Welke Duikfles 200Bar of 300Bar

1972

Member
4 jun 2018
18
9
Trophies
2
Beste Forumleden,

Ik wil een duikfles aanschaffen om tippmann/hpa tanks mee te kunnen vullen maar weet niet
of ik het beste de 200Bar of 300Bar moet kopen. Graag jullie advies hierover.

Gr Frank
 
300 bar doe je veel langer mee en als je het kan missen neem 1 van kevlar scheelt zo veel gewicht.
Kijk of je een gekeurde 2de hands kunt vinden sheelt een hoop geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Heb een 220 bar duikfles scheelt enorm in prijs vergeleken met een 300 bar en natuurlijk afhankelijk wat voor flesje je gebruikt .

Ik heb een 15 liter fles en zal hem hooguit 2x per jaar bij moeten vullen .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972
Heb een 220 bar duikfles scheelt enorm in prijs vergeleken met een 300 bar en natuurlijk afhankelijk wat voor flesje je gebruikt .

Ik heb een 15 liter fles en zal hem hooguit 2x per jaar bij moeten vullen .

Robin

Een 220 bar duikfles bestaat niet naar mijn weten. Daar in tegn zou je een 200 bar duikfles wel kunnen vullen naar 220bar aangezien er aardige veiligheids marge op zit. Betekend trouwens niet dat je dit moet doen.

Ik zou een 300 bar duikfles nemen aangezien een 200bar duikfles een hpa tank van 200 bar maar maar voor 95%zal vullen aangezien daarna het druk verschil te laag is. En de 2de vulling zal nog een stuk lager zijn

Daarin tegen zal een 300bar duikfles afhangende van de maat in iedergeval makelijk 2 a 3 tankjes helemaal kunnen vullen.

Naast airsoft ben ik ook recreatief duiker dus toch een paar kleine safty dingen;)

Leg de duikfles altijd neer als je hem niet zelf in de hand hebt als hij omvalt en de kraan slaat kapot ben je zwaar de lul

En als je de vles vervoert miden in de zomer zorg dan dat je hem afdenkt en niet in de volle zon legt. Ik heb een vles een x zien klapen op de duik plaats en gelukig zat er niemand in de auto want hier was niks meer van over
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972 en JWieleman
Ik duik ook en je vult hem tot 220 bar ik zeg dat met een reden omdat je moet uitkijken als je een 200 bar flesje vult .

De meeste gebruiken een 200 bar flesje tijdens een skirm dan zou ik het afraden om 300 bar duikfles te gebruiken 1 ze zijn echt veel duurder en 2 je kan het kleine flesje overvullen als je niet oplet dus safety first zou ik zeggen .
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972 en Rens Ruigrok
Dat verklaar het:)

Daar heb je zeker gelijk in.
Ik heb het zelf even geprobeert met mijn 200bar12 liter en vond dit geen groot suc6
Omdat het druk verschil te snel te laag was.

Ik heb een 300bar compresor op werk met vocht en olie filter tegenwoordig die ik kan gebruiken dus ik kan die afstelen op 200/210 en dan rustig vullen dat scheelt een hoop gedoe;)
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972 en Robin2k7
Woow wel superhandig als je een compressor beschikbaar hebt die koop je niet effe 123 you lucky ......haha
 
Woow wel superhandig als je een compressor beschikbaar hebt die koop je niet effe 123 you lucky ......haha

haha ja elke baan heeft zo zijn voordelen he:) deze komt met een compresor en 250meter lange bunker om in de weekenden de replica op af te stellen:p
Moet je helaas wel bbs opruimen en dat is een beste kut klus;)
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972 en Robin2k7
Dank jullie ! word al wat duidelijker.
Zal nog even vermelden dat ik deze TIPPMANN 48/3000 Aluminum HPA Tanks gebruik.
Kan ik deze veilig met een 300 Bar duikfles vullen of toch beter met een 200 Bar.

Gr Frank
 
Dank jullie ! word al wat duidelijker.
Zal nog even vermelden dat ik deze TIPPMANN 48/3000 Aluminum HPA Tanks gebruik.
Kan ik deze veilig met een 300 Bar duikfles vullen of toch beter met een 200 Bar.

Gr Frank

Wil je het veilig spelen koop dan liever de 200 bar 1x niet op letten met een 300 bar en je burst disk knalt er uit of erger nog je flesje knalt en dan is het einde oefening .
 
Ik heb zelf een 300 bar duikfles maar dat komt omdat ik ook 300bar hpa flesjes heb.

Let op zoals eerder vermeld neem er 1 die nog gekeurd is. Het liefst met nog minimaal 2 jaar er op!! Zorg anders dat de verkoper hem keurt voordat je hem koopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7