Kosten inserts laten slijpen.

Boudewijn

Well-Known Member
19 sep 2016
982
788
Trophies
31
Regelmatig hebben we het over brillen, goggles en lenzen maar ik ben net bij de pearl geweest en heb mijn inserts voor de Swiss Eye Raptor achtergelaten om te laten slijpen.

Ik ben €20 per "glas" kwijt dus €40 voor de inserts.

Maar misschien handig om hier bij te houden wat het waar kost ter info voor de rest.

Pearl Wateringen
-3 en -5 met grote cylinder
€40,- voor slijpen swiss eye raptor insert.
€60,- Swiss Eye Raptor plus insert

Pearl
-1.25 en - 1.75 met cylinder
€150,- Veiligheidsbril met bolle montuur
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan
Goed idee. Eventueel een idee om ook sterkte en cylinder te vermelden? Merkte met mn zonnebrillen op sterkte dat dat nogal wat uitmaakte voor de prijs per glas.
 
Maakt hier niets uit. Heb sterke afwijking (mentaal en qua ogen) en ondat de inserts zo klein zijn, van kunststof en geen extra behandeling nodig hebben is het niet zo duur.
 
ik ben met mijn swiss eye raptor inserts bij de pearl geweest en ik kreeg een offerte van 70euro per glas. Toen dacht ik laat ik toch maar ff wachten dan. Ondertussen nog geen tijd gehad om verder te kijken.

Met andere woorden, ik volg het topic aandachtig
 
Maakt hier niets uit. Heb sterke afwijking (mentaal en qua ogen) en ondat de inserts zo klein zijn, van kunststof en geen extra behandeling nodig hebben is het niet zo duur.

Goed te horen, iets voor in het achterhoofd.
 
Ik heb het 2 jaar geleden laten doen bij mijn vaste opticien. Daar was ik eigenlijk 40 euro per glas kwijt, maar kreeg korting waardoor het neerkwam op 30 euro per glas. Dat was gewoon standaard glas zonder cilinders etc.
 
Maakt hier niets uit. Heb sterke afwijking (mentaal en qua ogen) en ondat de inserts zo klein zijn, van kunststof en geen extra behandeling nodig hebben is het niet zo duur.
ik ben met mijn swiss eye raptor inserts bij de pearl geweest en ik kreeg een offerte van 70euro per glas. Toen dacht ik laat ik toch maar ff wachten dan. Ondertussen nog geen tijd gehad om verder te kijken.

Met andere woorden, ik volg het topic aandachtig

Snap niet echt hoe dat kan maar zal dan misschien individuel beoordeeld worden. Maar Wateringen is iig goedkoop voor mij, incl sterke cylinders en -3 en -5
 
Ik heb via pearl een veiligheids bril op sterkte dat koste 50 per glas, en 50 voor bolle montuur. Ik heb - 1.25 en - 1.75 met cilinder.
 
Net voor de 2e keer inserts op sterkte laten maken bij de Pearl Haarlem(ben van een swisseye raptor naar een Revision Sawfly gegaan, wereld van verschil btw) en moest wederom €10 per glas betalen.
 
Net voor de 2e keer inserts op sterkte laten maken bij de Pearl Haarlem(ben van een swisseye raptor naar een Revision Sawfly gegaan, wereld van verschil btw) en moest wederom €10 per glas betalen.

Waarom ben je overgestapt?
 
Omdat:

-de swisseye raptor nog wel eens besloeg (maar daar hebben meerdere brillen last van)
-als je de insert in je bril deed komt de bril wat verder van je gezicht af te staan door de dikkere neusvleugel, hierdoor ontstaat aan de zijkanten een wat ruimere opening, vond ik niet prettig qua bb's die er nu makkelijker tussen konden komen.
-mijn wimpers kwamen tegen de insert glazen aan.

Ik had al zoveel goeie dingen gelezen over de Revision Sawfly (Revision Locust schijnt ook erg goed te zijn maar dat zijn full seal goggles), onze jongens in Afghanistan gebruiken ze ook, tevens als de britten en amerikanen..

Wat mij tegenhield was de prijs in NL van +/- €120, toen keeg ik de tip om op Ebay te kijken, veel Engelse surplus zaken bieden deze gebruikt of in bijna nieuwstaat aan voor rond de €35

Een ongebruikte set voor €40 op de kop getikt (wel een beetje mazzel met de prijs gehad) en vind het een superbril.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick191
Ik speel met inserglazen die ik bij de Hans Anders in Zoetermeer vandaan heb. Ik heb op beide ogen -7 met cylinder. Heb de glazen laten slijpen tot dikte 1.6.
En betaalde 85 euro per glas. (met korting mee was het 73 euro per glas)
Als ik mijn gewone bril afdoe en de veiligheidsbril op, dan hebben mijn ogen even tijd nodig om aan te passen omdat de insertglazen dichter bij zitten. En inderdaad komen je wimpers tegen de glazen aan, maar na een uurtje spelen merk ik dat niet meer.

De veiligheidsbril is van het merk WileyX.
 
Als startende airsofter heb ik ook gekozen voor de Swiss Eye Raptor met insterts. Mijn sterkte is -2 met een kleine cilinder. Dankzij dit dikke tip topic ben ik met mijn recept ook langs de Pearl Ede gegaan en daar uiteindelijk mijn glazen besteld voor €10 per stuk. Geen geld!

Ik heb ook nog even bij een aantal andere opticiens in Ede gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Hieronder een overzicht:
  • Hans Anders Ede: Wist niet direct wat het was. Na een belletje met hoofdkantoor gaven ze aan dat het €40 per glas zou zijn. Mijn bril moest opgestuurd worden en dat was voor mijn eigen risico. Houding van de medewerker was ook erg gericht dat ze mij liever niet wilde helpen.
  • Specsavers Ede: Na een korte babbel met een medewerker gaf hij aan dat ze de glazen niet zelf slijpen, waardoor hij mijn totale bril moest opsturen. Hij rade dat eigenlijk af en gaf de tip om naar Het Huis/Eye Wish Ede te gaan, omdat die wel in de winkel slijpen. Eerlijk verhaal!
  • Het Huis/Eye Wish Ede: Na een snelle berekening qua kosten kwamen de glazen op €80 per stuk. Dit vond ik te duur en bedankte de man vriendelijk voor zijn tijd.
  • Pearl Ede: Herkende gelijk wat ik wilde en kon uitleggen welke opties mogelijk zijn. Voor €10 per glas heb je de basis kunststof versie en voor €20 per glas zijn ze ook extra kras werend. Ze rade mij het eerste aan, omdat hij al achter een bril zat. Deze heb ik dus besteld. De opticien heeft de curve van de insert met bril keurig opgemeten. Ik hoefde alleen mijn insert achter te laten en wacht nu op een belletje wanneer die klaar is.
 
Als startende airsofter heb ik ook gekozen voor de Swiss Eye Raptor met insterts. Mijn sterkte is -2 met een kleine cilinder. Dankzij dit dikke tip topic ben ik met mijn recept ook langs de Pearl Ede gegaan en daar uiteindelijk mijn glazen besteld voor €10 per stuk. Geen geld!

Ik heb ook nog even bij een aantal andere opticiens in Ede gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Hieronder een overzicht:
  • Hans Anders Ede: Wist niet direct wat het was. Na een belletje met hoofdkantoor gaven ze aan dat het €40 per glas zou zijn. Mijn bril moest opgestuurd worden en dat was voor mijn eigen risico. Houding van de medewerker was ook erg gericht dat ze mij liever niet wilde helpen.
  • Specsavers Ede: Na een korte babbel met een medewerker gaf hij aan dat ze de glazen niet zelf slijpen, waardoor hij mijn totale bril moest opsturen. Hij rade dat eigenlijk af en gaf de tip om naar Het Huis/Eye Wish Ede te gaan, omdat die wel in de winkel slijpen. Eerlijk verhaal!
  • Het Huis/Eye Wish Ede: Na een snelle berekening qua kosten kwamen de glazen op €80 per stuk. Dit vond ik te duur en bedankte de man vriendelijk voor zijn tijd.
  • Pearl Ede: Herkende gelijk wat ik wilde en kon uitleggen welke opties mogelijk zijn. Voor €10 per glas heb je de basis kunststof versie en voor €20 per glas zijn ze ook extra kras werend. Ze rade mij het eerste aan, omdat hij al achter een bril zat. Deze heb ik dus besteld. De opticien heeft de curve van de insert met bril keurig opgemeten. Ik hoefde alleen mijn insert achter te laten en wacht nu op een belletje wanneer die klaar is.

Om welke sterkte gaat het hier, gok dat ik met mijn ~ -7/-9 er niet zo goedkoop vanaf ga komen.
 
Bij Pearl zijn de glazen altijd goedkoper dan bij een "echte" opticien. Bij Pearl gebruiken ze namelijk mallen met minieme defecten die bedrijven met een hogere kwaliteitsstandaard niet meer willen gebruiken. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het slechte glazen zijn. En voor airsoft heb je zeker voldoende aan die glazen, maar voor een gewone bril ga je best langs bij een "echte" opticien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MattiB
Heb voor mijn swiss eye raptor insert €50 betaald voor beide glazen. Dit was bij de Specsavers