Lekkende magazijnen kwc 1911

Mirko

Active Member
11 feb 2018
37
12
Trophies
3
Hallo allemaal,

Sinds kort lekken mijn 3 CO-2 magazijnen van mijn 1911.

Omschrijving van het lekken:
Bij het indraaien van het CO-2 patroon spuit hij al zijn gas langs de bovenkant eruit.

2 Magazijnen heb ik kunnen “herstellen door de rubbers te voorzien van silicone vet.

Echter 1 blijft lekken.
Ik denk misschien een nieuwe output valve steken?
Maar waar kan ik er 1 vinden?
Is het ook nog anders op te lossen?
Een DIY-mod?

Thx alvast!!
 
WoW!
Ik zie nu pas dat er nog niemand gereageerd heeft.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb 1 mag kunnen afschrijven.
Wat echt helpt is voordat je de Co2 patroon erin stopt het magazijn in te spuiten met siliconen olie.
Had ik dat eerder geweten dan had ik dat ene magazijn nog kunnen redden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mirko
Valve's zijn bij de meeste Airsoft webshops wel te krijgen.
Probeer Com-bat eensch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mirko
Thx voor de reply.
Ik heb ondertussen een nieuw magazijn aangekocht, een set nieuwe valves, en 2 mags heb ik kunnen repareren door de o-ringen in te vetten.

Ik dacht nu vooralleer ik een co2 patroon opschroef er een druppel silicone olie op te doen?
 
In het inlet gaatje die in de CO2 patroon drukt ja.
Dat moet toekomstige problemen voorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mirko
Top! Laten we hopen!
Ik heb alvast jet nieuwe magazijn los gehad, rubbertje ingevet en de schroefdraad van de valve voorzien van teflon.
 
En blijft hij nu goe gasdicht?
Doordat ik teflon gebruikt heb?
Ik denk dat dit bijzaak is. Ze zijn gestopt met lekken 2 van de 3 toen ik het kleine rubbertje dat in de opening van de valve zit gesmeerd heb.

Geluk misschien?
Heb er 1 skrim meegedaan en ze zijn lekdicht gebleven.

Ik denk dat het belangrijk is de magazijnen altijd te voorzien van een goede smering omwille van de co2.
Dus vanaf nu, een drupje silicone olie op het co-2 patroon en dat zou moeten werken. (Hoop ik)
 
Laatst bewerkt:
Goed dat ik deze tips ook lees, heb zelf een 1911 TAC op CO2. Nog geen lekkages gehad echter heb ik ook nog geen siliconen op de rubbers gespoten. Volgende keer dat ik de CO2 patronen wissel moet ik dat even doen dus :)
 
Co2 capsules zijn vrij droog wat betreft siliconen olie.
Bij Greengas zit er meestal al smeermiddel in de fles.
Bij Co2 is dat (meestal) niet het geval.
Vandaar dat je zelf in de weer moet met de siliconen olie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michel
Enkele weken terug een hele skrim (3h) mee gespeeld.
Ieder co2 patroon voorzien van een druppel silicone olie voor het indraaien.

Morgen ga ik ze gedurende 6h gebruiken in een cqb dus gaan zien wat dat geeft.
Nodig om ieder patroon te voorzien van silicone olie?
 
Hé Mirko! Benieuwd of het inmiddels opgelost is?

Wat ik in ieder geval geleerd heb door m'n KWC 1911 (co2) en mijn Tokyo Marui Glock 189c (greengas), is om Co2-patronen na het skirmen er altijd uit te halen, en greengas-magazijnen halfvol weg te leggen na een skirm. Werkt bij mij top, en eigenlijk nog niets *klop klop* aan m'n magazijnen hoeven doen na 'n jaar.

Daarnaast NOOIT, maar dan ook NOOIT, die drukknoppen (weet even de naam niet precies) gebruiken waardoor het gas er in één keer uit spuit.
 
En niet vergeten het rubber rondom de naald voor co2 mags geolied te houden zodat deze niet uitdrogen, vooral na het verwijderen van co2 capsules. Daarbij zou ik me niet kunnen bedenken wat er fout is aan het open zetten van de valve door er op te drukken?
 
En niet vergeten het rubber rondom de naald voor co2 mags geolied te houden zodat deze niet uitdrogen, vooral na het verwijderen van co2 capsules. Daarbij zou ik me niet kunnen bedenken wat er fout is aan het open zetten van de valve door er op te drukken?

Dat heb ik dus gedaan en kon daarna het magazijn weggooien.
Ik heb nog van alles geprobeerd tot een nieuw ventiel aan toe maar het mocht niet baten.
 
Dat heb ik dus gedaan en kon daarna het magazijn weggooien.
Ik heb nog van alles geprobeerd tot een nieuw ventiel aan toe maar het mocht niet baten.
Als je een nieuw ventiel steekt incl de nieuwe rubbers dan moet dit toch werken?
Ik heb ook 1 magazijn voorzien van nieuw ventiel, rubbers en het rubber stukje bovenaan het magazijn en deze is lekvrij.
 
Doordat je alle Co2 in 1 X laat wegspuiten bevriest de hele handel.
In de winter nie zo erg maar zomers bij +30 kan je magazijn scheuren.
Dat is waarschijnlijk met mijn mag gebeurt.
 
En niet vergeten het rubber rondom de naald voor co2 mags geolied te houden zodat deze niet uitdrogen, vooral na het verwijderen van co2 capsules. Daarbij zou ik me niet kunnen bedenken wat er fout is aan het open zetten van de valve door er op te drukken?

Erg gaat veel teveel co2 (of greengas) in één keer uit je magazijn dan dat je rubbertjes eigenlijk aan kunnen. Hierdoor kunnen ze inscheuren.
 
Doordat je alle Co2 in 1 X laat wegspuiten bevriest de hele handel.
In de winter nie zo erg maar zomers bij +30 kan je magazijn scheuren.
Dat is waarschijnlijk met mijn mag gebeurt.

Dit dus.