Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Dan loop je als marchal gewoon naar iemand toe en laat je bb door fps meter schieten die je opvangt en weegt.
Moet je wel beetje onopvallend doen anders kunnen bv hpa users met een inline regeling de druk veranderen of hun magazijn snel leegschieten en een magazijn laden met lage gewicht bb

Even off-topic, valt me op dat je vaak meerdere berichten na elkaar post en dan op iemand antwoord zonder te quoten. Is erg onduidelijk om het zo te volgen wat je bedoelt. Probeer je post te bundelen in 1 bericht en de quote optie te gebruiken. Gewoon een tip om jezelf wat duidelijker over te laten komen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik begrijp het moelijke gedoe over gewicht controleren niet zo.

50g/0.001g LCD Digitale Sieraden Weegschalen Lab Gewicht Hoge Precisie Schaal Medicinale Gebruik Draagbare Mini Elektronische Weegschaal
http://s.aliexpress.com/aAJBfq6v?fromSns=Copy to Clipboard

Op ali heb je weegschalen voor bijna niks die precies genoeg zullen zijn.
Makkelijk te checken met eigen bbs of het ijken goed is gedaan.
En zeker als je met 10 bb's per keer weegt zie ik het punt van al dat moeilijke gedoe niet.
 
@Sander, helemaal waar het ging meer om het algemene argument, ik heb grof geld betaald dus ik ga dat niet doen en dat komt een beetje elitist over. Naar mijn mening is de opmerking ik heb meer betaald dan X, dus ... ook een van de zwakste argumenten/opmerkingen die je kan maken. Even hier de hele specifieke case dan buiten beschouwing latend. Vind het ook niet nodig dat er een ty wrap moet komen zodat een aeg niet meer open kan, is gewoon absurd dat we zo ver moeten gaan omdat er blijkbaar nul vertrouwen is.
 
Ik begrijp het moelijke gedoe over gewicht controleren niet zo.

50g/0.001g LCD Digitale Sieraden Weegschalen Lab Gewicht Hoge Precisie Schaal Medicinale Gebruik Draagbare Mini Elektronische Weegschaal
http://s.aliexpress.com/aAJBfq6v?fromSns=Copy to Clipboard

Op ali heb je weegschalen voor bijna niks die precies genoeg zullen zijn.
Makkelijk te checken met eigen bbs of het ijken goed is gedaan.
En zeker als je met 10 bb's per keer weegt zie ik het punt van al dat moeilijke gedoe niet.

zou zoiets op ali worden gekocht krijg je denk ik het commentaar komt dat ze niet betrouwbaar zijn. al lijkt mij het een prima oplossing!
 
De nabv gaat de veiligheid opvoeren.. iedereen is meteen een cheater zoals hier soms gereageerd wordt.. maar volgens mij is kraantje draaien een fabeltje... Al heb ik 50 fps meer dan schiet ik misschien 3 meter verder? Voor de gene die denken met de zelfde joule een hpa en een aeg gelijk worden... Helaas.. de lucht die even krachtig gegeven wordt bij een hpa zorgt voor het beter benutten van de hop.. bij een aeg remt de hop je bb af..
 
Even off-topic, valt me op dat je vaak meerdere berichten na elkaar post en dan op iemand antwoord zonder te quoten. Is erg onduidelijk om het zo te volgen wat je bedoelt. Probeer je post te bundelen in 1 bericht en de quote optie te gebruiken. Gewoon een tip om jezelf wat duidelijker over te laten komen :)

Weet zelf ook dat ik het doe. Heb 2 maanden geleden motorongeluk gehad en nog erg veel last van hoofdpijn en slechte concentratie. Maak ook veel spel en grammaticale fouten wat ik normaal niet doe. Komt met de tijd wel goed ;)
 
Voor de gene die denken met de zelfde joule een hpa en een aeg gelijk worden... Helaas.. de lucht die even krachtig gegeven wordt bij een hpa zorgt voor het beter benutten van de hop.. bij een aeg remt de hop je bb af..

Je weet dat je FPS pas meet na de hop? Het is vast goed bedoeld, maar dit is in mijn ogen echt niet waar. Je zou zelfs in theorie krachtigere lucht kunnen krijgen na hop IPV geen hop bij zowel AEG als HPA (bij normale dwell instelling!)

Daarnaast is joule de simpele rekensom van energie in de bb, dat wil zeggen FPS x gewicht. Hier valt niet mee te cheaten of te veranderen met HPA of AEG na monding uit de barrel. Ik denk dat je in verwarring wordt gebracht met Joulecreepen eerlijk gezegd en meten met of zonder hop
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Je weet dat je FPS pas meet na de hop? Het is vast goed bedoeld, maar dit is in mijn ogen echt niet waar. Je zou zelfs in theorie krachtigere lucht kunnen krijgen na hop IPV geen hop bij zowel AEG als HPA (bij normale dwell instelling!)

Daarnaast is joule de simpele rekensom van energie in de bb, dat wil zeggen FPS x gewicht. Hier valt niet mee te cheaten of te veranderen met HPA of AEG na monding uit de barrel. Ik denk dat je in verwarring wordt gebracht met Joulecreepen eerlijk gezegd en meten met of zonder hop

Ik denk dat het meer te maken heeft dat je bij een AEG een opbouwende druk hebt, waar het bij een HPA juist direct de maximale druk er achter wordt gepompt. Op die manier denkende zou het wel kunnen zijn dat een HPA minder druk nodig heeft van de hop up omdat het puur is om de spin te geven, terwijl het bij een AEG ook enigszins de bb moet tegen houden tot de juiste druk is opgebouwd achter de bb, maar goed daarom is een AEG ook net wat moeilijker qua bouwen om dat je ook rekening moet houden met je lucht volume qua cylinder in relatie tot je barrel en daardoor kan spelen met het gewicht bb dat je wil spelen.
 
Je weet dat je FPS pas meet na de hop? Het is vast goed bedoeld, maar dit is in mijn ogen echt niet waar. Je zou zelfs in theorie krachtigere lucht kunnen krijgen na hop IPV geen hop bij zowel AEG als HPA (bij normale dwell instelling!)

Daarnaast is joule de simpele rekensom van energie in de bb, dat wil zeggen FPS x gewicht. Hier valt niet mee te cheaten of te veranderen met HPA of AEG na monding uit de barrel. Ik denk dat je in verwarring wordt gebracht met Joulecreepen eerlijk gezegd en meten met of zonder hop

Ja ik weet heel goed dat fps / joule pas na de hop wordt gemeten.. maar weet jij dat de backspin die de hop heeft niet met fps of joule te meten is? De betere prestaties van hpa komt niet alleen door joule creepen
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ik denk dat het meer te maken heeft dat je bij een AEG een opbouwende druk hebt, waar het bij een HPA juist direct de maximale druk er achter wordt gepompt. Op die manier denkende zou het wel kunnen zijn dat een HPA minder druk nodig heeft van de hop up omdat het puur is om de spin te geven, terwijl het bij een AEG ook enigszins de bb moet tegen houden tot de juiste druk is opgebouwd achter de bb, maar goed daarom is een AEG ook net wat moeilijker qua bouwen om dat je ook rekening moet houden met je lucht volume qua cylinder in relatie tot je barrel en daardoor kan spelen met het gewicht bb dat je wil spelen.
Mee eens.. maar eenmaal in de lucht met zelfde joule (zelfde gewicht) is de backspin de enige energie die anders is...

Anders zou er nog versnelling / vertraging bij de 1 of de ander een rol kunnen spelen.. maar dan zou barrel lengte meer invloed op je afstand moeten hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Mee eens.. maar eenmaal in de lucht met zelfde joule (zelfde gewicht) is de backspin de enige energie die anders is...

Anders zou er nog versnelling / vertraging bij de 1 of de ander een rol kunnen spelen.. maar dan zou barrel lengte meer invloed op je afstand moeten hebben

Can't disagree with that XD, was ook meer om uit te leggen waarom HPA nog steeds een voordeel kan hebben over een AEG, ook al ligt het ook wel aan hoe goed hij gebouwd is, want een goed afgestelde AEG doet eigenlijk niet onder aan HPA, qua afstand en accuraat schieten. Ik denk nog steeds wel dat HPA de toekomst is van de hobby, maar ik wil het alleen nog niet weten, gezien ik werken aan een gearbox nog steeds leuker vind :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Patje2233
Denk dat een goede airseal en afstelling de 2 gewoon heel dicht bij elkaar brengt. Ik hoop dat ze gewoon beide toekomst blijven houden.. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Weet niet of ik het al vermeld had hier. Maar bij ghosttown hebben ze een tijd geleden een regel ingevoerd dat hpa maar 330 fps mag op 0,2.

Is dit echt zo :p? Stond ik netjes op 340 met mn tippmann, moet ik m alsnog naar beneden schroeven voor aankomend weekend... Staat in hun reglement op de website nog altijd gewoon de standaard 360fps namelijk.

Verder, afgelopen 26 augustus ben ik bij Dark Forest geweest en hier was de NABV en grote aantallen aanwezig. Er werd getest op Joule Creep en er werd aangegeven of je, met ingang van de nieuwe regels, door zou mogen spelen of niet (was nu niet van belang, was meer een test). Wat bleek nu, 75% van de spelers zat boven de 1.2 Joule met zwaardere BB's. Vrijwel iedereen werd geadviseerd hun replica te downgraden, want anders mochten ze niet doorspelen als de nieuwe regels ingaan. Van de 70-80 man, waren er maar 5 á 6 HPA users.

Kortom, AEG, GBB of HPA. Bijna iedereen heeft joule creep, ook als je op dit moment "denkt" dit niet te hebben, kan je daar nog wel eens flink de plank misslaan.

Ikzelf ben voor het toepassen van meten op Joule, daar ik niets heb te verliezen. Het is letterlijk 30 seconde werk om mijn replica af te stellen naar het gewenste resultaat en er vervolgens een tournament lock op te zetten. De HPA users zullen hier grotendeels met mij meedenken, maar degene die hier JUIST tegen zouden moeten zijn, zijn de AEG users. Have fun om (ter plekke) weer tal van aanpassingen te doen aan je replica om hem juist af te stellen i.c.m. de gewenste accuraatheid/distance.
 
Ikzelf ben voor het toepassen van meten op Joule, daar ik niets heb te verliezen. Het is letterlijk 30 seconde werk om mijn replica af te stellen naar het gewenste resultaat en er vervolgens een tournament lock op te zetten. De HPA users zullen hier grotendeels met mij meedenken, maar degene die hier JUIST tegen zouden moeten zijn, zijn de AEG users. Have fun om (ter plekke) weer tal van aanpassingen te doen aan je replica om hem juist af te stellen i.c.m. de gewenste accuraatheid/distance.

Natuurlijk gaat dat niet, maar daarom stellen we het thuis af als AEG spelers en hebben we dan het grootste voordeel dat het ook klaar is, terwijl je bij een HPA weer het probleem hebt dat je het elke keer weer mag fine tunen, gezien na het openen van de kraan het niet direct perfect staat. Voor de rest naarmate de replica's steeds vaker standaard een QSC spring guide krijgen, kan je wss als je een beetje vaardig bent in 10-15 minuten een andere veer erin hebben zitten.
 
Natuurlijk gaat dat niet, maar daarom stellen we het thuis af als AEG spelers en hebben we dan het grootste voordeel dat het ook klaar is, terwijl je bij een HPA weer het probleem hebt dat je het elke keer weer mag fine tunen, gezien na het openen van de kraan het niet direct perfect staat.

Lees je wel goed ?65 man van de aeg gebruikers stond te hard en dat fine tunen na het openen van de kraan voor hpa gebruikers is onzin .
 
Ik heb al vaker gezegd dat veel aeg gebruikers onbewust creepen..
Ik vind alleen de communicatie van de nabv als 1okt de nieuwe regels in gaan wel heel matig. Maar ik verwacht nog steeds een overgangs regeling. Anders is dit niet te doen
 
Ik heb al vaker gezegd dat veel aeg gebruikers onbewust creepen..
Ik vind alleen de communicatie van de nabv als 1okt de nieuwe regels in gaan wel heel matig. Maar ik verwacht nog steeds een overgangs regeling. Anders is dit niet te doen