fps Dboys mk12 spr mod0

Madness127

Member
3 nov 2015
5
0
Trophies
1
K heb vandaag een dboys mk12 spr op de kop getikt maar ik weet niet exact welke fps het apperaat heeft. De vorige eigenaar wist dit niet ik heb als beginnend speler geen chrono om het even mee te testen.
Ik heb wat gegoogeld maar de verschillende sites geven behoorlijk uiteen lopende info. Van 300 tot 480 fps
Dus ik ben opzoek naar iemand die wel een chrono heeft zodat ik kan achterhalen welke fps het apparaat daadwerkelijk heeft. Nu ben ik stiekem een beetje bang dat de fps te hoog zal zijn. Dus mijn volgende vraag is wat voor veer zou ik nodig hebben om het apparaat wel game ready te maken?

Ik hoopte eigenlijk de 27e mee te kunnen doen met de tacsim van airsoft heaven maar als ik het hele apparaat open moet trekken ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Wie is de guru die me helpen kan?
 
de replica is getest op een chrono met een heel degelijk resultaat 338,5 fps gemiddeld met een peik van 339,9 (wel getest met 0,25 omdat ik geen 0.20 in huis heb). 


moet zeggen dat ik het geen slecht resultaat vind voor een complete stock setup. 

thx voor de hulp zover!
 
Met .20 kom je dan ongeveer op 375 tot 380 uit.
Oftewel te hard om als full auto aeg op een skirm te mogen gebruiken.
 
Madness127 try to shot 2000 BB's or littile more in your gun, i can guarantee your FPS will drop at lest to 350 and you will be in safe side without changing any part in your MK12. I tried that in my M4 and i can note there is a big different in my FPS, at the first day my gun out of the box was penetrate the carton box loaded with paper and make damage in wood door, now my gung unable to penetrate the carton box.. If you're going to do that try to shot between semi-auto and full-auto and keep your eye on your motor from getting over heat, you don't have to shot all these BB's at one day try to divide it on 3 days or more, and make sure each type of spring will compress and drop the FPS after load of shooting, then try to do can chronograph test to know where your gun standing.

Good luck 

Try to watch this video Airsoft GI - Budget Friendly Soda Can Chronograph Test

https://www.youtube.com/watch?v=DlKX5gpo7-I
 
Een commentje op de post hiervoor van b.samriey.


Dat zal exemplarisch mischien wel lukken maar ik heb met mijn King Arms M4 wel 20.000 BB's verschoten zonder dat hij ook maar 1 FPS lager is gaan zitten.


Eerlijk gezegd verbaasd het mij een beetje.


Ook mijn L-96 wil maar niet lager gaan ondanks dat hij net over de 500 FPS schiet.


Ik leg hem de avond voor de skirm dan gespannen weg en op het event laat ik hem pas weer ontspannen en dan zit hij meestal op de 480 FPS.


Echter een aantal dagen later is hij weer op volle sterkte.


Kan ook aan het soort verenstaal liggen.


"El Cheapo" staal zal eerder geneigd zijn in te leveren op de veerdruk dan de gerenomeerde merken veren.
 
Vladimir thank you for notes i always would like to benefit from the experience of others and welcome any point of view, my M4 came with M120 spring as i read on internet and user manual this spring will break-in after shooting 2000 rounds as many other types, however i havem't use my gun since last night so i will keep it safe 3 or 4 days and i will check it again with Coca Cola Can as i did before and will update you with any result. 

Thank you!  
 
Vladimir you're alright we test the gun today with chronograph it was shooting about 388 fps, thank you for sharing your view! 
 
No problem,we're here to help each other anyway possible.
Happy new year bytheway.
 
K heb vandaag een dboys mk12 spr op de kop getikt maar ik weet niet exact welke fps het apperaat heeft. De vorige eigenaar wist dit niet ik heb als beginnend speler geen chrono om het even mee te testen.
Ik heb wat gegoogeld maar de verschillende sites geven behoorlijk uiteen lopende info. Van 300 tot 480 fps
Dus ik ben opzoek naar iemand die wel een chrono heeft zodat ik kan achterhalen welke fps het apparaat daadwerkelijk heeft. Nu ben ik stiekem een beetje bang dat de fps te hoog zal zijn. Dus mijn volgende vraag is wat voor veer zou ik nodig hebben om het apparaat wel game ready te maken?

Ik hoopte eigenlijk de 27e mee te kunnen doen met de tacsim van airsoft heaven maar als ik het hele apparaat open moet trekken ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Wie is de guru die me helpen kan?
Hey madness Hoe bevalt je mk 12. Ziet er wel intressant uit. Schiet hij een beetje zuiver?
 
Hey madness Hoe bevalt je mk 12. Ziet er wel intressant uit. Schiet hij een beetje zuiver?
Redelijk, ben langzaam aan een wat internals aan het uitwisselen. maar performance 'out of te box' is niet slecht. grootste bummer t.n.t is dat bij 3 division me trigger (letterlijk de trigger) afbrak. Dus heb meteen aantal zaken intern vervangen waaronder
(logisch) een nieuwe speed trigger
cutoff lever.
low res bedrading.
Deans stekkers.
merf 3.2. gate MosFet
nieuwe bucking.
Silencer (omdat het kan)

Hij ligt nu bij Qtac voor een grote beurt en om een issue met de ROF op te lossen.

zitten wel wat nadelen aan het model. polymeer stock is niet echt sterk en tijdens mijn 2e skirm brak intern het schroefgat waar de schroef doorheen zit die de stock verbind met de receiver. en de internals opzich zijn niet echt heel indrukwekkend. de body zelf is wel solide dus is een prima apparaat om mee te groeien.

voor CQB is het model niet geschikt met de lengte van 97+ cm is die erg lang voor een dergelijke setting.

Er zou ook binnenkort een MP5A5 replica binnen moeten krijgen per post maar daarover post ik nog wel even een berichtje zodra die binnen is.
 
Laatst bewerkt: