Russische gear/replica's

mwilliam

Well-Known Member
5 feb 2017
98
35
Trophies
7
Hoi :D
Ik speel nu al een tijdje airsoft.
Tot nu toe heb ik altijd met wat random samengestelde gear gespeeld (leunend naar America), maar nu zit ik toch te denken om iets meer te 'roleplayen'.
Aangezien een goede vriendin russisch is, zat ik te denken aan russische gear en replica.
Ik kwam uit op GORKA en spetsnaz wat mij wel tof leek.
Nu was mijn vraag (voor de russische onder ons ;) ) waar speel jij mee, welk tijdperk en wat raad je mij aan?

Ik hoop op toffe antwoorden, alvast bedankt!

EDIT:
Okay, dus ik heb best wel een mooie replica gevonden, ook niet heel duur ofzo.
Het is de Cyma cm046. Zijn er hier airsofters met ervaring met cyma of deze replica?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en michielvdz
Kijk aan, goede stap!
Kwa russisch kan je het zo gek maken als je zelf wil.
Er zijn Facebook groepen waar ze reenactment op zetten, verkeerde handschoenen en ze vinden het al niks.
Maak er gewoon wat moois van.
Meeste hebben modern.
Jaren 80 (Afghanistan) en 90 (tsjetjenie) zijn leuke outfits (ratjetoe).
Cyma heeft goede replica's, alles van 040 en hoger.
046 was dacht ik niet denderend, beter reviews opzoeken.
Ik heb een 045 en 048 gehad, aanraders
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en michielvdz
Yes yes join the dark side, excellent!

Nu je de juiste keuze hebt gemaakt: welkom in het wereldje waar de mogelijkheden oneindig zijn! :D

Ik speel zelf met de meest moderne loadout van het Russische leger. Ook wel Ratnik genoemd.

FdHLT0u.jpg


Op de handschoenen na compleet real steel. Aangeschaft via Ebay and facebook (slavy slav).

Wat handige zoek termen:
6b45 = armor carrier
6b47 = helm
6b50 = ballistic goggles (geen stanag keurmerk!)
6b51= knee en elbow pads
6sh117 = chest rig
6sh122 = spring/autumn reversible suit

Mijn replica op de foto is een AKS74U met rails van E&L. Tegenwoordig heb ik er overigens een Zenitco B11, Zenitco RK1 grip en een houten upper handguard op zitten.

Q4ibHUg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk aan, goede stap!
Kwa russisch kan je het zo gek maken als je zelf wil.
Er zijn Facebook groepen waar ze reenactment op zetten, verkeerde handschoenen en ze vinden het al niks.
Maak er gewoon wat moois van.
Meeste hebben modern.
Jaren 80 (Afghanistan) en 90 (tsjetjenie) zijn leuke outfits (ratjetoe).
Cyma heeft goede replica's, alles van 040 en hoger.
046 was dacht ik niet denderend, beter reviews opzoeken.
Ik heb een 045 en 048 gehad, aanraders
Bedankt!
Ik vind die 045 er wel mooi uitzien, ik denk dat ik dan toch iets richting de aksu kant ga (handig voor CQB en gewoon een buiten skirm).
Qua verdere gear sta ik nog helemaal open, maar de Ratnik van @michielvdz ziet er wel tof uit :D
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz en Camilo
De meeste russen op het airsoft veld hebben een gorka en smersh. Voldoet prima voor airsoft maar is niet accuraat, volgens de geleerden.

Precies wat @KampingKareltje zegt heb je genoeg mogelijkheden. Wil je modern of juist old school gaan. Ik zou wat googlen wat je mooi vind.
Van Afghanistan gear heb je genoeg replica's, origineel kan maar gaat je goud kosten. Een gorka 1 bijvoorbeeld is een mooi begin. Dan een bvd vest of lifchik. Camos zijn gold leaf(kzs of klmk) of kahki.
Als je het echt accuraat wilt doen kan je een periode kiezen in tjetjenie. Er zijn twee oorlogen geweest, zit ongeveer 15 jaar tussen begin en einde van beide oorlogen. Camos zijn vsr 93 (1e oorlog) en flora (2e oorlog) en nog andere spetsnaz camo zoals smk oreh, Gear is v95, vv1 en andere vestjes. Daarnaast werd alles door elkaar gebruikt, vooral 1e oorlog was t leger 1 zooitje bij elkaar. Deze spullen zijn goed origineel te krijgen.

Een mooi overzicht van de camos http://camopedia.org/index.php?title=Russia
Sommige camos zoals butan en smk oreh zou oud en/of weinig gebruikt dus duurder.


Wil je modern, kijk even bij www.redarmyairsoft.nl
Igor helpt je graag met zoeken naar gear zoals een gorka of smersh. Je kan het passen en als t kan besteld ie t voor je in rusland.
Www.greyshop.ru is een winkel in moskou, heb je wel kans op importheving bij de doaune en hoge verzendkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Kijk eens op facebook voor rusfed nl-be-lux en northern pact
Komt zat leuks voorbij
Ook voor vragen over uitrusting, spullen te koop en mooie replica's
 
Yes yes join the dark side, excellent!

Nu je de juiste keuze hebt gemaakt: welkom in het wereldje waar de mogelijkheden oneindig zijn! :D

Ik speel zelf met de meest moderne loadout van het Russische leger. Ook wel Ratnik genoemd.

FdHLT0u.jpg


Op de handschoenen na compleet real steel. Aangeschaft via Ebay and facebook (slavy slav).

Wat handige zoek termen:
6b45 = armor carrier
6b47 = helm
6b50 = ballistic goggles (geen stanag keurmerk!)
6b51= knee en elbow pads
6sh117 = chest rig
6sh122 = spring/autumn reversible suit

Mijn replica op de foto is een AKS74U met rails van E&L. Tegenwoordig heb ik er overigens een Zenitco B11, Zenitco RK1 grip en een houten upper handguard op zitten.

Q4ibHUg.jpg
Herkenbare replica.....ben ik jou niet ns eem keer bij darkforest tegen gekomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz