hpa gebruikers is onzin .

Ik lees heel goed, maar dan nog, mensen letten nu nog niet op joule creep en hebben dus alleen hun FPS goed afgesteld op een .20. Wanneer dat in gaat zullen de meeste slimmeriken thuis hun AEG chronoen en het goed afstellen en verandert het ook niet meer, dat is waar het verschilt met HPA. Jij zegt wel dat het niet zo is, maar alleen al temperatuur kan een factor zijn en daarbij heb ik vaak genoeg HPA spelers gezien die met hun FPS lekker op het randje gaan zitten en dus de kraan opendraaien en dan op de skirm net te hoog zitten.
 
In je eerste zin kaart je dan ook direct een groot deel van het probleem aan. Het gros van de spelers heeft, zoals opgemerkt bij Dark Forest, geen idee van hun joule creep. Daarbij komt ook dat maar weinig mensen een chrono thuis hebben liggen om hem af te stellen. Wat ik dan ook bedoelde met de opmerking dat ik mijn HPA "letterlijk in 30 seconden kan afstellen", was dat het ter plaatste op elk moment kan.

Stel, je hebt een dag ingepland als AEG user. Je weet van de joule creep discussie, maar hé, dat zijn de HPA'ers en snipers! Komt op een skirm aan met je netjes afgestelde 355fps AEG. Wat blijkt, je hebt joule creep. Is dat nu even vervelend, heb je geen tools/reserven/springs mee om hem ter plekke naar wensen te downgraden. Je mag naar huis, want mag niet spelen :(

Mensen moeten bewust worden dat niet enkel HPA de boosdoener is, maar een hoop (upgraded) AEG's en dergelijke ook. Voert de NABV dit geruisloos in (wat ze vooralsnog aan het doen zijn), durf ik een wedje te leggen dat er een hoop skirms komen waarbij er 50% leegloop ontstaat vanwege deze regel. De mens is onbewust van haar eigen toedoen.

Eens veel mensen ook AEG spelers zijn er minder bewust van, maar goed ik snap al niet dat mensen op het randje gaan zitten met 355 FPS en al helemaal niet als ze geen chrono hebben en besef van het principe JC. Denk dat een redelijk aantal spelers ook hierdoor bij een AEG makkelijker door de chrono komen, zelfs met JC omdat ze toch lager zitten op bijvoorbeeld 330 en dus met creep er ook niet overheen gaan.

Het verhaal over naar huis worden gestuurd omdat je niet aan de regels houdt vind ik niet heel raar. In ieder geval als NABV duidelijk gaat aankondigen wat de nieuwe regels zijn en wanneer ze ingaan en wat de consequenties zijn, dan ben je gewoon fatsoenlijk ingelicht en als je dan niet de moeite doet om te controleren of je aan de nieuwe regels voldoet, je ook niet hoeft mee te spelen die dag. De mensen met upgraded AEG"s hebben dan echt wel een chrono thuis liggen en degene die dat niet hebben zullen niet zo snel degene zijn die genoeg creepen of strak tegen de 360 FPS aan zitten.
 
Dat klopt wat je zegt mensen gaan op het randje zitten Hpa en Aeg gebruikers .

Daarom ga ik er nu aanzienlijk onder zitten de cxp keurig op 330fps met 0.20 en schiet makkelijk 50-60 meter .

De Tippmann m4 340 fps en mjn dmr Tipmann 430 max .
 
Dit gaat nog heel wat stof oprakelen in de comunity.
Kijk eens naar ons met +30 replica's waarvan de meeste aeg zijn.
Alles keurig rond de 345 FPS afgesteld.
Sommige iets eronder maar geeneen erboven.
Hoeveel van onze replica's zullen er weer open moeten?
Ik ga hier nie blij mee wezen nie. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Bax, Boudewijn en Bonaya
Die van mij wordt nu ook onder handen genomen en extra gecheckt. Had een tijdje terug een vriend meegenomen. Zijn met nieuwe amouba schoot netjes 345 met .20 maar met .25 had bij al joulecreep dus moesten snel ff nieuwe BBs gekocht worden.

Succes @Vladimir met het ombouwen van een hele boel replica's (als je pech hebt)
 
Eigenlijk heeft elke replica wel joulecreep.
Elke replica zal met een bepaalde bb gewicht beter schieten dan ander gewicht. Tezwaar geeft weer negatief joulecreep.
Eigenlijk hebben alleen replicas die ver onder de 300 fps schieten niet tot nauwelijks joulecreep.

Zou gewoon met volgende skirm waar je heemgaat even 0,3 en 0,4 bbs proberen om te kijken of je safe zit
 
Ik doe zelf het zelfde als wat Robin2K7 doet.
De assault tippies staan afgesteld op ongeveer 340, fps variatie bij inbegrepen.
De DMR tippy staat op 425 inclusief de shot voor schot variatie.
Dit met 0.20 gemeten.
Daarna met de door mij gebruikte bb's getest op joule om zeker te zijn dat ik niet boven de max waarde zit en ook dit is goed.
Gebruik bij al mijn tippies 0.32 biocore of G&G 0.33.
Mocht ik uberhaupt toch te hoog zitten, heb ik gelukkig alleen maar een imbus sleutel nodig om dit bij te stellen en daarna weer een tyrap door de tournament lock en klaar.
Er word altijd beweerd dat de HPA spelers de grootste cheaters zijn maar als er nu gewoon eens een goede tournament lock gebruikt word waardoor je niet meer bij de knop van de lucht fles kan komen is dit ook opgelost(voor de Wolverine en Polarstar systemen).
Gelukkig heeft de Tippmann(de mechanische versie) een tournament lock systeem die de gehele replica verzegeld zodat je niet meer aan je FPS afstelling kunt zitten.
Indien mensen die de FPS meting doen dan ook ffies controleren of de fles geheel open staat, ben je daar ook van af.
Hoe dit met de nieuwe Omega uitvoering van Tippmann is, durf ik niet te zeggen.
Ook voor AEG spelers is een zelfde systeem nodig en niet zoals nu gewoon een tyrap om wat voor onderdeel ook en je bent klaar.
Systemen zoals ICS met de split gearbox en Kantana of PTW zijn in een handomdraai te veranderen.
Deze systemen zouden een zelfde tournament lock kunnen gebruiken als de mechanische Tippmann om veranderingen tijdens het spelen te voorkomen.
De gewone gearbox systemen zou een tournament lock in de voorste body pin kunnen maken daar de meeste dan niet meer bij de gearbox kunnen komen om bv een veer of iets anders te veranderen om de fps naar boven te krijgen.
Dit natuurlijk nadat ze op de juiste waardes zijn gecontroleerd.
Zolang er geen goed locking systeem is voor alle type replica's zul je altijd mensen houden die na de meting de boel weer terug zetten naar de voor hun beste performance van hun replica.
Het maakt niet uit of je een AEG, HPA, of spring type replica speler bent, het gebeurt gewoon.

Grts Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Robin2k7
Tja. Locking systeem is niet vereist en kan je denk ik ook niet vereisen. Plus je kan met een locking systeem ook cheaten door deze eraf te halen, druk hoger instellen en weer opnieuw te te tyrappen.
Je kunt zo een tyrap kleuren pakketje bestellen en gebruiken. Denk dat ze gewoon moeten blijven fieldtesten.

Over hpa, heb mijn psi 1 keer afgesteld, daarna heeft organisator er een tyrap doorheen gedaan en nooit meer hoeven aanpassen. Ook al staat de knop maar 1% open dan zal die gewoon de druk halen waarop die staat ingesteld, alleen wat langzamer.
 
Waarom denk je dat orga's steeds vaker de kleuren van de tyraps veranderen??
Dit om jou standpunt ook te elimineren.
MAW ik zeg niet dat jij cheat maar als je altijd met de zelfde kleur tyrap werkt is het een koud kunstje om die ook te gaan kopen en gebruiken.
Field testen is bij uitstek de beste methode maar dan moet je wel genoeg marshalls hebben om dit te doen.
Op 100 spelers 6 marshalls is al erg krap om maar een voorbeeld te geven.
Het compleet uitsluiten van enige verandering aanbrengen na de FPS/Joule meting is toch de beste oplossing.
Wederom de HPA spelers zijn verplicht om een tournament lock te hebben anders worden ze geweigerd bij steeds meer velden.
Waarom dit ook niet toepassen voor de AEG spelers of indien mogelijk de bolt action spelers??
De discussie welles of nietes zal altijd aanwezig zijn maar het zou wel zo netjes zijn om voor iedereen dit dan in te voeren en niet alleen weer een maatregel voor HPA spelers.

Grts Roy AKA Smitty


Tja. Locking systeem is niet vereist en kan je denk ik ook niet vereisen. Plus je kan met een locking systeem ook cheaten door deze eraf te halen, druk hoger instellen en weer opnieuw te te tyrappen.
Je kunt zo een tyrap kleuren pakketje bestellen en gebruiken. Denk dat ze gewoon moeten blijven fieldtesten.

Over hpa, heb mijn psi 1 keer afgesteld, daarna heeft organisator er een tyrap doorheen gedaan en nooit meer hoeven aanpassen. Ook al staat de knop maar 1% open dan zal die gewoon de druk halen waarop die staat ingesteld, alleen wat langzamer.
 
Laatst bewerkt:
Skirm 9 September ik zeg maar even niet de locatie , daar gaat het niet om was een persoon geraakt over zo,n 50 meter en had aardige bult/wond op zijn voorhoofd .


Omdat men het niet vertrouwde werden de snipers door de chrono gehaald , 1 sniper pakte terstond zijn biezen en nog 1 werd op 510 fps geklokt dus inderdaad , extra controleren werkt .
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en Jan
Sowieso mag die hele FPS controle wat strenger. Na de pauze wordt er vaak ook niet goed gecontroleerd bijvoorbeeld. Ik ben twee keer geswitched naar mijn andere replica, die netjes 320 chrono'd bij een aantal velden. Die is dan niet gecontroleerd maar is dan toch twee keer het veld op gekomen. Als die "gevaarlijker" was qua FPS zou ik die natuurlijk netjes laten testen, maar die is nog nooit in de buurt gekomen van de 360 FPS. :)

extra controleren werkt .
Bij iedere spawn een chrono die het hek opent van de spawn, wanneer iedereen door de controle is gekomen? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Bij iedere spawn een chrono die het hek opent van de spawn, wanneer iedereen door de controle is gekomen? ;)

Dan ga jij er vanuit dat een cheater zn hit neemt.. al helemaal als hij weet dat hij ook nog eens langs een chrono moet..... Maar controleren zeker na een pauze zou beter mogen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir, Bax en Jan
Skirm 9 September ik zeg maar even niet de locatie , daar gaat het niet om was een persoon geraakt over zo,n 50 meter en had aardige bult/wond op zijn voorhoofd .


Omdat men het niet vertrouwde werden de snipers door de chrono gehaald , 1 sniper pakte terstond zijn biezen en nog 1 werd op 510 fps geklokt dus inderdaad , extra controleren werkt .

Wow, sofar for a gentlemans game.

En hoe is dat verder afgewerkt ?
Ik hoop niet enkel naar huis gestuurd?
 
Geen idee Twin ik ga er vanuit dat er wel maatregelen worden genomen .
 
Zal wel aan mij liggen of de velden waar ik kom . Maar ik heb werkelijk nog nooit iemand zien cheaten met fps.
Af en toe iemand die zijn hit niet pakt maar dat is 99 van de 100 keer onbedoeld.
Wat wel opvalt zijn de brullers die denken dat ze een range van 150 meter hebben en om het hardste roepen dat je je hit moet nemen(terwijl de bb's gewoon voor je in het gras vallen) maar ook dat is maar bij een select aantal velden.
 
Nooit iemand zien cheaten met fps ? Ahum ....kan zijn maar het gebeurd .
 
Zal wel aan mij liggen of de velden waar ik kom . Maar ik heb werkelijk nog nooit iemand zien cheaten met fps.
Af en toe iemand die zijn hit niet pakt maar dat is 99 van de 100 keer onbedoeld.
Wat wel opvalt zijn de brullers die denken dat ze een range van 150 meter hebben en om het hardste roepen dat je je hit moet nemen(terwijl de bb's gewoon voor je in het gras vallen) maar ook dat is maar bij een select aantal velden.

Ik heb het 1x gehoord op bunkerhill toen wij er waren. Een of andere klapdeurjosti had gechrono'd met zware bbs, keramisch of glas op 495fps. Hij raakte een ingame marchall en die vond dat er toch nog wel een hoop energie in die bb zat na de afstand waar over geschoten werd. Chrono en .2s erbij laten komen.. en meneer is gerapporteerd bij de nabv en zn naam op een lijstje bij 3d van mensen die niet meer welkom zijn.

Ik geloof dat hij op 750fps zat met die .2s of iets dergelijk belachelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan