Muziek tijdens scrim toegestaan?

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,
Ik hou altijd van interessante vragen :p
Dus zoals de titel al zegt is het toegestaan?
Dit uit tactish zicht gezien zoals in de Vietnam oorlog dat Amerikaanse helicopters met harde muziek overvlogen om de vijand af te leiden.
 
Volgens mij staat er nergens dat het niet mag.
Bij bv rtt (Running The Target) word er al muziek door de hal gedraaid. het voert de spanning flink op.
Of het outdoor ook zo effectief is betwijfel ik. Aangezien je geen jaren durende strijd hebt om eventueel het moraal te beïnvloeden.
En we allemaal dezelfde cultuur hebben dus ongeveer dezelfde muziek waarderen of minder storend vinden.
 
Volgens mij staat er nergens dat het niet mag.
Bij bv rtt (Running The Target) word er al muziek door de hal gedraaid. het voert de spanning flink op.
Of het outdoor ook zo effectief is betwijfel ik. Aangezien je geen jaren durende strijd hebt om eventueel het moraal te beïnvloeden.
En we allemaal dezelfde cultuur hebben dus ongeveer dezelfde muziek waarderen of minder storend vinden.

Miechien kan je dan zelfs schietende replica geluiden op punt A laten afspelen en vervolgens flanken via punt B gewoon lekker voor de fun :p
 
Dat is nog niet eens zo een slecht idee haha. Als je zulke ''decoys'' wilt knutselen. Wat ik weet bijv is dat er draagbare gitaar amps zijn die redelijk klein zijn maar goed geluid produceren.

https://www.thomann.de/nl/marshall_ms2.htm zoiets bijv. Dan moet je wel verstand hebben van solderen enzo, want de gitaar effecten (distortion, gain, temble ect) moeten er natuurlijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Valmijaan
Dat is nog niet eens zo een slecht idee haha. Als je zulke ''decoys'' wilt knutselen. Wat ik weet bijv is dat er draagbare gitaar amps zijn die redelijk klein zijn maar goed geluid produceren.

https://www.thomann.de/nl/marshall_ms2.htm zoiets bijv. Dan moet je wel verstand hebben van solderen enzo, want de gitaar effecten (distortion, gain, temble ect) moeten er natuurlijk uit.

De uitwerking moet nog komen naartuurlijk maar je snapt het idee :)
 
Hahaha of je neemt een MG42 mee met een amp met het geluid van als hij schiet. Koppel het via de mosfet aan je replica, kweek een partij spieren en je hebt de bruutste replica ooit =P

Maar ik weet niet of muziek buiten wat doet. Binnen lijkt het me wel gaaf omdat je je dan minder goed kan oriënteren en op andere zintuigen moet spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
ook al zal dit nooit toegelaten gaan worden, toch blijft het een leuk iets voor meer realiteitsgeluiden tijdens de skirms :p

 
En bij Ghost Town wordt er ook regelmatig lekkere stevige muziek gedraaid tijdens de skirms en bij Unit13 gooien ze er zelfs nog geluidseffecten en explosies etc doorheen en op dusdanig volume dat het zeker bijdraagt aan audio blindheid, oftewel je kan niet meer op omgevingsgeluiden vertrouwen (als je ze al kan horen) :D
 
Jaaaa bl tech!!! :3 :3 :3

Ok on topic; ik vind het afleidings element met de box wel een heel guitig idee haha!! Ben benieuwd wat de reactie is van spelers als ze dan na een half uur zoeken, die box vinden xD
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Jaaaa bl tech!!! :3 :3 :3

Ok on topic; ik vind het afleidings element met de box wel een heel guitig idee haha!! Ben benieuwd wat de reactie is van spelers als ze dan na een half uur zoeken, die box vinden xD

Of de reactie als ze dik geflankt worden hahahha
 
Wel moet je rekening houden met de APV mbt toegestanegeluids niveau.
 
Ballistic ordnance sound system is not allowed in the Netherlands?
The device is not released yet since when was prevented.
 
Gewoon zoals in de films, een goedkope speler met eigen boxen ergens neerleggen.

Airsoft inc draait ook lekkere muziek. Zo hebben we eens afgesproken om ol de laatste noot van een nummer (meet me at the bottom off the river) te gaan rushen. Werkte als een malle.